Ben ik nou overbezorgd wat betreft baby uit de zon houden. Mijn aap smeer ik als we naar buiten gaan altijd helemaal in (als de zon schijnt natuurlijk) maar ik hou hem volledig uit de zon dvm dooky en hydrofiel... Vriendin van me smeert baby niet in en heeft beentjes etc gewoon in de volle zon want daar is ie wel aangewend... (bijna zelfde leeftijd..) Ben ik nou overbezorgd? Ik bedoel tuurlijk komt ie weleens in de zon als ik naar de schuur loop oid, maar voor de rest niet. Hoe doen jullie dat??
Nee, je bent niet overbezorgd. De zon is een grote vijand van jonge kinderen en heel veel mensen vergeten dit. Je kind goed insmeren en in de schaduw houden is gewoon een goed, verstandig uitgangspunt. Je kindje af en toe even in de zon hebben is trouwens ook wel weer heel lekker en goed (vitamine D) maar beperk dat en doe het vooral in de minst hete uren. Even lekker in een badje zitten of even liggen op een kleed.. heerlijk. Het is voor je kind ook wel leuk om een beetje uitzicht te hebben toch? Petje op (zeker wanneer er weinig haar is) en goed smeren.. alles! De zon moet wel je vriend blijven en je vriendin is onverstandig in deze. Oja, je kunt trouwens ook het beste smeren als de zon niet (uitbundig) schijnt maar je hoeft hem niet helemaal uit de zon te houden dan.
Als we gaan wandelen kan ie wel lekker kijken hoor idd, dooky half afgerold en de hydrofiel voor de beentjes.. Hij zit al in een buggy die erg plat kan. Gister aan t eind vd middag lekker in badje geweest in de zon, in de schaduw was de wind al te fris.. Het voorbeeld van mij was gewoon in de hete middag en ook best wel een poos (zo'n 3kwartier..). Vond het ook erg moeilijk om er niet tegenin te gaan... Ieder zn eigen keuzes denk ik dan maar...
Ik heb dit weekend onze dochter ook vaak ingesmeerd! Zo belangrijk, ze komt wel eens in de zon, maar niet veel! Zoveel mogelijk in de schaduw en een zonnehoedje op of zo!
Ik smeer kindjes in (factor 50 voor baby factor 30 voor peuter tenzij strand/speeltuin dan ook 50. Beiden een zonnepet op. Baby gaat in draagdoek peuter loopt. Dooky ben ik geen fan van lijkt me zo warm in de wagen uit de wind maar idd je moet ze wel insmeren en uit de zon houden hoor!!
Die van mij zijn 3 en bijna 5 jaar en melden zich voor ze naar buiten gaan met dit weer... Mam! moet nog ingesmeerd worden... Het zit er goed in en wij geven ook het goeie voorbeeld (okay, in mijn geval met factor 4 maar toch)
Nee, ik vind je zeker niet overbezorgd. Ik doe precies hetzelfde. En dat geldt voor mijzelf ook... Ik ga echt nooit de volle zon in. Zoek altijd de schaduw op en blijf op het heetst van de dag gewoon binnen. En wij smeren de kleine om de 50 minuten in. En in de wagen zit ze ook onder de kap evt in combinatie met een hydrofiel. En altijd een zonnehoedje en zonnebril op/bij.
Met de zon kun je nooit overbezorgd zijn! Goed insmeren is belangrijk. ik betrap me er wel eens op dat ons aapje nog niet ingesmeerd is en dan naar buiten glipt (hij schuift zelf de hordeur open en weer dicht). Haal hem dan zo snel mogelijk weer naar binnen. Maar ik smeer ook alle plekjes waar geen kleertjes zitten.
Nee je bent niet overbezorgd gewoon bezorgd en je vriendin moet niet raar opkijken als het kindje verbrand, dit is gevaarlijk. Goed insmeren en zoveel mogelijk in de schaduw zetten, eventjes in de zon kan geen kwaad maar niet insmeren en in de zon zetten is niet goed. Hier gebruik ik factor 30, de ha vertelde me dat factof 50 te fel is, als je dan eens niet insmeert omdat je het vergeet verbranden ze veel sneller omdat het huidje dan niks gewend is dus ik raad factor 50 ook af tenzij er veel zonnebrand in de familie voorkomt of je een wit en roodharig kindje hebt Ik zet hem wel zoveel mogelijk in de schaduw
Thanks allemaal voor de reacties!! Ik ben dus niet gek en overbezorgd!! Het was tijdens het wandelen en ik quote: "het is wat anders als we stil staan of zitten, maar lopen in de zon kan geen kwaad..."
