Ik zou me inderdaad zorgen maken, over jezelf. En ik zou daar in jouw geval echt proberen er iets aan te doen, er hulp voor te zoeken want je wilt je kindje straks een zo onbezorgd mogelijk leven bieden en dat wordt op deze manier wel heel lastig, zo niet onmogelijk.
ik lees in oudere topic's van jou dat je last hebt/hebt gehad van angst/dwangstoornissen....ik denk dat het weer helemaal uit de hand aan het lopen is...niet???? Meid, ga jij weer eens heel vlug bij iemand praten want ik schrik me kapot van al jouw topic's
Voor diegene die zich aangesproken voelen.. Ik vindt het wel heel flauw/kinderachtig om iemand te gaan pesten/treiteren met angsten (of dat nou een angststoornis is of niet).. Als ik jouw was, zou ik, zoals Pandora ook al zegt wel hulp gaan zoeken. Overleg het gewoon is met je ha, want zo lijkt het me niet fijn te leven en zo kun je ook niet goed genieten van je zwangerschap lijkt me. Zelf heb ik al heel lang last van een (zware) depressie met een dwang/angst stoornis. Sinds een jaar loop ik bij een psycholoog en langzaam gaat het steeds beter. Geniet nog even en probeer er uit te komen, als eerste voor jezelf, maar ook voor je kindje.. Gr. Carlien
Ik las ergens dat je zelfs beter rauw/rood vlees kon eten dan vacuum verpakte vis zoals gerookte zalm.
echt doen hoor meid...heb zelf ook angst/dwangstoornissen gehad...verschrikkelijk! Ben blij dat dit nu helemaal over is maar als ik al jouw topic's zo eens bekijk gaat het bij jou weer een beetje mis....hoef je je niet voor te schamen, maar moet je wel weer even iets mee gaan doen, daar word het voor jezelf allemaal weer een stuk leuker en relaxter van
Ik doe hier ook wat mee Staat ook wel in 1 van mijn topics. Ik loop bij 2 psychologen. En ik loop daarom ook met de zwangerschap bij de gyn. en niet bij de vk. Ik wordt nu aangemeld bij de poppoli (psychiater) speciaal gericht op zwangeren met psychische klachten. Maar ik weet van mezelf dat het nog erger kan zijn dan het op het moment, ik kan namelijk op het moment ook weer genieten en het beheerst mijn leven niet meer. Ik geniet van een opkomend buikje en het kindje wat begint te bewegen (of eigenlijk wat ik begin te voelen)... En ik kan me weer om andere dingen druk maken, in plaats van alleen angsten. Ik ben nou ook weer met anderen bezig zeg maar.. En eerst zat mijn hoofd daar te vol voor, daarvoor moet je ook bij de berichtjes kijken en niet alleen bij de onderwerpen.. En het belangrijkste is dat ik me er niet voor schaam. Ik probeer het juist beter te maken, als iemand iets lichamelijks heeft probeer je het ook beter maken en daarvoor moet je vaak ook bij de dokter zijn. Zo werkt het ook bij psychische klachten en vooral in een mix met zwangerschapshormonen. Want voor mijn zwangerschap ging het eigenlijk weer helemaal goed met me. In dit topic kun je een beetje lezen dat ik zelf ook weer doorhad dat het mis ging met 10 weken zwangerschap ongeveer.. http://www.zwangerschapspagina.nl/gezondheid/264725-geestelijk-helemaal-niet-orde.html Het is gewoon jammer, maar ze denken wel dat ik daarom ook weer snel opknap na de zwangerschap, dus dat is wel weer fijn.. Gr. Carlien
ik bedoelde ook niet dat het bij jou weer mis ging....mijn quote was voor de TS bedoeld Wel goed van je dat je naar de poppoli gaat Ik zal zo je topic eens even doorlezen ik zelf ben ook bang geweest dat het tijdens de zwangerschap weer terug zou komen...maar gelukkig is er niks dat er op wijst, ik ben juist door mn zwangerschap nog wat makkelijker aan het worden zeg maar voor de TS is het zeer zeker ook belangrijk er weer iets mee te gaan doen, ik weet niet of ze nog onder behandeling is, maar ik lees wel dingen waaruit ik op maak dat het weer tijd is om aan de bel te trekken...of aan te geven dat het niet zo goed gaat Bezorgd zijn over je (on)geboren kind mag en is normaal, maar het moet een gezonde bezorgdheid zijn Niet alles wat ze in het dagelijks leven mee maakt moet zo haar gedachten gaan beheersen waardoor ze denkt dat eigenlijk alles wat er op een dag gebeurd schade toe kan brengen aan haar kindje Dan heb je geen fijne zwangerschap meer voor mensen die zich er niet in kunnen verplaatsen en er grapjes over maken...echt heel kinderachtig het is vervelend genoeg als iemand hier last van heeft, en diegene zou dat zelf ook lieve anders zien en ik zeg eerlijk, ik denk als ze niet aan de bel gaat trekken ze het ook na de bevalling nog erg zwaar gaat krijgen, wat niet de bedoeling is na de bevalling moet ze lekker kunnen genieten van haar gezinnetje...ipv alles te laten beheersen door angsten TS...als je liever niet in dit topic reageert, begrijp ik dat...je mag mag me altijd een PB sturen @ Carlien...heb je topic gelezen, herken erg veel in je verhaal
Wat een reacties allemaal. Had al helemaal niet meer naar het topic gekeken. Eigenlijk wil ik niet reageren, ik ga me zeker niet verlagen tot het niveau van sommige hier, die te dom zijn om te weten waar ze over praten. @Pandora en Carlien: Bedankt voor jullie begrip..... Ik liep voor mijn zwangerschap al bij de pop poli en nog steeds. Ben ook nog steeds in behandeling. Was "genezen"en het ging goed. Op de pop zeiden ze, het kan zijn dat je na de 20 weken een terugval krijgt. Ik geloofde er niet in, maar het gebeurde helaas wel. Heb medicatie verhoging gekregen. Nu ik met verlof ben wordt het weer erger. Maar mijn psychiater, kinderarts, gyn, en psych hebben alle vertrouwen in mij dat het na de bevalling goed komt. Er is iets mis met de opname van de medicatie in mijn bloed, dat wordt veroorzaakt door hormonen. Ik heb altijd hard gewerkt om eruit te komen, en dat doe ik nog steeds. Ben blij met jullie, alleen jammer dat er mensen zijn die een bepaald oordeel over je hebben zonder je te kennen en dan een uitspraak doen, over of ik wel of niet een goede moeder bent. Hoop voor deze mensen dat ze nooit met een dergelijke situatie te maken krijgen........
