overal snachts kramp

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel26, 15 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Weet niet of jullie het bekend voor komt maar heb snachts zoveel kramp!!!
    Vannacht bijna niet geslapen.. dan waren het mn benen..onder boven maakt niet uit! Mijn rechterib ook, dit word steeds erger, dit heb ik al sinds een week of 6, kleine ligt er niet tegen aan maar heb daar altijd kramp ook als ik zit..
    Maar mijn handen!!! aaaaw mijn rechterhand heeft vannacht zo erg veel kramp gehad dat hij als gekneusd aanvoelt! hij is ook echt heel dik..
    Hij tintelt nu al de hele dag en krijg m bijna niet dicht! cker niet zonder pijn..
    Ik wist dat kramp in de benen erbij zou horen maar in mn hele lijf! en dan zo heftig in mn handen... kan ik hier iets tegen doen?

liefs..

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    in je handen klinkt als vocht dus dan zou je vochtafdrijvende thee zoals brandnetel kunnen drinken en veel water. en bleekselderei schijnt te helpen.

en voor de kramp zou ik extra magnesium slikken. veel zwangeren hebben hier een tekort aan. zelf neem ik dit al vanaf het begin en heb echt af en toe en krampje maar dit komt vaak omdat ik die dag erg actief was dus bijv een dagje uit oid. magnesium is niet schadleijk zelfs goed voor je dus kun je gewoon nemen. is ook goed tegen vroegtijdige weeen ed.

3. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik kreeg de tip om een tablet zeep onder het matras te leggen :$

Weet niet of het daardoor komt, maar het is wel echt een stuk minder en kost geen knoop :)

Succes ermee

4. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Ik heb eerder ook een topic geplaatst vanwege aanzienlijke kramp in mijn benen 's nachts. Ik kreeg toen als tip 'bananen eten', omdat hier magnesium in zit. Ik eet nu bijna iedere dag een banaan en moet zeggen, heb er sindsdien nauwelijks last meer van!

Moet er wel bij zeggen dat ik nu extra oplet met uitrekken 's nachts/'s ochtends, dan schoot de kramp er vaak in...

Sterkte! Is echt vervelend dat je het ook bij je handen hebt.

5. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    EspaƱa
    Toevallig ben net bij de dokter geweest en stelde dezelfde vraag. Zij raadde aan om elke dag een banaan te eten. En verder (had ik al en daardoor is/was het wel minder) een opgerolde handdoek onder het voeteneind van je matras. Helaas helpt dit alleen voor de kramp in de benen.
    En proberen om regelmatig van houding te wisselen, zo blijven dezelfde bloedvaten niet al te lange tijd bekneld.

6. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    yep, hier ook de tip bananen eten gekregen... heb nog steeds wel af en toe last, maar minder dan eerst sinds ik braaf elke dag een banaan eet!

7. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Pff ik eet ook elke dag banaan (heb echt een fruit-vreetkick af entoe... Naja, beter dan chocola ofzo denk ik dan maar :D)
    maar de kramp wordt er niet minder op.. Ik word elke nacht meerdere keren gillend van de pijn wakker..
    Echt vreselijk!
    Nou moet ik zeggen, voordat ik zwanger raakte had ik hier ook al af en toe last van, maar zo hevig en zo vaak als nu nog nooit..
    's avonds een beker warme melk zou trouwens ook helpen heb ik me laten vertellen. Ook dat helpt bij mij helaas niet..

Dat magnesium, kan je daar tabletten ofzo van kopen?

8. Poeh30

Poeh30 Actief lid

10 jun 2009
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat ook steeds 's nachts. Echt elke nacht was het raak. Kramp in mijn kuit of in allebei de kuiten en voeten, totdat ik las dat je dan meer calcium moet nemen en ik deed dat en opeens had ik 's nachts nergens meer last van. Drink gewoon wat extra melk bovenop mijn yogi en yoghurt op een dag en dan gaat het goed.

Heb alleen wel veel last van brandend maagzuur. Neem wel rennie's soms en lauwe melk doet ook wonderen, maar zijn er nog meer oplossingen?

9. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Kramp erg vervelend! Maar even over je hand: Wordt het minder (tintelen) als je met je hand schudt? Je verhaalt lijkt op het carpale tunnel syndroom, google daar maar eens op.
    Als tip heb ik voor je om vooral snachts je hand/pols recht te houden, gebruik hiervoor een polsspalk zodat je toch niet nog stiekem perongeluk je hand buigt.
    Ze doen er tijdens je zwangerschap niks aan en waarschijnlijk is het snel na de bevalling weer over. Ik had de niet - hormonale variant en ben eraan geopereerd.

10. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Ik heb een tijdje op aanraden van de VK de bruistabletten Magnesium+calcium van Etos gebruikt, werkte echt goed!!! Dan wel iets minder melkproducten nemen, want anders krijg je weer teveel calcium binnen!

11. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    banaan en melk! inderdaad calsium en magnesium tekort, ik heb er nu nauwelijks last van.

12. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Wat een tips meiden!
    @napoleon nee het word niet minder als ik schud!! Het trekt in de loop van de dag wel weg alleen dat zere gekneusde gevoel dat blijft...:( En snachts begint het weer opnieuw.. ene dag wel erger als de andere maar vervelend is het wel.
    Moet morgen naar de VK zal het daar ook maar even bespreken denk ik..
    liefs

13. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Nou vandaag naar de vk geweest en ff gevraagt hoe of wat!
    Heb calcium met vitamine D gehaald en moest juist meer melk met extra calcium gaan drinken( kon alleen optimel vinden) Dus hopen dat dit nu beter gaat! WEG MET KRAMP :D

Deel Deze Pagina