Oke haha! Als je loopt of stilstaat, die zon brand even hard alleen voel je het minder, dat is ook vaak het gevaar van wind, dan blijf je onbewust langer in de zon waardoor je sneller verbrand
mijn huisarts en apotheker zeggen juist weer dat je altijd factor 50 op een baby/dreumes huid moet smeren, het is ook altijd overal anders he..
Zonnebrillen zou ik achterwege laten (behalve als je in de zon of woestijn bent) en wil je toch persé een zonnebrilletje voor je kind neem dan een hele goeie (en niet zo'n ding van de HEMA). Ogen moeten de kans krijgen om aan zonlicht te wennen en door het dragen van een zonnebril lukt dat niet. Ik kan bijvoorbeeld amper zonder bril naar buiten... niet handig kan ik je zeggen en ik ben inmidels 40! Je kunt gewoon met 50 smeren maar het geeft een vals gevoel van veiligheid. Ook met 50 moet je gewoon regelmatig smeren (elk uur is trouwens wel erg veel en ook niet zo fijn voor je kind trouwens). Maar 4-6 x per dag is helemaal niet gek als je de hele dag buiten bent.
Zeker niet te bezorgd. Met dit weer gaat mijn zoon ingesmeerd met hoedje, zonnebril en t-shirt dat de schouders bedekt naar buiten. Ik ben als kind zoveel verbrand (rood haar, bleke huid) dat ik de aanblik van verbrande baby's en rode kinderen niet kan verdragen. Laatst zaten we op het strandje te spelen, zegt er een kind (6) tegen mij: Ik word heel snel bruin. "Nou, kijk maar uit dat je niet rood wordt, ben je wel goed ingesmeerd?" "Nee, dat is papa vergeten, maar dat geeft niet zegt hij.." *zucht* En baby's in de volle zon zonder hoedje, blote beentjes... arme kinderen, het doet zo'n pijn als je verbrandt (om van de ev. gevolgen maar niet te spreken)
De grootste schade aan je huid loop je op in de kinderjaren. Je moet je hele leven smeren maar kinderen nog vaker en echt op de heetste uren gewoon uit de zon houden. De sterk toenemende cijfers betreft huidkanker liegen er niet om. Zou eens wat onderzoeken aan je vriendin laten zien, misschien komt ze tot inzicht! Dus nee, jij overdrijft niet
Hier knijpt hij de hele dag met zijn oogjes buiten, in de schaduw he onder de babygym maar hij vind het licht toch fel maar de zonnebril is na 1 minuut vettig van zijn handjes haha
Je vriendin kan niet zeggen dat haar kind eraan gewend is, want tot 6 maanden kunnen baby's helemaal geen pigment aanmaken! Plus hun huidje is vele malen dunner dan die van ons. Ze zijn dus nog veel vatbaarder voor zonneschade dan wij! Hier is het ook, insmeren en in de schaduw blijven. Tevens insmeren en ik blijf tussen 12 en 15 niet lang buiten met de kleine. Ik heb inmiddels ook een zonnehoedje, want de kleine vindt het felle licht echt niet prettig. Wennen aan het felle licht is nog niet nodig, eerst maar eens aan minder fel licht wennen, want dat is haar al wel eens teveel. Zonnebril is nog iets te groot, maar die zou ik opdoen in omgevingen waarin het licht overal tegenaan kaatst. Dus bij witte muren, glas etc. Factor 30 biedt al genoeg bescherming tegen de zon, het verschil tussen 30 en 50 is niet groot. Factor 30 beschermt al 95 of 98 %, maar ik meen 98 %. Maar daar moet ik ff over liegen
Smeer ook voor we naar buiten gaan en span het dooky hoog boven de wagen zodat de zon niet direct op haar schijnt maar er wel wind onderdoor waait. Verder zoveel mogelijk in de schaduw. Vind je echt niet overbezorgd maar juist heel verstandig dat je je kindje goed beschermd!