Ongeveer 10 dagen geleden is onze kleine meid bij de HA geweest en bleek oorontsteking te hebben. Gezien haar neusverkoudheid hebben we xylometazoline neusdruppels gekregen om de boel weer open te krijgen. Ze heeft niet zichtbaar last van die oren gehad; bleef gewoon vrolijk, kletsen, liggen en slapen geen probleem en ook niet naar haar oor grijpen ofzo. Soms zag ik haar 's avonds alleen wel met haar handje op haar oor liggen slapen in bed, maar that's it. En ze vind het niet fijn als ik aan haar oor zit, maar goed.... Nu vroeg ik me al af: hoe weet je nou of die druppels ook geholpen hebben en of de ontsteking verdwenen is? Daar komt bij dat haar neusverkoudheid nu echt door zet...was het eerst waterig doorzichtig, nu dik gekleurd snot (sorry...haha) Vanochtend zag ik in haar ene oorschelp ook wat prut zitten; als opgedroogd oorsmeer zeg maar. Er is vannacht dus duidelijk iets uit gekomen. Is dit een goed teken? Of is het juist het teken dat de ontsteking erger geworden is? Ik weet het niet, want heb totaal geen ervaring met oorontsteking!
Het is juist goed als het vuil eruit gaat. Doordat het erin blijft zitten, ontstaat een oorontsteking. Je weet pas of het helemaal weg is, als je de dokter er naar laat kijken. Maar als ze verder vrolijk is en goed slaapt, zal het wel meevallen denk ik.
Thanks! Ik dacht in eerste instantie ook maar gewoon af te gaan op hoe vrolijk ze overkomt enzo, maar het zit me nu toch niet helemaal lekker geloof ik. Vanavond na ophalen KDV bleek er weer allemaal prut uit te komen, oor is ook rood en ze wordt boos of gaat huilen als ik eraan wil zitten. Natuurlijk is het net weer weekend...heel handig...aan de andere kant: ik heb nu twee dagen om erover na te denken of ik maandag alsnog naar de dokter ga