Even een praktische vraag ; misschien kan iemand hierin advies geven. Kleine meid slaapt verschrikkelijk weinig. Max een uur vanaf 7 uur sochtends tot 10 uur s'avonds. Nou ben ik ook echt op mijn eind. Ik heb nog twee zoontjes die ook alle aandacht verdienen. Maar op dit moment lijk ik iedereen maar een beetje te verwaarlozen. Pas als papa thuis is kam ik met ze een spelletje spelen bv. Hoe kan ik dit makkelijker maken, draagzak werkt niet voor haar
Ik zou vooral zien dat je hulp krijgt. Heb je familie of vrienden die kunnen komen helpen ondersteunen? Dat zij even met je dochter bezig kunnen zijn en jij even wat relaxter met de oudste twee?
Durf je je dochter een paar uur uit te besteden? Bijvoorbeeld dat iemand een paar uur met haar gaat wandelen? Al is het de buurvrouw die ondertussen de hond uitlaat of boodschappen doet. Dan heb je even je handen vrij voor je andere kinderen. En je hebt een draagzak, maar misschien is een draagdoek meer iets voor je dochter? Ik kan me voorstellen hoe je je voelt richting je andere kinderen, mijn dochter krijgt momenteel ook niet de aandacht die ze verdient en bij mij is het lang zo heftig niet als bij jou.
O, echo en hartfilmpje is idd niet belastend. Caitlyn vond het ook niet heel erg fijn en hoe groter ze wordt, hoe groter de uitdaging om tijdens het maken van het hartfilmpje te zorgen dat ze niet steeds al die draadjes lostrekt. Maar goed, het doet geen pijn, dus in die zin absoluut niet belastend Voor bij de echo zou ik zorgen dat je iets van een fimpje of muziekje af kunt spelen ter afleiding, en je kunt eventueel met haar op je buik gaan liggen, als ze echt te onrustig zou zijn. Maar goed, eerst maar eens zien dat je er komt Lieke: je klinkt goed op de hoogte. Professional op dit vlak?
Qua dragen zou ik zien dat je een consult boekt bij een draagconsulent, zodat je even verschillende dingen uit kunt proberen en kunt kijken of er iets is wat ze prettiger vindt, of dat er mogelijk qua knooptechniek iets te verbeteren is
Lieve fairytail, Ik heb totaal geen ervaring op dit gebied maar ik wil je nigmaals een digi-knuffel geven! Ik vind het echt zo vreselijk om je machteloosheid en ongerustheid te lezen! Ik hoop echt (ook al wil je het missch niet weten en dat het zichzelf oplost) dat jullie achter de oorzaak kunnen komen! Heel heel veel sterkte! En blijf zoeken en proberen want er is echt een arts die jullie kan en wil helpen!! Xx sassie
Lieverd, als je het niet meer trekt pb dan. Volgens mij wonen wij op steenworp afstand van elkaar en ik kan wel een en ander voor je betekenen misschien. Overigens sliep onze dochter ook niet, omdat ze op overlevingsmodus stond. zoals al gezegd, het heeft heel veel schijn van een hartprobleem. Na dat onze dochter behandeld is, slaapt ze als een zonnetje. Maar daarvoor echt niet. Ook 's nachts niet. Dan lag ze me aan te kijken met haar enge bange ogen.. Heb je inmiddels een verwijzing kunnen krijgen voor UMCG?
Wauw, wat ben jij een mooi mens zeg! Ik zou dit zeker in mijn achterhoofd houden. Gelukkig is mijn man vandaag optijd thuis en hoeft past dinsdag weer te werken. Kunnen we even "diensten" draaien. Ik heb met isala gebeld en eerstvolgende afspraak die ik kon maken met de behandelde kinderarts was pas midden mei. Dus ik heb nu voor dinsdag met mijn eigen huisarts een gesprek voor een second opinion. Als hij akkoord geeft ( zie geen reden van niet) moet ik meteen het umcg terugbellen. Die grote bange ogen komen zo bekend voor. Maar ook als ze tien minuten slaapt, weer wakker word ..huilt ze niet maar kan ze bv 15 min met haar ogen blijven kijken om vervolgens weer even in slaap te vallen. Herkenbaar?
