Geld cadeau communie

Discussion in 'De lounge' started by Femkee, Apr 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femkee

Femkee Actief lid

Nov 6, 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ons nichtje doet komende zondag communie. Ze gaaf aan graag geld te willen als cadeau. Wat is een realistisch bedrag?

Het meisje is 7 en petekind van mijn vriend. Met de verjaardag krijgt ze meestal rond de €15, max €20.

Vind het heel moeilijk, het is immers bijzonderder dan een verjaardag, maar ze is ook nog kind, die waarschijnlijk weinig waarde hecht aan geld... Help! ☺️

2. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    2,070
    97
    48
    Mijn nichtje doet ook zondag de communie.
    Op verjaardagen doen we meestal tussen de 10-15 euro.
    Nu had ik 15-20 euro in gedachten. Cadeau was 17 euro dus perfect binnen budget.

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

Jun 8, 2009
    4,279
    1,418
    113
    Female
    consulent Wonen
    Hengelo
    Mijn neefje( is ook mijn petekind) heeft ook de communie gedaan een paar weken geleden. Hij wou ook geld. Ik heb hem €20 gegeven en een leuk leesboek van Dolfje Weerwolfje. Hij was er erg blij mee.

4. topper12

topper12 Niet meer actief

Communie is wel een dingetje en zeker voor een pete-kind wordt er vaak een groot cadeau gegeven. Hier wordt er meestal geld gegeven zodat er een duur cadeau van kan worden gekocht (misschien even bij haar ouders informeren waar ze voor spaart?) en pete-kind krijgt vaak een blijvend aandenken, bijvoorbeeld een (bedel)armband. Ik zou gewoon even contact opnemen met haar ouders om te vragen wat bij jullie normaal is, want dat verschilt ook weer per regio.

5. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

Mar 2, 2015
    877
    1
    0
    Het zoontje van onze beste vrienden heeft pas communie gedaan.
    We hebben hem een net wat groter cadeau dan voor verjaardagen gegeven.
    We geven meestal iets rond de 10 euro, max 15. En nu hadden we een lego doos van 17 euro.

6. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

Jun 28, 2015
    1,374
    910
    113
    Voor m'n pete kind zou ik 50 euro doen of 40 euro en een kleinigheidje

7. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

Jul 8, 2015
    1,835
    368
    83
    Female
    Hier geen kinderen in de omgeving die communie doen, maar ik zou iets van 40/50 euro geven. Kan dan mooi op de spaarrekening :)

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn zoon heeft vorige week zijn communie gedaan en hij heeft van zijn peettante een Lego City hogesnelheidstrein gekregen, ding kost volgens mij iets over de 100 euro. Verder heeft hij gekregen: Lego Diepzee helicopter, een e-reader, een boek en geld.

Ik heb zelf geen peetkinderen, heb ook geen flauw idee wat voor geld ik er aan zou geven. Als mijn nichtje over een aantal jaar d'r communie zou doen, zou ik iets van 50 euro doen. Voor kinderen die wat verder weg staan 20 euro.

Share This Page