Hallo allemaal, Onze zoon is nu 4,5 week oud. Sinds een paar dagen heeft hij hevige buikkrampen. Zo erg dat hij tijdens het huilen soms even niet kan adem halen. Hij loopt helemaal rood aan. We zijn vannacht zelfs naar de huisartsen post geweest omdat het niet meer normaal was wat voor een pijn hij moet doorstaan. We gebruiken sinds vandaag Nutrilon H.A. 1 i.c.m. Nutriton omdat hij heel veel aan het spugen was. Voor de Nutrilon H.A. 1 hebben wij net zoals in het ziekenhuis Nutrilon Standaard 1 gebruikt. Het valt ons op dat hij in de avond en nacht hevigere buikkrampne heeft dan overdag. Verder gebruiken we venkelwater en cinababy. Helaas zien we geen verandering als we dit gebruiken om zijn buikkrampen te verlichten. Komt het jullie bekend voor en heeft iemand een oplossing tegen die vervelende buikkrampen?
Hey kwekkie, superzielig he die buikpijn! En dan durven ze het ook nog "krampjes" te noemen, nou zeg maar krampen. Wij hebben hypoallergene voeding gebruikt, schijnt goed te verwerken te zjn dus wellicht gaat dat bij jullie ook wat verbetering geven. Onze ervaring hier is dat ze er overheen moeten groeien en het enige dt je kan doen is lekker bij je nemen, troosten, buikje masseren met de klok mee. Bij erg heftige aanvallen deden wij een warm badje, vaak viel ze dan van uitputting en ontspanning toch in slaap. Wij hadden wel veel baat bij Infacol, voor elke voeding gaven we die. Ze boerde dan veel beter en had minder last van krampen. Oja, nog een houdingstip op de foto, hielp hier vaak goed (we moesten dan wel een half uurtje zo rondjes lopen hoor haha):
Fles gebruiken van dr.Brown (of n soortgelijke) met zo'n ventieltje tegen de krampjes... Die helpt hier heel goed, sinds gebruik van die fles eigenlijk nergens meer last van... En idd wat DeeLight ook zei, masseren, op schoot, in bad... Succes!
Wat vervelend zeg! En zo zielig he.. Babytjes moeten hier helaas doorheen. Wat goed helpt is infacol bij elke voeding, wij zijn na 3 wkn ook overgestapt op difrax flessen, door deze flesseb krijgen ze minder lucht binnen, komt door het filter in de fles. Bij ons hielp dit heeeel goed. Je kan je kindje savonds lekker in bad doen, en daarna 'fietsen' met de beentjes, of hem op je arm dragen zoals de foto hier boven. Google anders even op 'baby en krampjes' dan lees je nog meer tips! Succes, ik hoop dat het snel over/minder is.
Deelight, onwijs bedankt voor de foto! Ik heb nu een tijdje zo gelopen en hij was meteen stil. Ik voelde meerdere keren dat hij zijn hele buik aanspande en begon te kreunen. Infacol heeft in het begin een paar keer geholpen, maar ik heb nu het idee dat het niet meer werk. We gebruiken al sinds het begin de Difrax flessen, ook dat mag geen effect hebben want hij heeft veel lucht in zijn buikje. Zit er veel verschil tussen de Difrax flessen en Dr. Brown? Ons kindje heeft overdag bijna nergens last van, waarom begint het altijd in de nacht?
Hier werden de krampjes een stuk minder toen we zijn overgestapt op friso comfort ipv nutrilon icm nutriton. Was op advies van de ka, ivm spugen.
Aaah zielig he... Krijg flasbacks, gelukkig is die periode voorbij. Mijn mannetje liep soms ook helemaal rood aan van het huilen, zo zielig en eng tegelijk. Waarom het in de avond/nacht voornamelijk voorvalt weet ik niet. Misschien ook een combinatie van krampjes en verwerking van de dag. Infacol hielp bij ons kleintje wel een beetje, maar was helaas geen wondermiddel. Omneo van Nutrilon hebben we wat meer aan gehad, maar we kregen hierdoor een hongerige baby en spuitluiers. Uiteindelijk toch maar weer overgestapt naar Standaard en nu zelfs Forte. De Difrax (brede variant) fles heeft ook voor wat verzachting gezorgd, maar ben op dit moment meer tevreden over de Avent Gold met antikrampjes ventiel. Over de Dr.Brown fles hoor ik ook goede verhalen, maar niet zelf uitgeprobeerd. En wat de dames hierboven noemen: buikje zachtjes masseren (met de klok mee), fietsen met de beentjes, op de buik op je arm. En het duurt even, maar het wordt ECHT minder in de loop der tijd.
