Ventolin een drama. Wie heeft tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prinses, 5 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Onze zoon heeft bronchitis en moet ventolin krijgen. Alleen nu heeft hij door dat het niet leuk is, dus of slaat met zijn handen of draait zijn hoofd bij, met als gevolg dat het haast niet te doen is. Wie heeft tips?

2. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Dat dien je toe met een maskertje? Zo ja, hem af en toe met het maskertje laten spelen. Bij jou op je mond laten doen etc. Maak van het masker een leuk speelgoedje zo is het geen eng of vervelend ding. Dat werkte bij Nova heel erg goed...

3. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Dat deden we ook altijd, maar die pret is er helaas vanaf.

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hebben ze uitgelegt hoe je het best kan geven?

Je kan hem het beste hem op schoot nemen zittend met zijn rug tegen jou buik.
    Zo kan je met jou armen zijn armen laag houden en krijgt hij op de juiste manier de ventolin binnen
    Tel ook hard op dit word gaat hij herkennen en maak er een klein feestje van als je klaar bent, bijv juichen.

PLus de tip die boven staat natuurlijk is ook erg belangrijk

5. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Hier is het ook een drama!
    Moet hem gewoon in de houtgreep nemen :(

6. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Thx voor de tip. Die ga ik vanmiddag proberen.

7. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hier ook. En dat maakt het er niet leuker op.

8. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Dit is ook de manier zoals het moet.
    Anders als het een drama blijft via je ha vragen of je een afspraak kan regelen met een astma consulent, hebben wij ook gehad, vonden wij erg fijn

9. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik zing een liedje met hem aan het einde van het liedje is hij klaar en zeggen dat hij zo'n grote jongen is etc..

Ik probeer hem juist niet te dwingen (door armen vast te houden etc) omdat ik denk dat het dan nog moeilijker zal gaan.. Ik wil zelf niet dat hij bang wordt voor het maskertje

10. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier was het ook een drama ik zette daan ook op schoot en als ik ging kijken als hij aan het slapen was dan deed ik het ook nog wel eens. Geen een kind vind het leuk iets op zijn neus denk ik

11. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Zoals Ikke beschrijft!
    Goed vasthouden, is niet echt een hougreep overigens, gebruikte deze metode ook bij kindjes met hechtingstoornis, maar das een ander verhaal. Bied ook geborgenheid deze houding.

En ind. tellen! Tot 10 tellen en dan ook stoppen, Tijn ging op een gegeven moment mee tellen en juichen als we bij de 10 waren!

suc! en sterkt emet je mannetje!

kus miek

12. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Wij zongen altijd een liedje en dan vond ze het eigenlijk wel best.
    Volgens mij was het op 't laatst bijna van oh jeuj we gaan weer een liedje zingen. :)

13. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hoe gaat het nu met de pufjes?

14. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij doen met onze dochter altijd alsof het een trompet is haha. Zij bespeelt hem aan de ene kant, wij aan de andere. Haar kant is dus de kant met het kapje en zo krijgt ze het dan binnen. Ze vindt het zelfs nog wel leuk... :D

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Gelukkig...hebben we het (sinds vandaag aan de pufjes) tot nu toe goed gedaan.
    Vanavond gaf hij zich al best gauw over...juichen was dan ook helemaal terecht.
    Daarna wilde hij er absoluut niet mee spelen!
    Papa mocht er wel op toeteren, dat was wel leuk maar als de toeter richting hem kwam, dan draaide hij zich mooi naar mij toe met zijn armpjes heel stevig om mijn nek, alsof hij wilde zeggen: zeg dat het niet nog een keertje hoeft mama!

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat je ook kan doen, de toeter (zo noemde wij dat ding) gewoon op de grond leggen, dan kan je kindje naar eigen intresse er naar toe gaan en bekijken

17. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hier is het nog steeds drama. Maar ja, 1 keer vervelend blijft vervelend natuurlijk. Hier leg ik hem ook soms in de kamer, zodat hij er mee kan spelen. Het idee van de trompet vind ik ook een goed idee!

Ventolin, is toch om meer lucht te geven en heft toch niet de oorzaak op?

18. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben het gekregen voor erbij inderdaad. Het maakt de longen opener waardoor ze tijdelijk meer lucht krijgen.
    De AB kuur zou de boel op moeten lossen (luchtweginfectie vermoed ik dus).

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    ja is om meer lucht tekrijgen
    Het moet direct resultaat geven.
    Als dat niet zo is, terug gaan naar de ha

Je hebt namelijk ook een spray die die ontsteking in de luchtwegen aangaat! Ben alleen even de naam kwijt.

Je hebt ook een andere vorm van ventolin en de ontstekings remmer die is fijner van samenstelling en die komt dieper in de longen, en daarbij heb je een andere toeter nodig die werkt veel beter.

Dit laatse heb ik via de kinderlongarts gekregen in samen spraak met de astma consulente

20. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen krijgt nu ook een puffer met berudual voor het hoesten enzo. Wij nemen hem ook altijd zo'n beetje in de houtgreep. Hij trekt het masker anders gewoon weg. Hij vindt het op zich niet eng, totdat het masker op zijn gezicht komt. Hij wil er ook best mee spelen en zelfs op knagen, maar dat maakt het puffen niet makkelijker :)

Hij doet nu ook zijn gezicht naar beneden en dan kun je ondanks dat je hem vast hebt echt niets meer (of heeft iemand een tip?).

Hopelijk mogen we volgende week stoppen!

Deel Deze Pagina