hoi allemaal ik had een vraagje.. ik heb bijna 2 weken gelede een keizersnede gehad maar hoe zit dat met verlof ik hoorde van iemand dat die 6 weken herstel periode onder ziektewet valt en dus niet van je zwangerschapverlof afga. wie weet hier meer over? al vast bedankt
Nou ook voor 6 weken extra verlof zou ik niet voor een kz kiezen hoor, zou het herstel niet onderschatten als ik jullie was.
nou als ik had mogen kiezen dan had ik toch voor de normale bevalling gekozen. ik kan nu helemaal niks en mag helemaal niks. en dat 6 weken lang
Dat doet me een beetje denken aan Amerikaanse toestanden, waar in december meer vrouwen bevallen, omdat ze dan nog belasting voor het kind terug kunnen krijgen over dat jaar, en dat ze als ze in januari bevallen dus geld voor het jaar ervoor mislopen.
nee klopt maar stukken lopen gaat niet je mag geen auto rijden 4-6 weken. de was en strijken enzo dat ga wel maar heel dedag thuis zitten
Kleine stukjes met de auto deed ik ook gewoon na 4/5 weken. Je hebt nou eenmaal een buikoperatie gehad.
@natasje: helaas kon ik de 1e 2 weken, mede door het vele bloedverlies, echt helemaal niks. Zelfs een rondje door de straat lopen was hier teveel. Echt voor geen 12 weken extra verlof zou ik expres weer voor een kz kiezen!
Dan ben ik denk ik een mazzelkont geweest want ik kon de 2e dag al zelf naar de couveuseafdeling lopen (geen geduld om op de verpleegsters te wachten ) en met 2 weken reed ik al auto en liep de trappen op (woon op de 4e etage)..dit trouwens wel tegen al het advies in hoor, ben een eigenwijs
Hier ook een eigenwijs die de volgende ochtend alweer zelf onder de douche stond en vond dat alles wel weer kon. Ik ben er van terug gekomen, het herstel is echt lang. Het duurde maanden voor ik me weer een beetje fit voelde, de klap kwam pas toen het met m'n kindje lekker ging, ik geen gebroken nachten meer had en de adrenaline verdwenen was. Ik moet zeggen dat ik er nu pas weer een beetje ben. Inderdaad voor nog geen 12 weken extra verlof de keuze voor een ks. Daarbij komt nog dat ik het mentaal ook behoorlijk zwaar vond/vind.
@Mirthe81, dat kan natuurlijk ook nog ja, dat de "klap" hier nog moet komen hoor (al hoop ik natuurlijk van niet). Ik heb dan ook eerlijk gezegd helemaal nog geen tijd gehad om tot rust te komen aangezien ik alles alleen moet doen (alleenstaande mama, en helemaal niet erg hoor ). Maar idd, toch zou ik er ook niet meer voor kiezen. Groetjes Jessy