"vreemde" dingen doen en/of eten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door pauly, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Ik vroeg me af wat voor grappige dingen jullie kindjes doen of eten.

Als mij zoontje iets ziet wat op een microfoon lijkt dan gaat hij daar in praten...geen idee hoe hij daarbij is gekomen.

Ook kan hij een uur in de spiegel naar zichzelf kijken en vooral naar zijn buik :D

Hij eet best wel veel pittige dingen (komt door zijn papa) en hij is helemaal gek van OLIJVEN..maakt hem niet uit welke smaak

2. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    ja haha dat heeft mijn zoon altijd al gehad met dingen wat op een telefoon lijkt. daar gaat hij ook in praten, omdat hij ons ziet telefoneren. De afstandsbediening na doen. Heel grappig.

mijn zoon houd ook wel van pittig ja, mijn man is Afghaan, dus daar eten ze ook vele olijven enz. Dat vind hij ook lekker, maar ook veel rijst.

leuk he om de gelijkenissen te zien en dat ze gaan kopieren.

3. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier ook eentje die gek is op olijven, garnalen en nou ja, alles eigenlijk BEHALVE Hollandse (stamp)pot.

En hij vindt het helemaal super om van die blaaskusjes op mijn buik te geven. En wil dan dat ik dat ook bij mezelf doe! :) In ieder geval moet iedereen die er op dat moment omheen staat van hem meedoen: 'Ook!'

Ik had laatst iets van het merk El Tequito (lidl geloof ik), en dat sprak ik een beetje met zo'n vet mexicaans accent uit. En dat doet hij nu na! :D Zo lief!

4. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    ookal gek dus op olijven? Apart he?
    ik ben er zelf echt niet dol op, maar ja. maakt niet uit. zo alng hij het maar lekker vind.

wat schattig ja dat hij dat al na doet. wat lief. en dat blaaskusjes. dat hij nu al ermee bezig is om anderen er leuk erbij te betrekken. knap hoor. slim mannetje of niet?

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    @Kar, dat moet je op een filmpje zetten dat El Tequito!

Als Robin op t.v. ziet dat de telefoon gaat en iemand zit te bellen, doet ze haar handje bij haar oor en zegt 'hai'. Als wij tring, tring zeggen, neemt ze ook met haar handje op, soms loopt ze ook zo met onze telefoon aan haar oor.
    Haar navel en de navels van anderen vindt ze heel interessant, die wijst ze steeds aan en zegt 'nanie', ze wil die van ons ook graag zien. En wanneer ze voeten ziet, op plaatjes of gewoon van de pop, gaat ze kietelen 'kielekielekiele' roept ze dan, zo schattig.
    Verder qua eten lust ze ook wel een olijf of wat garnalen en van die hot kroepoek (volgende dag diarree, hadden er iets teveel van gegeven), sajoerboontjes en vooral spinazie vindt ze erg lekker.

6. Maud77

Maud77 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.193
    0
    0
    Maastricht
    Mijn moeder is pedicure,als ze bij mijn moeder naar binnenloopt en daar zit een klant (wonen in een dorp dus iedereen kent elkaar en Fenneke) moet ze gewoon ff tenen kietelen :)

Alle kerstmannen zijn kabouters... :(

Als ik ga dweilen zegt ze: nate tiene! (Maastrichts voor natte tenen)

De hond heeft volgens haar altijd kaw tiene (koude tenen),want die heeft geen sokjes aan... ;)

Ze lust heel graag Franse kaas (ik gruwel van die kaas)

7. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hahaha, ja Sverre ook, was vooral van de zomer in het zwembad erg grappig. Dat vingertje naar de navels van vrouwen in bikini.. :) Hij probeerde ook het rompertje van zijn 4 maanden oude neefje omhoog te rukken om diens navel te zien een paar weken geleden. :)

8. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    Mijn dochtertje doet ook telefoneren met alles afstandsbedieng, beker alles gaat naar dr oor.
    en dan begint ze met hai! ja, nee en dan wat niet te verstaan is,zo schattig! hele gesprekken heeft ze dan haha!

Danique eet en lust eigenlijk alles het maak haar niet uit zolang ze maar kan eten..

9. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    ja het is echt om te lachen met het telefoneren. ze doen het wat je zegt ook met de afstandsbediening. echt in hun eigen taaltje. het is zo schattig en lief. Zo kan je er wel een spelletje van maken, samen gaan bellen hihi

10. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ja, dat bellen is zo cute...hij had gisteren een heel gesprek met zijn oom....ik moest zo vreselijk lachen

11. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    :D haha, ja he? Jouw zoon praat wel al of praat hij ook nog in die babytaal? De manier waarop onze kinderen praten is gewoon zo lief en het maakt je ook echt aan het lachen. Dit zijn wel hele mooie momenten van deze fase in het leven

12. valhalla

valhalla Niet meer actief

Lena vindt olijven ook helemaal geweldig,. Toen ze een maandje of 3 ofzo was liet ik haar eraan likken, vond ze echt geweldig. Augurken (zure) trouwens ook.

Verder is ze natuurlijk zoals elk babietje erg uniek en de allerleukste ;)

En ze is gek op rammen op toetsenborden en spelen met de muis enzo, maar dat vinden de meeste kindjes denk ik erg interessant... Grappig is het wel :D

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Rick vind augurken ook heerlijk! Wij hebben meestal die party sticks en daar sabbelt hij dan de bovenkant vanaf. De schil krijgt ie niet zo goed weg.

Rick lust trouwens bijna alles behalve McDonalds! En gewone patatjes... hij heeft liever het knijpfruit :)

Verder gaat hij vaak zomaar op de grond liggen, dat vind ie leuk.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Als Esmee een kusje geeft.. likt ze..

Dus als ze een foto van papa ziet en je zegt.. geeft papa een kusje dan likt ze aan de foto.. Heeft mijn schoonmoeder haar geleerd.. En bedankt :) Zullen Esmee haar vriendjes blij mee zijn als ze ouder is :D

15. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Hahaha! Herkenbaar. Sverre heeft het uitsloven uitgevonden; heel hard rennen, je op je buik op de grond laten vallen en dan roepen 'boefff' (boem)! :) En vervolgens heel hard om zichzelf lachen. Dit doet hij voornamelijk als het druk is en hij indruk wil maken. ;)

Hij kiest trouwens ook vaak groente boven friet! :D Hopen dat dit zo blijft...

16. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    groente is altijd heel goed. ik hoop het ook voor jullie.

mijn zoon is gek op fruit. hij kiest fruit boven zoetigheid. Hij is gek op manderijnen enz. Hij word helemaal gek als hij dat ziet. net als komkommer, vind hij ook helemaal geweldig. Wij eten rijst met spinazie, vind ie ook lekker. Van spinazie word jeeeeeeee sterk.

17. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ja, hier zijn mandarijnen ook favo!

Fijn dat onze kindjes zo goed groente en fruit eten..

18. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena vindt het ook geweldig om te bellen met de afstandsbediening. :) Hele gesprekken, en vooral precies op de manier zoals ik het doe. Rondlopend, intussen an dingen friemelend :)

Verder vindt ze het geweldig om gekieteld te worden en te kietelen. Soms komt ze naar ons toe met haar shirtje omhoog en gaat zichzelf kietelen (hoe ze dat geluid doet met haar tongetje en lipjes, om op te vreten gewoon!) en spoort ons aan om haar te kietelen :)

19. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Tijn is gek van reclamefoldertjes. Voral die van de AH eet hij graag haha.

En van sinterklaas heeft hij een eigen afstandsbediening gekregen (van oma's oude tv) want hij sloopt die van ons telkens.

Oh ja toen hij 5 maanden was at hij graag rauwe bleekselderij

20. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lize heeft sinds kort de ET-vinger uitgevonden. Zij steekt haar vingertje uit en de ander moet met zijn vingertop haar vingertop aanraken, het liefst met een gek geluid erbij. Ze ligt dan dubbel. Overigens komt iedereen die aanwezig is dan aan de beurt, soms een paar keer. Verder ´proost´ ze met eten. Als ze een soepstengeltje eet, wil ze graag even proosten, soepstengeltje tegen mijn boterham. (goh, ze heeft iets met contact..) Ook doet ze de ´high five´, weer met iedereen die aanwezig is (dus op een terrasje krijgen alle mensen om ons heen ook een high five). In de wandelwagen zwaait ze naar iedereen die langskomt (dus ze krijgt veel aandacht)
    De grootste en dikste knuffels worden naar een hoek gesleept en ze gaat er dan voldaan op liggen. Hoe groter, hoe beter. Laatst heeft ze tussen onze bank en een brede stoel een soort ´eigen nisje´ gebouwd met allemaal dikke knuffels en kussens en af en toe gaat ze daar lekker liggen.... haha, gek kind...(nee hoor, heeeerlijk kind!)

leuk om al jullie verhalen te lezen!
    Amber

Deel Deze Pagina