Ik smeer ook regelmatig in, ze speelt in de schaduw buiten en verder let ik er op dat we niet op het heetst van de dag gaan wandelen in de volle zon. Plus zonnehoedjes of parasolletje etc. Zon is echt verraderlijk; zo lekker warm en fijn, maar tegelijk ook écht gevaarlijk voor kleintjes. Je wil echt voorkomen dat zo'n kleintje zicht verband, dat verhoogt de kans op huidkanker namelijk énorm (precieze percentage weet ik niet meer, maar ik schrok er van toen ik het las). Ik vind je dus ook zeker niet overbezorgd!
Ik heb de net ook mn dochter ingesmeerd, voordat we gingen wandelen. Maar ze trapt dat bovenstuk er vaak af en ligt dan precies in de zon/schaduw als we wandelen. En ze heeft een heel licht huidje. Ik ken ook zat mensen die hun kinderen niet insmeren, want ze verbranden toch niet .... Snap je toch niet!
ik sprak trouwens eens een moeder die haar kids nooit met een factor hoger dan 15 insmeerde 'want dan nemen ze ook geen vit. D op' zucht..
Smeer syl in met 50 elk uur en een petje en verder wel vol in de zon. Ook in turkije is hij niet verbrand
Hier worden ze alle 2 geheel in gesmeerd met factor 50 en krijgen ze uv kleding aan met lange mouwen Verder hebben we in de achtertuin veel schaduw doormiddel van parasols en.zonnedoeken. De baby blijft binnen
Mijn zoontje smeer ik met dit weer altijd in als we naar buiten gaan. Met zwemmen krijgt hij een uv-pakje aan en een grote zonnehoed om zijn gezichtje en nekje uit de zon te houden. Het valt me op dat ik steeds meer kindjes zie met een uv-pakje, het is even een cultuuromslag maken. Dus nee, ik vind je echt niet overdreven! De zon kan voor kleine kinderen gevaarlijk zijn omdat het de kans op huidkanker op latere leeftijd vergroot. Toen ik klein was, werd ik nooit ingesmeerd. Ik verbrandde ook regelmatig. gelukkig heb ik een huid met een tintje, maar toch...ik hoor steeds meer gevallen van huidkanker om me heen...
Mijn meisje smeer ik ook in als de zon schijnt, met factor 50. Dus ik vind je goed bezig en je vriendin een beetje dom..
Ook wij maken veel gebruik van de Dooky, wat een uitvinding . Verder inderdaad goed insmeren en dan er lekker op uit!
Hier ook zonnehoedje ( heb ze een pest aan, ben de hele tijd dat ding weer aant opzetten pfff maar houden vol) en factor 50, ze gaat trouwens met deze dagen pas rond 16.0016.30 naar buiten, smorgens zijn we lekker in huis aant spelen dan op bed 13.00-15.30 dus t warmst van de dag slaapt ze lekker. Ik kwam oo bokt ( paardenforum) een filmpje tegen van over smeren smeren smeren want iedere keer dat je verbrand vergroot de kans op huidkanker met name in je jeugdjaren !! Dus ook moeders blijven smeren niet alleen de kinderen !!!
Vind ik van wel. Als jij je kindje goed ingesmeerd hebt mag je kindje best wel wat zon zien. Hoedje op en dan mag hij best wel wat in de zon komen. Factor 50 gebruiken wij en smeren in de ochtend voordat hij een uurtje buiten zal zijn en in de middag (vaak tussen 14.30 en 18 uur) 2 keer. We hebben best veel zon in de tuin en dus speelt hij ook best wel in de zon. Badje en zitplek staan in de schaduw en de helft van de zandbak ook. Met wandelen zorg ik ervoor dat zijn hoofdje in de schaduw is en als de rest wat zon krijgt vind ik het geen punt (wel goed ingesmeerd).