Overal jeuk, voedsel intolerantie?

Discussion in 'De lounge' started by Vlinder84, Jan 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

Nov 2, 2010
    3,489
    1
    38
    Hooikoorts wordt inderdaad onderschat. Met dank aan de commercie denk ik. Als je twee keer vaker niest dan je buurman dan kun je volgens al die reclames beter zo snel mogelijk naar de winkel rennen voor prevalin, allerfree of reactine, want dan heb je hooikoorts ;)

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De echte hooikoortspatienten zijn niet sexy genoeg voor zo'n hippe reclame :D Snot en tranen overal, gepuf en gehijf, het in je broek doen van het niezen en kreunend je hoofd in een emmer water steken. nee, dat kan echt niet op tv. Net als die dames van tenalady, die verliezen ook heel elegant wat blauwe druppeltjes :cool:

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,268
    6,799
    113
    Ik heb van sommig voedsel ook jeuk...dan begint het om mijn mond je kriebelen en daarna in mijn oren..

Super lastig om er achter te komen wat het is...dan zul je dat zelf moeten onderzoeken.

Ik weet dat ik het bijvoorbeeld krijg bij het eten van bepaald ijs...ik ben nog te lui geweest om op te zoeken welke stof het dan kan zijn. Ik eet het bijna niet dus maakt het niet zoveel uit.

4. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

May 15, 2011
    511
    63
    28
    NULL
    Kan de huisarts geen RAST aanvragen. Dit doen wij heel veel voor onze eczeem patiënten. Dan kun je kijken of er een allergie is voor bepaalde voedingsmiddelen. Hiermee kun je ook zien of iemand reageer op hond, kat, huisstofmijt etc..
    Is gewoon via bloedafname.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Volgens mij heb ik een bloedonderzoek gehad destijds voor de hooikoorts, maar toen was ik 15 dus dat is al best lang geleden. Ik heb eigenlijk gewoon geen zin om weer naar de ha te gaan, ik heb altijd wat en voel me altijd zo bezwaard :( De jeuk is al langzaam aan het wegtrekken, maar is nog irritant genoeg. Hopelijk morgen wat beter. En dan zal ik, met gezonde tegenzin, binnenkort toch maar eens naar de ha gaan om de opties te bespreken.

6. gitta

gitta Fanatiek lid

Oct 22, 2013
    2,625
    427
    83
    Injecties bij immunotherapie duren tussen de drie en vijf jaar, er is geen consensus over of vier jaar beter is dan drie en vier beter dan vijf. Ik kreeg een longontsteking en mocht niet verder na drie jaar, was een gokje dat goed heeft uitgepakt. Ik heb voordat ik begon uitdrukkelijk overlegd over een zwangerschap, maar dat was juist geen probleem. De allergenen krijg je sowieso binnen, em de injecties zijn subcutaan, dus het is niet erger dan waar je normaal gesproken last van hebt, alleen dan gedoseerd. Ik heb tijdens mijn zwamgerschap dus de therapie gewoon voortgezet. Allleen de opstartfase (dertien weken) zou ik niet doen tijdens een zwangerschap, want je wordt er nogal moe van. Dat is de énige periode in mijn hele leven geweest dat ik de dag na de injectie overdag kon slapen:D. Na die dertien weken elke week is het om de vier weken en daar had ik afgezien van soms een rode jeukende plek geen bijwerkingen van. Maar het is tijdsintensief inderdaad. Ik zou het zó weer doen voor huisstofmijt, ware het niet dat het slagingspercentage daar veel lager ligt, die gok wil ik dan weer niet nemen.

Share This Page