Trainen voor Mudmasters.

Discussion in 'De lounge' started by Tweedeopkomst, Jan 16, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Hellooo

Ik heb me opgegeven voor Mudmasters, 6 maart. Ik ben nu fanatiek mijn hardloop skills aan het verbeteren, maar wat is nog meer een aanrader?
    Wie gaan nog meer en hoe bereiden jullie je voor?

Groetjes

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

Mar 5, 2011
    1,791
    0
    36
    Vriend van me deed vorig jaar en dit jaar mee.. Veel springen,hangen en compleet onder de bagger. Traint nu vooral met hardlopen, bootcamp en over t strand rennen

3. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Veel hardlopen en krachttraining doen. En ik denk dat bootcamp ook ideaal isqua voorbereiding

4. natascha1

natascha1 VIP lid

Sep 1, 2009
    8,421
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Oh en trek oude kleding aan tijdens de run. Ik sloop tijdens elke run wel een broek 😂😂😂

5. Koon

Koon Niet meer actief

Mijn vriend heeft het ongetraind gedaan, puur op doorzettingsvermogen. En ook nog 18 km 😳

Succes in ieder geval, ik doe het je niet na.

6. Badeend81

Badeend81 Actief lid

Jul 12, 2015
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Trappen oefenen zeggen ze hier,
    Lijkt me echt super tof succes

7. soeza

soeza Niet meer actief

Ligt eraan hoeveel km je doet.... Voor de 6km hoef je niet echt te trainen, dat red je wel op basisconditie en enthousiasme haha, je word vanzelf meegezogen in de massa :)
    Maar ik heb ook wel eens de 19km gedaan en die was best pittig...

Mudruns zijn trouwens super verslavend hoor, wees gewaarschuwd haha! :D ik ben er ook bij 6 maart!

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Krachttraining, hardlopen, trappen zal ook best helpen...

Ik ga misschien in september, twijfel nog haha

9. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Ik heb de 12 in Biddinghuizen gedaan. Hardlopen en krschttraining waarbij optrekken een goede training is

10. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik lees mee. Ik twijfel dus ook. De reden waarom ik twijfel is ten eerste omdat alle mudruns ver rijden hier vandaan zijn en omdat ik deelname toch best prijzig vind. Daarnaast stiekem ook een beetje faalangst :). Straks kan ik het niet en dan voel ik me een sukkel. Als ik ga dan doe ik de 12 km.

11. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hahahaha die faalangst overheerst hier ook:) m'n vriendinnen willen de 18 km doen:$ omdat de 12 heeeeel goed te doen was vonden ze.

Voordeel is wel dat je alles op je eigen tempo kunt doen, geloof dat ze over die 12 km ruim 3,5 uur hebben gedaan...

12. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Ik zie net dat Biddinghuizen helemaal niet zo duur is en dat het voor mij 'maar' anderhalf uur rijden is. Daar gaan mijn eerste twee excuses :D.

De filmpjes zien er wel heel gaaf uit! Ik wil wel, maar ik durf niet haha. Ik ga kijken of ik iemand kan overhalen om met me mee te doen. Eens even kijken wie er ook zo gek is :p

13. Sifra

Sifra Niet meer actief

Ik lees mee! Mijn zus en ik doen ws. mee in Biddinghuizen. Twijfelen alleen nog over de afstand, maar denk 12 km.
    W.b. de ticketprijzen; als je vroeg reserveert ( earlybird ) kan dat zo tot 20 euro schelen dan wanneer je in de laatste fase reserveert.

14. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    Hier meerdere runs gedaan, en ja het is verslavend.

Hardloopskills zijn handig, maar zelf heb ik de 19km gedaan op conditie en kracht en geen enkele hardlooptraining.

Het zijn steeds stukjes die je loopt en dan heb je een hindernis.
    Maar hardlopen is wel handig, daarbij krachttraining.
    Denk aan crossfit en bootcamp.
    Grip is ook erg handig, ga regelmatig een rondje lopen met in iedere hand een rode baksteen en ga trainen op pullups of monkeybars.

15. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

Oct 19, 2013
    2,646
    1,529
    113
    OV
    Stoer!

Bootcamp schijnt goed te zijn, en loop nu en dan ook even en stukje off-road. Vooral voor je enkels is het handig als je wat op onregelmatig terrein gelopen hebt.

16. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Vriend heeft vorig jaar dr 19 km gedaan en vond het makkelijk. Ik durf niet maar wil zo graag! Kan bijv. Niet touwklimmen.. 😕

17. Tweedeopkomst

Bedankt voor nu! Ik ga vooral op doorzettingsvermogen meedoen. Ik wil er sowieso voor zorgen dat ik 10 km kan hardlopen zodat ik 4km speling heb aan conditie. Mijn arm kracht is waardeloos! Armpje drukken/opdrukken/optrekken is echt slecht 😅 Altijd al zo geweest. Dus hopelijk is het evengoed te doen. Ik kan inderdaad wel kijken of ergens monkeybars zijn waar ik kan oefenen!
    Ben overigens wel lenig dus dat kan op sommige momenten wel handig zijn! Ik ben echt benieuwd en heb er veel zin in. Tickets worden inderdaad steeds duurder. Vind het belachelijk. Inclusief service en iDEAL kosten komt het uit op 60€ per kaart 😳 Earlybird is rond de 45€ incl service kosten!

18. Tweedeopkomst

Maar wat niet lukt kan je ook passeren via het water bijvoorbeeld volgens mij

Share This Page