Meiden ik zit met een probleem. Sinds afgelopen zondag krijg ik zeer perverse smsjes van iemand die zich voordoet als een vriendin met een nieuwe nummer. Op slinkse wijze heeft ze een vriendinnennaam weten te achterhalen bij mij. Ik dacht dus dat het die vriendin was die verliefd op mij was, maar op een gegeven moment werd het echt TE bizar. Ik had dus de meest ranzige smsjes gelijk verwijderd, ik walgde er echt van. Maar nu wil ik die smsjes graag terug hebben als bewijs voor mocht het nodig zijn, zou dat lukken op een of andere manier? Overigens heb ik die vriendin al gesproken en zei was het echt niet, ik vond het al zo raar dat zij zo iets deed.... xxx
Misschien kan je het eens proberen bij je provieder. En vervelend dat je gestalkt word via je mobiel. Als het door gaat misschien toch een ander nummer nemen.
Je kunt het via je provider proberen! Ze hebben waarschijnlijk niet de inhoud van de berichten maar wel het nummmer van de sms-er en wanneer de berichtjes zijn verstuurd. Je kunt er altijd mee naar de politie gaan voor aangifte!
Het gekke is, diegene smst gewoon met nummerherkenning (kan toch ook niet anoniem?) Ik heb al geprobeerd te bellen maar er wordt uiteraard niet opgenomen. Is het niet te vroeg nog voor de politie? want misschien denkt diegene wel iemand anders voor zich te hebben ofzow.... Gadver wat baal ik hiervan! Ga wel ff kpn vragen of zij iets kunnen betekenen.
Waarvan zou je dan aangifte willen doen? Stalking/belaging? Je schrijft dat het pas vanaf afgelopen zondag aan de gang is dus daar kan je nog niet zoveel mee. Hoeveel smsjes heb je nu ontvangen? Wel kan ik je adviseren in een schriftje bij te gaan houden hoe vaak en hoe laat je smsjes krijgt. Mocht het nu echt langer en stelselmatig aanhouden dan zou je eventueel aangifte kunnen gaan doen. Nu een melding maken bij de politie heeft geen zin tenzij je in die smsjes eventueel strafrechtelijk bedreigd wordt maar dat kan ik zo niet opmaken uit je post. Succes hiermee, ik hoop dat diegene snel stopt met dit flauwe gedoe. Reageer er iig maar niet meer op, bij negeren is de lol er snel vanaf voor zo iemand.
Ja inderdaad, ik zou niet weten waar ik precies aangifte tegen wil doen... Het is iig heeeel erg flauw! Ik heb zondag een stuk of 7 smsjes ontvangen, en in het begin er ook op gereageerd omdat ik dacht dat het dus een vriendin was....Ga zeker niet meer reageren! Bellen met onbekend nummer of een ander nummer werkt niet, wordt niet opgenomen.... Ik wacht het wel ff af nog.... Thanx meiden!
ik weet dat je geen berichten terug kan vragen, ik heb het namelijk vorige maand ook willen proberen en dat is me helaas niet gelukt!
Als ik mijn telefoon aan de pc koppel, kan ik al mijn ontvangen en verzonden berichten terug vinden die ik verwijderd had. 1 of andere sms logboek. Ik heb wel een vrij nieuwe telefoon (samsung). Ik weet niet wat voor een telefoon jij bezit, maar anders kun je dat proberen.
Ehh, als ik het niet vergeet(ben een vaaaag figuur) zal ik vanavond mijn man eens vragen. Er is een pagina die zelfs als je een geheim nummer heb. Je naam enzo geeft. Heel raar maar wel waar. Als je weet wie er bij het nummer hoord kan je mischien weer wat verder komen. En die ranzige gast een knal gaan geven. Want ik begrijp volkomen dat je hhier dus echt niet van gediend bent.
je kan ook vragen aan je provider of ze dit nummer blokkeren bij je. maar ik weet uit ervaring dat ze dit niet zomaar doen. maar je kan het altijd proberen niet geschoten altijd mis toch.
TS ... Je mag mij het nummer wel ff PBen dan bel ik die gene ff en als die gene dan opneemt dan doe ik net alsof ik een calcenter ben ofzo
Vorig jaar ben ik maandenlang lastig gevallen met de meest idiote berichtjes, sommige ook echt bedreigend. Deze persoon wou maar niet begrijpen dat ik hem niet meer in mijn leven wou. Hij ging op een gegeven moment zelfs 2 van mijn vriendinnen lastig vallen en ook mijn zus. We hebben allemaal aangifte gedaan. Inclusief gegevens, tijdstippen, nummers en compleet uitgedraaide smsjes. De politie heeft hier NIKS aangedaan! Nou wist ik dat deze persoon ook bekend was bij GGZ. Dus heb ik ten einde raad ook hun ingelicht. En van de 1 op andere dag was het zomaar over. Dus ik weet niet of de politie wel iets voor je kan doen, in mijn geval dus niet. Succes iig! Het is heel vervelend als iemand je lastg valt.
Het nummer blokkeren is wel een iedee natuurlijk, maar mocht ik het ooit iets van bewijs nodig hebben is het wel handig als ik ze bewaar toch? Vanmorgen weer een sms: hoi hoi, hoe gaat het? dit is mijn nieuwe nummer. xxxx Van hetzelfde nummer dus, die persoon is dus vergeten denk ik dat ie mij al had gehad... Ik terug: wie ben jij dan? Hij/zij terug: een vriendin van je, heb grote borsten en je kent mij goed. xxx Precies hetzelfde als afgelopen zondag toen ik er dus ben ingetrapt. Toen had ik teruggestuurd: ben je soms C. dan? Hij/zij terug: jaa ik ben C. hoe wist je dat zo snel? Vanmorgen heb ik teruggestuurd: ben je M. soms? Hij/zij terug: jaaa ik ben M. hoe wist je dat zo snel? Jullie snappen dus wel hoe hij of zij te werk gaat en ik ben er de eerste keer ingetrapt. Ik heb net terug gesmst dat het niet zo slim en handig is om dit 2 keer bij hetzelfde nummer te proberen en dat ie is in het wetboek moet gaan zoeken wat hem te wachten staat... Ga nu gewoon negeren. Bellen heb ik al gedaan met geheim nummer en met de telefoon van mijn vriend, wordt niet opgenomen (uiteraard) To be continu.....(of niet)
Ik snap nooit wat mensen leuk vinden aan dat soort dingen... Het kost ze geld, niet dat dat ons wat uit maakt hahaha mgoed goedkoop is het niet als ze zo blijven smsen. Het kost irritatie bij ons.. denk dat je het het beste kunt negeren, het is iemand die aandacht wilt maakt niet uit wat voor manier...