Jeetje wat vervelend allemaal meid....maar het komt wel goed schatje en als je een keer lekker je hart wil luchten dan blijft mijn aanbod om contact via PB te zoeken staan
Wat een rottige reacties en het maakt niet uit of iemand ziek is of niet.. het is gewoon nergens voor nodig om iemand de grond in te stampen. Lieve TS: veel sterkte. Probeer afleiding te zoeken en laat je omgeving goed met je mee kijken! Je bent hormonaal extra gevoelig, ook straks na de bevalling! Succes!
Sterkte mammie1982! Je laatste reactie bewijst dat je een sterke vrouw bent. Nog even overe toxoplasmose: die overleeft niet op een zoutvaatje, dat is een slechte gastheer. Wist je trouwens dat ingevroren vlees geen toxoplasmose meer bevat? De toxoplasmose-parasiet gaat dood bij zowel bevriezen als verhitten.
Sterkte! Het is rot! Verstandelijk weet je dat het vergezocht is maar de twijfel is er: wat nou als ik het niet vraag en dit keer is het wel iets waar ik me druk om moet maken, een heel gepieker en getwijfel terwijl je het diep van binnen best weet dat het onzin is. Klopt dat?
Sorry voor m'n eerdere reacties, zal eens kijken of ik ze kan verwijderen. Sterkte met de situatie waar je in zit. Ik hoop dat je er uit komt en dat je straks onbezorgd van je kindje kan gaan genieten.
ik ga nu even invullen voor TS daarom liever 100 x vragen, ook al weet je diep van binnen best dat het onzin is, dan wil je ook echt 100 x bevestigd hebben dat het iets is waar je je echt niet druk om moet maken @Rebekka en anderen...het valt me hier op ZP zo vaak op dat het zo lekker makkelijk is iemand de grond in te boren...is wel lekker veilig he iemand afzeiken vanachter je PC dus misschien een volgende keer eerst even wat beter nadenken, dan hoef je achteraf jezelf ook niet lullig te voelen en berichten te verwijderen
@ bloem en pandora: het klopt inderdaad. Je weet dat het de grootste onzin van de wereld is, maar wil dat dan ook van iedereen bevestigd zien. Je vertrouwd als het ware jezelf niet meer. Ik vind het fijn dat er mensen zijn die dit begrijpen! Pandora je bent een schat! @Rebekka: wel goed dat je er op terug komt, er zijn genoeg mensen die dat niet doen. Het zou echter nooit in mij opkomen mensen te treiteren, iedereen heeft op zijn of haar manier onzekerheden, en dat zegt niks over een goed moederschap.
Hey mammie, mijn reactie met de vraag over smetvrees was serieus bedoeld, hopelijk is het niet al te rot overgekomen want als ik nu teruglees staat het er misschien wat cru? Ik vind het erg vervelend dat je je zo voelt. Hopelijk heb ik je geen rotgevoel gegeven want dat was zeker niet mijn insteek. Sterkte, DeeLighT
mammie1982, Heb al eerder een aantal topics van je gezien en dacht zal eens een x reageren. Heb ook gezien dat je angst/dwangstoornissen hebt. Wat rot dat je je zo voelt meid, kan het me wel voorstellen. Ik ken een aantal mensen in mijn omgeving die het ook hebben. En vooral tijdens een zwangerschap met al die hormonen enzo kan het extra opspelen. Niet fijn! Maar je zult zeker een goede moeder zijn hoor! Heeft er niks mee te maken! En als je je onzeker voelt, gewoon vragen!, daar is dit forum immers toch ook voor?? Doe ik ook hoor! Is je medicatie al weer een beetje op peil? Dat zal een hoop schelen dan in ieder geval! Nog een paar weekjes zie ik, dan mag je je meisje heerlijk in je armen houden!!! Probeer lekker te genieten nog van de laatse weken zwangerschap! En je mag altijd een PB sturen naar mij, als je wil! Ik heb er ervaring mee. X