Partner aan de dialyse

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Smienaatje, 1 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smienaatje

Smienaatje Bekend lid

21 feb 2019
    771
    881
    93
    Vrouw
    Ik weet niet helemaal of ik hier juist zit, maar mijn man en ik hebben een grote kinderwens. Helaas wil het tot nu toe nog niet lukken. Ik ben sinds februari 2018 van de pil en sinds afgelopen winter dat ik echt bewust bezig ben met zwanger worden.
    Nu is het zo dat mijn man ernstige nierfalen heeft. Hij doet aan buikspoeling (soort van thuis dialyse). Ik heb vorig jaar dit aan mijn huisarts voorgelegd maar die gaf aan dat zijn nierfalen geen invloed hebben op zijn vruchtbaarheid. Wel is het zo dat energielevel veel lager is en de zin in seks ook veel minder is. Daarom gebruik ik ook ovulatietesten om gerichter te werk te kunnen.

Tot nu toe helaas nog geen resultaat. Is hier iemand bij wie de partner ook een (chronische) ziekte heeft en bij wie zwanger worden lang duurde. Hoe ga je hier mee om en wanneer zou ik nogmaals bij de huisarts moeten aankloppen?

2. Dinpin

Dinpin Bekend lid

21 mei 2018
    808
    849
    93
    Vrouw
    Verkoopster
    Waarom zou je het niet gewoon met je huisarts bespreken?
    Ik weet niet hoeveel maanden je al bezig bent (van de winter is een breed begrip) maar als je al een half jaar bezig bent zou ik een afspraak maken en misschien zou je bloed op een aantal dingen gecontroleerd kunnen worden. Of het zaad van je man. Niet geschoten is altijd mis ;)

3. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Vreemd dat je huisarts dat zegt, want mij is namelijk geleerd dat een nieraandoening wel degelijk invloed heeft op de vruchtbaarheid. Je lichaam is namelijk letterlijk constant vervuild. Ff een link met info:

https://www.nierdialyse.nl/leven-met-dialyse/

Ik zou toch even aandringen om op zijn minst het zaad van je man te laten controleren.

Deel Deze Pagina