Helaas zit er veel angst om haar achter te laten bij iemand, plus dat sommige mensen niet weten hoe te reageren als ik vraag of ze willen oppassen. De meesten zijn op de hoogte van haar toestand en durven het eigelijk niet aan... Mijn man en ik doen in het weekend diensten draaien. Zo houden we elkaar een beetje op de been. Laatste tijd gaan onze jongens wel uit logeren en leuke doen ket vriendjes en vriendinnetjes. Zodat hun ook niet de hele tijd thuis zitten met een oververmoeide mama.....
Een draagDOEK zou ik indd nog even kunnen proberen. Ik heb nu zo lodger shelter. En eerlijk ik vind het drie keer niets. Miss kunnen we hier wat mee. Bedankt
O, de shelter, echt dat vond ik zo'n onding! Daar wou ze hier ook niet in hoor! Vreselijk warm, houding totaal oncomfortabel, en -belangrijker nog, kwam ik later achter- heel erg gevaarlijk ook nog: het hoofdje kan gemakkelijk te ver op het borstje zakken en dan stikt je kindje gewoon doordat de luchtpijp afgesloten raakt, (geldt overigens voor alle soorten dragers/doeken/zakken, dat die kommahouding dus gevaarlijk is vanwege verstikkingsgevaar!). Bovendien, bij reflux komt de maag in die gebogen houding erg in het gedrang en dat verergert het spugen Bij dragen altijd zorgen dat ze buik-tegen-buik zitten of op je heup! (Of op je rug, als je een drager of doek hebt waarmee dat kan).
Het ging vandaag goed. Ze is al enkele dagen niet weggevallen. Wat mij opvalt is dat ze pas wegvalt als ze moet inspannen. Flesje drinken.. Pijn.. Kramp dat soort zaken maken haar dat ze wegvalt. Wel word ze nog vaak bleek maar dan leg ik haar gauw neer... Ze slaapt erg weinig maar ik moet zeggen ze is niet de hele tijd aanhet huilen, dat is ook erg fijn. Nu is het paasweekend. Manlief ia vrij dus kunnen we even diensten draaien ( wat klinkt het raar als ik het Zo zeg )
Het klinkt alsof je sinds de verhoging van de nexium wel iets minder aanvallen hebt, klopt dit? Niet dat ze weg zijn en niet dat je verstandig eraan doet om al het mogelijke te laten onderzoeken, want het feit blijft dat ze blijft wegvallen en dat er natuurlijk meer speelt. (Oa de vragen rondom het hartje) Hoe dan ook, fijn dat het nu iets beter gaat. Hopelijk krijg je deze dagen wat lucht en energie voor de komende periode.
Fijn dat de ophoging van de nexium iig meer rust geeft, maar dat bleek worden en nog steeds wegvallen vind ik idd ook echt reden voor verder onderzoek. Hopelijk werkt je huisarts mee!
Lijkt me goed om dat eens na te laten kijken, da's zo'n kleine moeite en juist bij hoge bloeddruk is eten heel moeilijk ivm de druk. Kan leiden tot wegvallen ook... En als het niet de bloeddruk is, is dat iig uitgesloten! Toevoeging: ook bij andere inspanningen stijgt de bloeddruk, en hartslag. Dat daar nog niet naar gekeken is zeg. Die kinderartsen ook. Hmpf.
Ik zou geen oog dicht kunen doen als ik in jou schoenen zou staan. Jeetje meid wat een drama! Ik vind je helemaal niet overbezorgd, maar juist een beetje te veel afwachtend... Niet verkeerd bedoeld hoor maar ik zou denk ik elke dag in het ziekenhuis staan tot ze dit grondig zouden uitzoeken. Heel veel succes verder