hallo dames, mischien een stomme vraag, ik ben bezig met de babyuitzet en nu heb ik de navelbandjes gekocht, maar hoe maak je die dingen dan vast?
ik had ze ok gekochtmaar nooit gebruikt. ze staan nog wel op de uitzet lijst inderdaad maar in het kraamhotel zijden ze tegen mijn dat die dingen al jaren niet meer gebruikt worden en het beter is om het navelstompje gewoon zo te laten drogen . dus hoe je je vast moetmaken geen idee maar waarschijnlijk is dit dus niet van belang. ik denk dat je het er gewoon over de buik moet draaien en dan met luiertape vastplakken? andere optie: de luier houdt hem op zijn plaats?
Je hebt ze idd niet meer nodig de navelbandjes. Bij mijn zoontje andehalf jaar geleden werden ze ook niet gebruikt.
Hier ook niet gebruikt, mocht het naveltje wat vochtig zijn, dan kan je er een steriel gaasje omheen draaien (zitten in je kraampakket).
ik heb ze na de inentingen gebruikt een paar weken geleden. nat gemaakt, gekoeld in de koelkast en dan na het prikken m de beentjes heen. maar na de bevalling heb je ze echt niet nodig
Bij mij liggen ze ook nog ongebruikt op zolder.Zelfs bij mijn jongste dochter(3,5) werden ze al niet meer gebruikt. Misschien heb je het bonnetje nog en zitten ze nog in de verpakking,dan kan je ze gewoon terug brengen. Gr, Monique
2 jaar geleden werden ze bij m'n dochter ook al niet meer gebruikt. Als je de bon nog hebt, gewoon terugbrengen. Je kunt inderdaad ook evt een steriel gaasje gebruiken, maar bij voorkeur laten ze het gewoon zo drogen.
Heb pas geleden stage gelopen in de kraamzorg, en daar gebruikten we ze ook niet meer. Als het naveltje wat pussig was of wat bloedde deden we er een gaasje op.
Had ze ook gekocht omdat ze op al die lijstjes stonden, maar de intakemevrouw van de kraamzorg zei ook dat ze overbodig waren inderdaad...
Ik vroeg me ook al af of die nog wel gebruikt werden... maar ja ze stonden nog op de uitzetlijst dus heb er maar 3 gekocht.
allemaal bedankt voor de antwoorden maar wat gek, overal als ik een lijstje ziet voor de baby uitzet, worden nog steeds de navelbandjes genoemd. nou ja dan gebruik ik ze wel om het zilver op te poetsen...
Meestal worden navelbandjes idd niet gebruikt. Wij hadden ze ook niet gekocht. Om het navel stompje deden wij een steriel gaasje. Maar wanneer ze gebruikt worden, leg je ze gewoon los rond het middeltje heen, over het naveltje en evt kan je het dan vastzetten met de veiligheidsspelden (die ook op de lijst staan, en ook nergens voor dienen, tenzij je katoenen, zelfgevouwen luiers wenst te gaan gebruiken ).