Dag dames, Ik ben vandaag 4 weken en 5 dagen zwanger van twee top embryo's door middel van ICSI. Op dinsdag 2 augustus a.s. heb ik mijn allereerste echo en ik probeer zo positief als mogelijk te zijn. Helaas, af en toe slaat toch de angst toe van: Wat nou als het weer niet goed is ? Ik zou het echt geen tweede keer aan kunnen !! Eind januari begin dit jaar hebben wij ook een terugplaatsing gehad en toen waren we ook zwanger. Helaas bleek dat het vruchtje een te grote groeiachterstand had die nooit meer ingehaald zou kunnen worden en werd de moed dus opgegeven. Onze baby was er niet meer. Op dat moment liggen al jou dromen in duigen en de pijn die je voelt is niet te beschrijven. Ik zoek eigenlijk een paar dames die hier positieve verhalen over kunnen schijven. Het zou ons toch niet nogmaals gebeuren ? Hoe vaak is de kans dat het twee keer achter elkaar gebeurt als de oorzaak van onvruchtbaarheid niet bij mij ligt ? (Man ontbreekt zaadleiders) Af en toe wordt ik zo bang, maar andere momenten kan ik gewoon weer van mijn zwangerschap genieten. Ik bedoel ik heb eindelijk weer een positieve test.
De kans dat het deze keer goed gaat, is vele malen groter dan de kans dat het opnieuw misgaat. Maar je angst is heel begrijpelijk. De wachtweken na positieve test zijn 10000000x erger dan de wachtweken na terugplaatsing. Ik wens je sterkte om deze weken door te komen tot de echo....je kunt niks doen om het makkelijker te maken helaas.
Herkenbaar! Ik ben 4 weken en 6 dagen zwanger en had in maart een missed abortion.. 27 juli de eerste echo.. Ik probeer te ontspannen, afleiding te vinden.. is niet te doen.. zo blij als we een mooi kloppend hartje hebben..
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik had in augustus een ma. 4 maanden later was ik weer zwanger en nu nog steeds