overactieve blaas

Discussie in 'De lounge' gestart door Smile, 21 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Hoi,

T schijnt vooral een vrouwenkwaal te zijn, een overactieve blaas.
    Iemand hier toevallig nog tips?
    Bekkenbodemspieren trainen, plassen uitstellen etc allemaal al gedaan.
    Er is ook een medicijn voor, maar dit medicijn kent veel bijwerkingen.
    Iemand toevallig nog een andere aanrader? Homeopatisch oid?

2. Boedah

Boedah Niet meer actief

Oh zo vervelend! Ik heb het ook gehad..
    Ik ben er wel vanaf gekomen door te trainen het steeds langer op te houden..

Succes!

3. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Fijn! :)

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik heb/had het ook enorm. Moest vaak ieder uur naar de wc en als ik een kop thee of een glas prik had gedronken dan bleef ik gaan...
    Blaastraining werd er altijd gezegd. En dan steeds opbouwen. Eerst 1,5 uur ertussen laten voor ik mocht gaan plassen. Als dat lukte naar 2 uur. Dan naar 2,5 uur. Dan naar 3 uur... Maar echt helpen deed het niet, ik zat dan gewoon met een voor mijn gevoel overvolle blaas te wachten tot die uren voorbij waren en dat ging wel wennen, maar die blaas bleef wel vol aanvoelen steeds tijdens het wachten.

Gek genoeg sinds de bevalling veel minder last van. Nu red ik 4 à 5 uur soms. Maar ja, om je nou bevallen als tip te gaan geven...? ;)

Overigens werd er tegen mij ook gezegd dat een homeopaat zou helpen, ben er 1 keer geweest en toevallig hielp het de dagen erna maar daar weer terug naar af. Maar misschien had ik vaker moeten gaan...

5. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik heb ook een overactieve blaas en kreeg hiervoor oxybutinine. Enige bijwerking is een droge mond.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.386
    113
    Vrouw
    Broek
    Ja ik heb het ook gehad en een hele tijd (geloof een jaar ofzo) medicijnen geslikt, daarna gestopt met medicijnen en niet meer terug gekregen. Kan me niet herinneren dat ik bijwerkingen had.

7. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oja, wat betreft medicijnen. Ik kreeg Vesicare en dat werkte zo goed dat ik helemaal niet meer naar de wc kon (dus bij de eerste hulp eindigde voor een catheter). Dus die raad ik niet aan...

8. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ik had het vroeger ook. Uroloog bezocht en die kwam erachter dat mijn blaas al ging samentrekken, terwijl hij eigenlijk nog niet vol zat.
    Uiteindelijk hebben ze m'n blaas opgerekt.
    Heb een ruggenprik gekregen en toen hebben ze een katheter ingebracht en een aantal keer m'n blaas vol laten lopen. Geen idee hoeveel ml ze hebben gebruikt.
    Maar uiteindelijk kan ik het nu wel langer ophouden.
    Was denk ik een jaar of 17/18 toen ik het heb laten doen.

9. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ben je al bij een bekkenfysio geweest? Die kan goed onderzoeken of het primair een overactieve blaas is of dat dit het gevolg is van bijvoorbeeld een overactieve bekkenbodem. Of een te kleine blaas. Dat vraagt namelijk allemaal een andere behandeling. En mocht je bijv een overactieve bekkenbodem hebben dan prikkelt dit de blaas waardoor deze ook over actief wordt. Maar train je dan de bekkenbodem maak je eigenlijk het probleem erger omdat je juist moet ontspannen.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik zou eerst bij de uroloog langs gaan, deze kan je altijd verwijzen naar een bekkenfbodemfysio wanneer dat nodig is.

11. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Ja dat sowieso maar was er vanuit gegaan dat ze daar al geweest was omdat ze al zeker weet dat het een overactieve blaas is en op de hoogte is van de medicatie.
    Maar als je daar nog niet bent geweest TO, zou ik daar wel eerst langsgaan.

12. vreeswijk

vreeswijk Actief lid

26 mrt 2009
    228
    2
    18
    Ik heb het ook. Vroeger oxybutinine geslikt, wat goed hielp. Maar ik heb het niet altijd, maar met vlagen. Na een paar jaar kwam ik erachter dat het door te weinig drinken komt, gek genoeg.

13. Heartbead

Heartbead Niet meer actief

Ik heb het zelf ook en moet ongeveer 40 keer per dag naar de wc en nachts een keer of 5. Bij mij komt het door ziekte die ik even voor me hou. Ik heb ook geen flauw idee wat ik eraan kan doen. Medicijnen en therapie helpen niet en ik wil niet aan de botox. Ik weet eigenlijk ook niet beter.

14. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    Wat lijkt me dat ontzettend vervelend! Heb je daar geen last van bij dagjes weg ofzo?

Deel Deze Pagina