Wie heeft ook de aandoening FNAIT?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dankbaar, Mar 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dankbaar

Dankbaar Lid

Mar 11, 2008
    12
    0
    0
    Hi dames,

Ik ben bijna 18 weken zwanger, en heb van de week van mijn gynaecoloog gehoord, dat ik de zeldzame aandoening FNAIT(Foetale en Neonatale Alloimmuun Trombocytopenie ) heb!! :( :(
    Ik zou heel graag van willen weten of er ook dames onder ons dit herkennen, en hoe de verloop bij jullie was?
    Maak me toch zorgen hierover! :(

Alvast bedankt!

2. Dankbaar

Dankbaar Lid

Mar 11, 2008
    12
    0
    0
  3. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    Sorry meis, ik kan je niet helpen helaas, hopelijk is er snel iemand die je er meer over kunt vertellen!

Succes ermee!

4. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik weet niet wat het is..
    maar ik zie dat je al zwanger bent is het niet misschien dan slimmer om hem onder zwangerschap te plaatsen ? :$

5. Josien

Josien VIP lid

Jun 27, 2006
    9,956
    5
    38
    Female
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Lieve Dankbaar,

Ik denk inderdaad dat in dit hoekje je onderwerp meer aandacht krijgt. Daarom heb ik hem verplaatst. Ik hoop dat er mensen zijn die je verder kunnen helpen!

Heel veel sterkte!

Groetjes,
    Josien

6. Dankbaar

Dankbaar Lid

Mar 11, 2008
    12
    0
    0

Lieve Josien,
    Dank je wel voor de moeite, ben hier nieuw en moet nog een beetje de weg vinden!

7. Dankbaar

Dankbaar Lid

Mar 11, 2008
    12
    0
    0

Het is een aandoening, wat je bloedplaatjes aantast!
    Even in het kort, het houd in dat er antistoffen worden aangemaakt, waardoor de bloedplaatjes van de baby door het lichaam worden afgebroken, en dan als gevolg een te lage bloedplaatjes zowel bij de baby als bij de moeder!
    En als dit niet word behandeld, kan dit ernistige gevolgen hebben, zelfs zo erg dat de baby kan overlijden in de baarmoeder! :( :(

8. daam

daam Fanatiek lid

Dec 19, 2006
    4,268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Zoals je schreef is het erg zeldzaam dus ik denk (omdat er nog niemand met deze aandoening gereageert heeft) dat er niet iemand op het forum is die dit heeft. Misschien op google gaan zoeken, want ik denk dat er wel degelijk verhalen over dit onderwerp zullen zijn.
    Ik kan je ook niet verder helpen (had er ook nog nooit van gehoord) Zelf heb ik een stollingsprobleem, maar wat jij hebt is volgens mij weer iets héél anders. Succes met verder zoeken.

9. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mag ik vragen hoe je hier achter kwam? Dmv bloedtest?

Mijn schoonmoeder is namelijk 32/33 jaar geleden bevallen van een zoon, met te weinig bloedplaatjes. Weet niet of het erfelijk is, bij mn man was alles wel goed, daarom heeft de vk er verder niets mee gedaan.

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik heb dinsdag hiervoor bloed moeten prikken, krijg volgende week de uitslag. ben benieuwd.

11. Dankbaar

Dankbaar Lid

Mar 11, 2008
    12
    0
    0
    Ja dat is idd door middel van een bloedtest, zowel bij mij als bij mijn man!

12. Dankbaar

Dankbaar Lid

Mar 11, 2008
    12
    0
    0
    ook verdenking FNAIT?

Meid ik wens je heel veel sterkte hoor!
    Hopelijk heb jij meer geluk dan ik!
    Laat je even weten wat de uitslag is?

ik zal voor je duimen!

13. Dankbaar

Dankbaar Lid

Mar 11, 2008
    12
    0
    0

Ik weet wat het is, mijn vraag was of er ook lotgenoten onder ons waren. ;)

Maar bedankt voor je reactie!

Share This Page