Dag dames, Onze dochter van 11 weken met een gewicht van 3800gr krijgt nu nog zes flessen van in totaal per fles 120cc voeding. Het schema nu is ongeveer zo; 6.00 uur 9.30 uur 13.00 uur 16.30 uur 20.00 uur 23.30 uur En dan gaat ze de nacht in. Ze wordt 's nachts regelmatig wakker rond vier uur, maar is dan meestal te troosten, tut is z dan nm kwijtgeraakt en 9 van de 10 keer slaapt ze dan wel weer verder tot ongeveer half zes à zes uur. Nu krijgt ze overdag dus om de 3,5 uur voeding,maar ze red het ook om er 4 uur tussen te laten zitten. Mijn theorie is dan dat we eventueel over kunnen gaan op vijf flessen. Maar dat zou dan betekenen dat ze bijvoorbeeld om 22.00 uur 's avonds haar laatste fles al krijgt en dan pas 06.00 uur in de ochtend. Dit gaat ze niet redden ben ik bang. Hoe doen jullie zon overstap en he den jullie die lange avond / nacht ruk? Het is ook nog eens zo dat onze dochter nu tussen de fles van 16.30 uur en 20.00 uur nauwelijks slaapt. Nu gaat ze dan altijd net voor de fles van 20.00 uurin bad en dan is ze na die fles lekker moe en valt ze snel in slaap en hebben papa en mama zo rond 21.00 uur avond. Bij een schema met vijf flessen zou het er zo uit zien; 6.00 uur 10.00 uur 14.00 uur 18.00 uur 22.00 uur En dan dus pas 's morgens weer. Ik ben erg vang dat ze a de fles van 18.00 uur niet gaat slapen,want dat zijn haar wakkere uurtjes. Van te voren in bad doen om wat slaperig te worden is niet haalbaar en voor de fles van 22.00 uur vind ik te laat. Bij dit schema ben ik dus ook nog eens bang dat ze gewoon niet slaapt tot 22.00 uur. Wat zijn jullie tips en ervaringen en hoe zouden jullie hèt doen in mijn geval? Liefs sannie
Als je over wilt naar 5 flessen zou ik eens beginnen met de flessen op te hogen, zodat ze wel dezelfde hoeveelheid als van 6 flessen binnen krijgt. Wellicht dat ze overdags wat langer tussen de flessen laat, waardoor je toch later dan 22 uur uit komt met de laatste fles. Misschien slaapt ze ook wel langer. Je zou kunnen beginnen met de laatste fles eens op te hogen en kijken of ze daarmee al langer slaapt. Hier regelde de kids dat zelf. Mijn zoontje krege altijd op verzoek en wist dit mooi zelf te regelen. Mijn dochter kreeg zoveel mogelijk op verzoek. Zij meldt zich soms niet voor voeding, dus moet ik soms wel wakker maken. Maar ze regelde de hoeveelheid van flessen wel zelf. Ze is nu pas over van 5 naar 4 flessen. Dit maakte ze duidelijk doordat ik haar altijd haar diepe slaap moest halen en ze die fles slecht dronk.
Ik zou inderdaad beginnen met de voeding dan te verhogen. Dus savonds voor het slapen gaan een grotere fles aanbieden. Kijk hoelaat ze dan komt voor evt. een voeding en dan dezelfde hoeveelheid aanbieden. Als het werkt heb je geluk en kan je over naar 5 flessen maar je hebt ook kans dat het niet werkt en je voorlopig nog op 6 flessen zit. Het is gewoon uitproberen. Succes
Als je een fles wilt laten vallen dan moet je die inderdaad wel bij de andere flessen op zetten. Krijgt ze nu 6 keer 120 water met 4 schepjes? Dan dus straks 5 keer 150 met 5 schepjes. Het kan maar zo zijn dat ze er dan ook wat langer tussen laat 's nachts, maar dat is voor ieder kindje anders. Wat je ook veel ziet is dat veel moeders tussen de één na laatste en laatste fles langer dan 4 uur later, soms 4,5 of 5 uur. Dat zou je ook kunnen doen, als je kindje het kan volhouden. Dan eindig je iets later in de hoop dat ze 's ochtend wat langer ligt. Bijvoorbeeld 6:00 10:00 14:00 18:30 23:00