Wij zijn op een gegeven moment overgestapt op Sab Simplex, leek beter te werken dan Infacol. Een ander middel waar ik goede verhalen over heb gehoord:ABC Dophilus. Voordeel: hoef je maar 1 keer per dag te gebruiken ipv bij elke voeding. Oh, en goed laten boeren!
Hier loop ik bij krampjes (die term klinkt vriendelijker dat het is, het zijn gewoon heftige krampen) ook in die 'koliek-houding' rond (dus kindje met buik op je hand, hoofdje op ene arm, andere arm tussen de beentjes door en de handjes omlaag laten hangen). Dan kun je ook een beetje masseren tijdens het lopen. Werkt hier heeel goed, ook al moet ik soms een uur lopen. (Zitten is geen optie, dan begint ze echt meteen weer te huilen.)
wij hebben hier toen we op FV over zijn gegaan op aanraden van het ziekenhuis Dr. Brown's flessen gekocht en ben daar tot op de dag van vandaag super blij mee! Wij hebben de fles met de smalle hals, deze pakte Lucas beter. Door het ventiel krijgen ze bijna geen lucht meer binnen. En verder is eigenlijk alles al genoemd....heel veel sterkte want dat zijn echt vervelende momenten voor je kindje maar ook voor jullie (wij weten er alles van....)
Jaa idd wat saz zegt, probeer eens een voeding tegen kranpjes... Die is al dikker dus hoef je niet in te dikke. Met nutriton.. Nutriton kan nl ook krampen veroorzaken/erger maken
hier ook een meisje met krampen. wij gebruiken ook de Difrax fles, HA voeding van Friso en Infacol. Venkelwater wordt tegenwoordig afgeraden om te geven omdat bij onderzoeken naar voren is gekomen dat het kanker veroorzaakt bij muizen en ze het effect niet weten bij mensen, ook het voedingscentrum raadt het af. sinds wij haar in de avond in bad doen is het wel wat beter geworden met de krampjes. ook ik ga de sab simplex eens proberen.
Mijn zoontje had ook extreme buikkrampen, we hadden van alles geprobeerd. Totdat we Sab Simplex gekocht hadden en het sloeg meteen aan. Geen last meer van krampjes gehad. Oh ja gebruik wel Dr. Browns flesje. Nou heel veel sterkte, want je bent echt wanhopig op zoek naar alle oplossingen. Zo zielig zijn die kleintjes dan.
Fijn dat je er wat aan gehad hebt. Wbt de flessen, soms is het even zoeken welk merk je kindje goed "pakt". Kwestie van uitproberen...
We merken wel dat zijn buikkrampen minder zijn nu we Nutrilon H.A. gebruiken ic.m. Nutriton. Hij slaapt ook langer door. Ben benieuwd of het over een paar dagen nog steeds zo is.
Hier hebben de flessen van Dr. Brown ook super geholpen (de smalle glazen flessen). Dochtertje dronk er veel rustiger van. Ook gebruikten we Nutrilon Omneo en Infacol. Vanaf een week of 16 was ze van de krampjes af! We blijven wel de Dr. Browns en de Omneo gebruiken (ze is nu 7 maand). Van de Standaard kreeg ze heel harde stoelgang, en van andere flessen drinkt ze veel te snel
Wij hebben ook de Sab Simplex besteld. Ben erg benieuwd als het gaat helpen. Na HA Nutrilon en 2 schepjes Nutriton gaat het een stuk beter. Zonder Nutriton spuugde hij heel veel en had zijn flesje te snel op. Voorheen werd hij een uur voor zijn voeding al wakker en was hij erg onrustig. Nu slaapt hij langer door en word exact op tijd wakker voor zijn flesje. Ook heeft hij nu alleen krampjes bij het drinken of na het drinken, maar heel kort. Wellicht moet hij nog wennen aan zijn nieuwe voeding. Ik hoop maar dat hij gauw over is. Nu maar wachten tot Sab Simplex bezorgt word.
Goed dat het dan toch beter gaat! Mijn meisje dronk ook véél te snel (Avent flessen met speentje 1 waren op 6 minuten op, geen idee hoe ze het deed ) en spuugde dan ook. Met die dr brown flessen dronk ze plots veel beheerster... De Omneo is vanzelf ook al een beetje dikker, dus dat hielp ook wel natuurlijk...
We zijn sinds gisternacht overgestapt op Pepti 1. Nu hebben we dit de hele dag uitgeprobeerd en het gaat een stuk beter dan voorheen. Hij heeft een stuk minder buikkrampen en hij voelt zich ook beter en is langzaam zichzelf weer aan het worden.