overbezorgd of gek dat ik me laat afschepen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Darinka, 4 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darinka

Darinka Lid

10 mrt 2006
    99
    0
    0
    Onze zoon Levi van 2 is al vanaf vrijdagochtend ziek.
    Het begon met overgeven en verhoging.
    Alles kwam eruit ook water.
    Ben zaterdag begonnen met ORS ivm uitdroging.
    Vanaf Zondag was het spugen over maar sindsdien heeft hij diarree en echt heel veel.
    Nu is dat op zich niet erg als hij maar drinkt maar bijkomend probleem is dat hij vanaf vrijdag niet eet.
    Het enige wat hij binnenkrijgt is 1 of 2 soepstengels en wat bouillon.
    Hij vraagt wel om eten (banaan vooral, zijn lievelingseten) maar daar eet hij dan 2 hapjes van en dan hoeft hij niet meer..
    Ik heb vanochtend de HA gebeld omdat ik 6 dagen zonder eten en met diarree gewoon heel lang vind en die zegt dat het wel 2 weken kan duren en dat het niet uitmaakt dat hij niet eet.
    Hij is inmiddels vel over been en ik vraag me af of ik wel op de HA kan vertrouwen in dit geval.
    Verder speelt hij wel maar hij geeft ook duidelijk aan dat hij buikpijn heeft en word ook huilend wakker van de krampen.

Zijn er meer ouders die dit hebben gehad en hoe was het verloop bij jullie?

Sorry voor het lange verhaal, maar ik kan zo vertwijfeld raken door die artsen..... :rolleyes:

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Sorry hoor, maar wat een drol van een h.a!
    Hij kan toch wel je even langs laten komen en even kijken hoe t met je ventje gaat?

Ik heb dit werkelijk nog nooit meegemaakt, als ik smorgens bel dan kan ik dezelfde dag nog langs komen met Eva.

Weet je wat ik zou doen als ik jou was?
    Na sluitingstijd van de h.a...gewoon de H.A.P bellen!

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Meid als je het niet vertrouwd gewoon naar de HAP gaan, en zeggen dat je het niet leuk vind dat je zoontje al zo lang ziek is.
    Laat hem goed onderzoeken.
    Beterschap en sterkte, volg altijd je eigen gevoel ;)

4. Angelaa

Angelaa Actief lid

20 jun 2006
    337
    32
    28
    Hoe is het nu met Levi? Heb je nog contact gehad met de HA? Sterkte!

GRoetjes Angela

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik kan het niet terug vinden, maarre mocht het nog niet gebeurt zijn, zou ik er nu toch echt op staan om een verwijzing te krijgen voor de kinderarts,want als ik jouw geschiedenis teruglees zie ik alleen maar topics over hoe ziek jouw kleine al is vanaf de geboorte, veel at maar niet aankwam, hoesten,spugen etc etc, ook je dochter was altijd al ziek waarbij op jonge leeftijd al de amandelen van waren weggehaald, die niet voor niets worden weggehaald (maar jammer genoeg weer aangroeide)

ik vind het nogal wat allemaal zeg. ik ben met de kleine uiteindelijk ook naar de ka geweest omdat ik dat zelf wilde omdat zij ook vaak ziek was maar omdat zij verder ondanks haar ziekte en niet willen eten niet veel af was gevallen was er ook geen ongerustheid zolang ze maar mooi mee bleef lopen in die lijn zoals zij die had.

als ik dat zo lees zijn jouw kinderen bij wijze van spreke altijd ziek en onderweg (spreuk) en zou ik echt een verwijzing eisen hoor.

ik weet dat de meeste kinderen die veel ziek zijn (waaronder die van mij) er uiteindelijk over heen groeien (wat ook 9 van de 10x zo is) maar dat wat ze waren afgevallen tijdens ziekte aten ze er ook redelijk snel weer aan nadat ze beter waren, en inderdaad tegen de tijd dat ze 2 waren, leek het wel of ze nooit ziek waren geweest, en daar waar andere kinderen aan de lopende band ziek werden liepen zij er vrolijk en gezond doorheen en was hun immuunsysteem dusdanig hoog dat zij nagenoeg nooit geen last meer hadden van ziektes e.d. terwijl andere kinderen die in hun 1e 2 jaar nooit ziek waren wel ineens ziek werden.

maar zoals bij jou zou ik echt zorgen bij de ka te komen.

6. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Mijn dochter is 7 weken lang achter elkaar ziek geweest. Ik heb van de dokter na 5 weken ziekte een doorverwijzing gehad, om haar bloed, urine en ontlasting te laten uitzoeken in het ziekenhuis. Er bleek gelukkig niets ernstigs te zijn. Toen we week 7 ingingen, heb ik extra vitaminen moeten geven op aanraden van onze huisarts, want ze was 2 kg afgevallen en woog net 10 kg en haar weerstand was zo laag dat het zeker zou zijn dat indien er een nieuw virus was zij dit ook zou krijgen. Zelf heb ik een potje echinaforce gekocht, en op deze combinatie is ze uitstekend opgeknapt.

Ook zij is regelmatig ziek, maar sinds is deze combinatie gebruik is ze tot heden al bijna 3 maanden nog niet ziek geweest.

Onze huisarts zei ook dat eten niet belangrijk is, maar drinken wel. Ze moeten geen weken niet eten, al is het maar iets kleins.

Veel sterkte, en ik zou gewoon weer bellen naar die huisarts en als hij veel ziek is alles laten nakijken, baat het niet schaad het niet

Groetjes Monique76

Deel Deze Pagina