Overbezorgd?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Mj89, Jan 24, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

Jun 10, 2014
    1,442
    263
    83
    Wil toch even met je delen ons verhaal: Hier 2 weken geleden bijna hetzelfde verhaal, ze wilde niet meer drinken bij mij (nog steeds niet) niet eten en kreeg zelfs 2 dagen geen druppel naar binnen aan vocht wel eten. Volgens HA Hap en KA zijn ze pas uitgedroogd als er geen tranen meer zijn omdat dit het eerste is waarop word ingeleverd bij uitdroging. Hier heeft het een klein weekje geduurd, ze eten drinkt nu gelukkig wel goed maar nog steeds niet aan de borst, ik weet tot de dag van vandaag niet wat er nou precies speelde ze werd naar huis gestuurd met antibiotica door kinderarts die dacht dat er een urineweginfectie speelde bleek achteraf niet zo te zijn uit kweek (zou ik ook voorstellen te controleren voor jouw meisje) Ik hoop dat het inmiddels beter gaat, houd je ons op de hoogte ? De dag dat ze opgenomen moest worden voor een sondevoeding had ze wonder boven wonder kleine beetjes gedronken.

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Bedankt voor je verhaal yasmientje.

We zijn net terug uit het ziekenhuis. Kinderarts gaf aan dat ze nog niet is uitgedroogd maar dat we het goed in de gaten moeten houden, bij een teken dat er iets verslechterd moeten we gelijk bellen. We hebben een xylometaxoline neusspray meegekregen. Ze heeft idd een virus, waarschijnlijk een buikgriep.

Voor nu maar afwachten hoe ze het doet de komende uren. Zo lang ze nog 2 keer per dag plast is het ok zei hij.

Bedankt voor de lieve reacties en het meeleven.

3. wachtend

wachtend Niet meer actief

Ohh fijn wat een opluchting! Hopelijk knapt ze nu gewoon lekker op en hebben jullie dit ook weer achter de rug!

4. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik herken je bezorgdheid.
    Als ze plast en nog kan wenen met traantjes, ook al is het weinig, is ze nog niet uitgedroogd. Maar je moet het wel voorkomen. Dit kan je alleen doen door (als ze niet wil drinken wat heel normaal is voor zo'n kleintjes) ze ORS te geven met een spuitje (dat er vaak bij zit of je los in de apotheek kan kopen). Normaal gezien wil ze dat niet dus leg je ze plat, met je hand mondje wat opensperren en er langzaam in spuiten. Je mag aan de ORS ook een smaakje geven als ze dat liever wil door er wat vruchtensap of grenadine of iets anders bij te doen dat ze wel graag drinkt. Dit in het begin om de 15 minuten of toch zoveel mogelijk. Tot ze weer wat beter drinkt. Mijn ervaring heeft me geleerd dat mijn kinderen na zo een spuitje altijd wat van hun flesje melk willen drinken om de slechte smaak weg te spoelen. Ze moeten ongeveer de helft drinken (in melk of ORS) dan wat ze normaal drinken, dan zitten ze safe. Tenzij de koorts hoog blijft natuurlijk of ze moeten braken, dan moet je meer geven.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    oh, lees net dat je al naar de pediater geweest bent. Goed dat hij zegt dat het nog ok is. Veel beterschap.

6. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hoe is de nacht gegaan?

7. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Hoe is het nu?

8. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ben ook benieuwd hoe het is!
    Is ze al wat opgeknapt?

9. Yasmientje14

Yasmientje14 Fanatiek lid

Jun 10, 2014
    1,442
    263
    83
    ik ook benieuwd!

10. Anne1001

Anne1001 Bekend lid

May 29, 2014
    892
    300
    63
    Kraamverzorgster
    Ach, zo vreselijk sneu als die kleintjes zo ziek zijn. Snap je bezorgdheid hoor! Dat zou elke mama hebben denk ik.

Ik hoop dat ze snel wat meer gaat drinken en op gaat knappen!!

11. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Lief van jullie, de bezorgdheid.

De nacht ging redelijk. Meerdere keren eruit gemoeten vanwege een vieze luier. Plassen heeft ze minimaal gedaan maar genoeg. Nu hopen dat het virus snel voorbij is en ze gewoon weer drinkt. Ze heeft vaker periodes dat ze nog 70/80 per fles drinkt. Nu drinkt ze ongeveer 30 cc per fles, als ze al wat drinkt. Ze heeft wel wat brood gegeten.

Ik heb gister idd nog aan de arts gevraagd of we haar ORS moeten geven. Maar hij zegt omdat dat ORS niet zo lekker is we dat beter niet kunnen doen. Dan weigert ze straks alles.

Inmiddels is de oudste ook ziek. 😔 Ik ben moe. 😁

12. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Wat fijn dat het al iets beter gaat!
    En fijn dat ze al wat brood heeft gegeten:)

Heel veel beterschap, en hopelijk is ze snel weer helemaal beter

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

Jul 4, 2014
    4,945
    1,033
    113
    Voorschoten
    Hoe is het nu?
    Heb je zelf ook nog een beetje rust kunnen vinden?

14. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Of met melk :)

15. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

Nov 28, 2011
    2,591
    655
    113
    Groningen
    Ze krijgt al wat meer kleur, ik denk dat we het ergste gehad hebben nu. Ze Drinkt elke fles weer, wel kleine beetjes maar heb het gevoel dat het wel weer de goede kant op gaat.

Ik heb zelf niet echt kunnen rusten maar hopelijk komt dat vannacht. Morgen nog een dagje werken, dan lang weekend.

Share This Page