Luca is een prima slaper, hij komt 's nachts maar 1x en gaat overdag nog 2-3x een uurtje plat. Daarnet was hij aan 't jengelen/huilen en dat is eigenlijk altijd een teken dat hij moe is en naar bed wil. Hij werd ook helemaal happy toen ik hem met speentje en al in bed legde, je zag hem ontspannen en hij viel al half in slaap. Maar... nu (15 minuten later) hoorde ik geluid uit de slaapkamer komen. Kijk ik om 't hoekje, ligt hij heerlijk te lachen en om zich heen te kijken, hij heeft de grootste lol En nu voel ik me dus toch een beetje schuldig, omdat hij alleen in z'n bed ligt zonder entertainment/aandacht van mij. Beetje het gevoel van "me er makkelijk vanaf maken". Aan de andere kant: als hij het niet meer naar z'n zin heeft dan laat hij wel van zich horen en dan pluk ik hem er echt wel uit. En ik kreeg vroeger altijd te horen "ook al slaap je niet, je rust wel uit" dus volgens mij is het ergens ook wel goed voor hem, even relaxen zonder prikkels. Dit is toch niet zielig, of wel?
Nee hoor, niet schuldig voelen, want het is niet zielig. Mijn zoontje is ook heel vaak moe en dan leg ik hem in bed en hoor ik hem een kwartier later nog brabbelen en lachen! Ze vermaken zicht toch ,dat is hartstikke goed hoor!
Helemaal niet zielig. Het is juist goed dat hij zich alleen goed kan vermaken. Prima voor zijn ontwikkeling. Als hij niet naar zijn zin zou hebben, dan zou je het wel horen. Dat deed/doet mijn zoontje ook, maar meer als hij net wakker is. Ik ren echt niet direct naar hem toe maar laat hem lekker aanmodderen/lekker spelen. Heb het altijd op deze manier gedaan. Sommige kindjes moet je stimuleren om zich alleen te kunnen vermaken, die van ons doen het al uit zichzelf. Geweldig toch? Niet verstoren, zou ik zeggen. groetjes
Mijn dochtertje ligt ook zo vaak wakker lekker wat te spelen en te kwebbelen. Meestal 5 minuten tot een kwartier als ze wakker is. Wanneer ze het zat is, laat ze wel van zich horen. Ook voor het slapen gaan, is ze soms nog even wakker. Niet schuldig voelen hoor, leuk toch dat hij zichzelf ook kan vermaken in zijn eentje.
Hi San, Ik sluit me bij de rest aan hoor... lekker laten kletsen en lachen in bed, hij vindt het waarschijnlijk heerlijk om even zichzelf te vermaken... mijn dochtertje hoor ik dat ook regelmatig doen. Als ze na een half uurtje wakker wordt dan is het zeker nog geen tijd om weer op te staan, dus dan kletst ze soms wel een half uur en gaat dan weer een uur slapen... volgens mij verteld ze hele verhalen aan haar beertje en hebben ze samen enorme lol! Wat iemand anders ook al schreef, is zelfs super goed voor de ontwikkeling... echt een goed teken!
Ik heb precies hetzelfde laatst gevraagd hier op het forum. Voelde me ook schuldig. Maar als hij het prima naar zijn zin heeft hoef je hem er toch niet uit te halen? Zo leert hij dat zijn bedje ook prettig is. En, als goede tip kreeg ik: als je ligt rust je ook. Dus mijn dochter ligt soms ook rustig een half uur in bed te kijken zonder dat ze begint te huilen. Lekker laten liggen en vooral niet schuldig voelen. Ik denk dat het heel goed is voor de ontwikkeling dat ze zich alleen kunnen vermaken, ook zonder speelgoed.
zo lang ze niet huilen/krijsen is er niks aan de hand...volgens mij is het ook een soort van verwerking van alle prikkels etc...net als dat je met je man als je in bed ligt ook de dag even doorneemt of het over bepaalde dingen hebt....noa is soms ook al wel eens een kwartier wakker voordat ik r uit bed haal...ze is dan nog aan het kletsen of spelen of wat dan ook...dat is hardstikke goed...soms dan kijk ik ff om een hoekje als ze slaapt en dan zzit ze gewoon met dr schaapje te spelen...als ze dr uit had gewilt en t zat was dan zou ze het wel laten horen...