Overstappen vliegtuig USA terug naar Amsterdam

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 22 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Wij gaan op vakantie naar Amerika voor een rondreis en vliegen terug van Las Vegas via Seattle naar Amsterdam. Nu hebben we op Seattle een half uur om over te stappen (dus een half uur tussen landen ene vliegtuig en opstijgen andere vliegtuig). Zijn hier mensen die ervaring hebben met zo'n korte overstaptijd? Kan ik nog wat doen om te zorgen dat we het halen? Ik heb onze stoelen al geupgrade naar comfort stoelen en dan heb je ook priority bij uitstappen.

2. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Oei, dat is krap!

Je moet nl je tassen ophalen weer inchecken en daarna weer door de beveiliging.. Wij hadden 1,5 uur en hebben nog wel tijd gehad om wat te drinken en rond te lopen. Ik kan me geen lange rijen herinneren.

Ik zou rennen, overal aangeven dat je een korte overstap hebt. misschien dan je dan voor mag.

succes!

3. Mam0523

Mam0523 Niet meer actief

Een half uur is wel heeeel erg kort..

Heb je zelf 2 losse vluchten geboekt of is het een boeking met overstap?
    Je moet ervan uitgaan dan de gate eerder dichtgaat dan de vertrektijd van het vliegtuig. Dus je hebt niet het volledige half uur om over te stappen. Ook moet je erop letten dat je bagage door gelabeld wordt naar Amsterdam.

Ik zou hetvoor de zekerheid navragen bij je reisorganisatie. Ik kom zelf uit de luchtvaartbranche en half uur is echt heel krap.
    Al weet ik niet zeker hoe het zit met binnenlandse vluchten in de VS..

4. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Afkes 10tal Nee, tassen ophalen hoeft niet. En hoef blijkbaar ook niet door beveiliging. Dat is alleen als je USA in komt. Ik ga er uit. Check is op Schiphol en alle bagage wordt doorgelabeld naar Amsterdam gelukkig. Het is alleen de handbagage die mee moet.

@Mam0523 Het is een boeking met overstap via een reisbureau. Dit is blijkbaar de minimale tijd die maatschappijen zelf aangeven. Ik ben al naar de reisorganisatie geweest, ze zeiden: geef het sowieso overal aan en laat je koffers labelen met Short Connection. Dan weten ze dat die snel door moeten. Wellicht kan grondpersoneel nog iets doen? Het zijn allebei Delta vluchten.

5. Sunshine15

Sunshine15 Actief lid

25 jan 2015
    443
    2
    16
    Groningen
    Mijn ervaring is, dat het vliegtuigverkeer in Amerika heel anders is als in Nederland.

Wij hadden destijds 35 minuten overstaptijd in Houston, maar dat hebben we lang niet gered. Vliegtuigmaatschappij opgezocht op t vliegveld, uitgelegd wat er misging en zijn antwoord: "not a problem. Next flight within 15 minutes. Here's your new ticket and have a save flight." we verbaasden ons erover hoe makkelijk dit ging, maar de taxi-chauffeur legde uit dat t vergelijkbaar is hoe het in NL met het treinverkeer gaat.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat klinkt dan wel weer goed. Dan zou ik dus naar de Delta desk moeten als het misgaat.

7. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Wij hebben het ook gehad. Wij hadden onze dochter mee en hadden ook 30 minuten. Wij vlogen alleen via Atlanta. Maar dit hebben wij makkelijk gered. Je koffers hoef je idd niet op te halen als je het land uitgaat. Ik zou me er niet druk over maken en anders heb je zo weer een andere vlucht.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Er zullen hoogst waarschijnlijk geen andere vluchten Seattle-Ams gaan op één dag dus die illusie moet je niet hebben. Ik vind het ook erg krap hoor, met een beetje pech komt jullie vlucht ook nog later binnen en liggen de gates waarschijnlijk vrij ver uit elkaar.......:)

9. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Ja Idd, wij hadden een overstap Amerika in! Gelukkig hoef jij je koffers niet op te halen.

Ik hoop dat jullie geen vertraging hebben, dan moet het wel lukken!

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Heb even zitten kijken, dan wordt het idd de volgende dag. Er zijn 2 vluchten (1 uur en 6 uur) en wij hebben de 2e op die dag. De gates schijnen wel dicht bij elkaar te liggen, het is niet zo'n groot vliegveld gelukkig! Er gaan volgens mij nog wel vluchten met tussenstop, maar dat is dan een andere maatschappij.

