Gewone melk vanaf 10 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Nikki23, 20 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Mijn zoontje is nu bijna 10 maanden en vanaf dan wil ik gewone melk gaan proberen te geven.
    Zijn er meer moeders die dat vanaf die leeftijd hebben gedaan? En hoe zijn jullie daarop overgegaan? En zit er ook een maximum aan? Wat was jullie schema dan?
    Hoef je alleen maar extra vitamine D bij te geven? Of ook andere vitamines?
    Alle tips zijn welkom!

2. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik ben ook met een maand of 10 begonnen.
    Eerst gewoon melk met een scheut water erbij. Hij moest even proeven, want het is minder zoet, maar hij vindt het prima hoor.
    Alleen vit D druppels geef ik nu erbij.

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Als je over gaat op alleen maar gewone melk dan moet je er vit D druppels bij geven.

Heeft hij b.v zijn ochtend voeding en avondvoeding (voor het slapen gaan) nog opvolgmelk dan krijgt hij nog genoeg benodigde vitaminen binnen. En hoef je in het bekertje melk bij de boterham niet ook nog eens extra vit D bij door te doen.

Je kleintje mag max 300 tot 500 cc aan zuivelproducten, dit is dus inclusief, kaas/yoghurt enz (even opletten want fristi en zo is als ik het goed heb ook op zuivelbasis.)

Groetjes Anita

4. MamaBianca

MamaBianca Actief lid

12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Mijn oudste luste geen opvolgmelk en zat dus daarom vanaf 6 maand aan de volle melk! Gewoon in 1x overgegaan. Ik heb er geen extra vitaminen bij gegeven overigens.

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn zoontje wou met 11 maanden geen opvolgmelk meer en zijn meteen overgegaan naar halfvolle melk

6. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Mijn zoontje lustte ook geen opvolgmelk en is ook met een maand of 7 aan de gewone melk gegaan. Ik heb er wel vitamines bij gegeven op advies van het CB

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    waarom vitamine D er extra bij geven, het zit ook in boter.
    Esmee eet 2x per dag een snee brood, lijkt mij dat ik dan geen extra vitamines moet geven.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    vitamine D is bij minder dan 300c opvolgmelk. Maar als je kindje veel buiten komt, dan is het al een stuk minder nodig..

Ik heb vorige week op het CB nog gevraagd, maar ze raadde me aan echt tot de 12 maanden te wachten met gewone melkproducten.. Af en toe een glaasje karnemelk mocht wel, maar niet dagelijks. Dus ik wacht nog eventjes..

9. emmie

emmie Niet meer actief

ik ben hier pas net over op gewone halfvolle melk...en dat gaat nu wel prima, Seff moest er in het begin wel heel erg aan wennen, en vond het maar niks, nu doe ik s'ochtends melk met bambix en s'avonds pyjama papje maar daar hoeft alleen water bij daar zit als opvolgmelk in.
    en ik geef hem nu elke dag 5 druppeltjes vit. D.

Deel Deze Pagina