zou je dit kunnen invriezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik denk zelf van niet, maar ik heb van de week een heleboel overgebleven chocoladebeestjes gekocht bij de chocolaterier, gevuld met echte advocaat :cool: Heerlijk, maar ik mag die nu natuurlijk niet meer hebben en man en oudste zoon lusten het niet, de kleintjes mogen het niet, en weggeven kan wel, maar ik vind ze zelf zo lekker :) Bovendien gaan mensen dan ook vragen waarom ik ze weg geef.....

Zou ik dat kunnen invriezen denken jullie?

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ik denk het wel! Alcohol vergaat niet in de vriezer (denk aan Jägermeister) en chocola zit ook op sommige ijsjes, dus ik denk dat het moet lukken :)

3. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb nog nooit gehoord dat je chocolade kan invriezen.

En gefeliciteerd.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Tja, klinkt eigenlijk best logisch, ja, hahaha. Misschien ook iemand die het ooit gedaan heeft?

5. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat de chocolade die in ijsje e.d. zit een andere samenstelling had.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

oh, geen idee eigenlijk.

7. Astre

Astre Niet meer actief

Ik maak zelf vaak chocoladerepen van rauwe cacao en dat stop ik juist in de vriezer, zodat het sneller 'klaar' is. Ik zou denken dat het kan en aangezien je geen betere bestemming hebt zou ik het gewoon proberen.

8. Sifra

Sifra Niet meer actief

Echt geen idee, heb er iig nog nooit van gehoord.
    Misschien gewoon proberen met de kans dat ze niet lekker uit de vriezer komen?

En natuurlijk... Van harte!!

9. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Stomme vraag misschien. Waarom mag je dat niet zo lang bewaren dan?

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Heel toevallig vertelde de verkoopster bij aankoop dat chocolade met verse advocaat erin 3 mnd houdbaar is in de koelkast. En ik zal echt (als alles goed gaat tenminste) nog een maand of 8 moeten wachten :)

Maar dat wist ik vorige week dus nog niet.

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vraag me af of het nog 8 maand goed blijft, kun je de winkel niet even bellen?

En anders aan iemand geven over een week of 4? Als ze het weten?
    Of! Met Moederdag? Leuk papiertje erom, dan hoef je het ook niet te verklaren;)

12. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Anders bel je de chocolatier waar je ze vandaan hebt toch?

Enne.. Gefeliciteerd! ;)

13. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Geen idee of het kan

maar wat dacht je van weg geven met moederdag?

14. mamabri

mamabri Niet meer actief

De winkel zit in Heerlen, heb dus geen adres haha. En voorlopig vertel ik het niemand, in elk geval niet voor de 4 mnd, dus pas ergens in aug, maar dan ben ik met vakantie...Denk dat sept vroeg genoeg is :)

En het zijn echt paasdingetjes, mijn schoonmoeder was er trouwens ook bij toen ik ze kocht, dus kan ze ook niet met moederdag geven.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mmm dan gaat dat niet door.. Anders zoek je op Google naar een nummer van een chocolaterie. En vraag je het hun.

Volgens mij is de chocolade in ijsjes namelijk wel echt anders dan die je in de winkel koopt..

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb de naam wel hoor, dus kan wel googelen: Rousseux of zoiets is het, moet ik even op de zakjes kijken. Dan zou ik wel kunnen bellen! Maar vind het een beetje raar om daarover te bellen :)

Maar heb ze al in de vriezer gegooid! Op hoop van zegen!

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik kan het op het internet niet goed vinden of je het inag vriezen. Ik lees wel dat het er vaak minder mooi uitziet na invriezen..

Alleen heb je nu bar weinig aan mijn antwoord:D

18. Angela123

Angela123 Niet meer actief

Ik vries ook altijd bonbons in en dat gaat goed. Diverse vullingen hazelnootpuree bijvoorbeeld. Wel bij eruit halen rustig in de koeling ontdooien em. liefst niet in plastic dan worden ze nattig

19. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Volgens mij is dat goed mogelijk ook met alcohol. Heb weleens chocolade bonbonnetjes ingevroren, waren prima en lekker te eten na het ontdooien.

En mamabriiiii zwanger? Gefeliciteerd!!

20. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ingevroren chocolade smaakt naar karton. magnums hebben speciale chocolade

Deel Deze Pagina