Vergoed de luchtvaartmaatschappij trouwens ook de eventuele hotelkosten als je een nacht moet wachten?

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Amerika in hebben we ook een overstap, maar dan hebben we 3 uur oid. En dan kunnen we desnoods een auto horen :D . Heb een overstap in los angeles naar san diego.... vlucht van 3 kwartier...

12. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Als het door toedoen van de luchtvaartmaatschappij is wel, dus als je eerste vlucht idd vertraging heeft. Mocht je het niet halen omdat de tijd om overstappen niet afdoende is dan zou in principe het reisbureau dit moeten vergoeden. Ervan uitgaande dat zij deze vluchten op hun initiatief geboekt hebben. Beetje spannend wordt het wel maar zorg dus dat je bij inchecken in Vegas al aangeeft dat jullie een hele korte overstap tijd hebben. Grote kans dat jullie dan bij de gate worden opgewacht door personeel en in zo'n leuk 'golfkarretje' met 100km/u naar de gate richting AMS gereden worden! 😄

Veel plezier trouwens, dat wordt vast een geweldige reis! 😎

13. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Delta geeft inderdaad een minimale overstap aan van 30 minuten op Seattle. Jullie bagage wordt idd doorgelabeld dus dat zou moeten lukken. Ook als de vlucht Las Vegas - Seattle dan vertraagd is en het staat allemaal netjes in 1 ticket dan is delta verantwoordelijk voor het omboeken van het ticket. Kan zijn dat je dan de volgende dag terug gaat maar ook op bijv een latere vlucht met nog een extra overstap. (Er is nog een late vlucht Seattle - Amsterdam via Atlanta met Delta)

Wil je liever wat relaxter overstappen kun je natuurlijk ook een eerdere vlucht vanuit Vegas boeken naar Seattle. Qua tijden vermoed ik dat je nu zo rond 3 uur vertrekt richting Seattle? Er is bijv ook nog een vlucht rond half 12. Dan heb je een ruime overstap en hoef je je iig niet zo te haasten.

14. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja daar hopen we op dat golfkarretje :) Super avontuur voor onze zoon haha

Reisorganisatie zegt dat half uur de minimale tijd is die over moet blijven voor een overstap ;) Minder mag niet, maar half uur dus wel. Nou ja we gaan het zien. Gaan het in elk geval overal aankondigen dat we krap de tijd hebben!

Thnx! Denk ook dat het super wordt! Gaan heel veel dingen zien en lekker ontspannen!

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Poeh, via atlanta :$
    Zal nog eens overleggen met vriend, misschien wel handig om vanuit LV een eerdere vlucht te nemen als dat nog kan.

16. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik ben reisagent en kan het wel even voor je nakijken.
    Dan heb ik de vluchtnummers en data nodig.

17. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw

Ja dan doe je er een stuk langer over. Maar een maatschappij zal je liever dezelfde dag omboeken dan met een extra overnachting.
    Dus vandaar dat ik het even noem dat dat ook nog een mogelijkheid is mocht je vertraging hebben.

Maar zoals gezegd, 30 minuten is inderdaad minimaal dus in theorie is het gewoon mogelijk.

Er zijn een aantal directe vluchten vanuit Vegas naar Seattle dus makkelijk om er eentje eerder te nemen.
    Mits het ticket nu nog gewijzigd kan worden maar dat kan het reisbureau waar je geboekt hebt makkelijk zien.

18. LianneE

LianneE Niet meer actief

Wij hadden het makkelijk gehaald. Hadden een overstap op Denver van 2 uur maar 15 minuten was genoeg geweest. Als het een overstap is die wordt aangeboden wordt er rekening gehouden met de tijd die je nodig hebt. Wij kwamen aan op gate E13 en vertrokken van E15 (zoiets).

Als ze de aansluiting als combinatieticket aanbieden vergoeden zij alles: vervangende vlucht, hotel etc. ik heb nl vanuit een heel andere bestemming wel eens een overstap gemist en toen werden we overgeboekt. koffers waren wel toen nog in Rome maar die werden dag erna thuisbezorgd.

vaak land je ook eerder omdat de actual flying time veel korter is en ze het ruim rekenen i.v.m. vertrek-slots. wij waren ook een 25 minuten eerder toen.

Ik zou het zeker aangeven bij instappen. en als er echt wat mis gaat qua vertraging is een uur ook niet genoeg.

Deel Deze Pagina