Nacht probleempjes bij zoontje 11 maanden

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Belle22, Jan 27, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle22

Belle22 Bekend lid

Jan 22, 2015
    653
    210
    43
    Female
    #1 Belle22, Jan 27, 2016
    Last edited: Jan 27, 2016
    Hallo dames!!

De nachten met m'n zoontje van 11 maanden zijn nog steeds best vermoeiend..

Doordat hij overdags niet veel wilt drinken haalt hij dit snachts in.. Dus moet ik nog 3 x eruit voor een flesje op te warmen.. Soms probeer ik wat water te geven maar hij valt pas echt in slaap met een fles warme melk op.. En dit 3 x.. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij overdags wat meer wilt drinken? Misschien dat hij in de nacht wat minder erom vraagt..

En nog iets.. Ik kan het savonds rond half 8 op bed doen na een flesje warme melk dan valt hij in m'n armen in slaap en kan ik hem op z'n eige bedje doen.. Hij kan niet zelfstandig in slaapvallen want hij gaat staan in z'n bedje en huilen totdat ik hem op pak.. Even laten huilen heeft geen zin want hij blijft staan en huilend in z'n oogjes wrijven..

Rond 11 word hij wakker voor z'n flesje.. En daarna rond 4 word hij weer wakker voor een fles en wilt hij niet meer slapen in z'n eige bedje dus persee tussen mij en papa in..

Na dat ik z'n fles heb gegeven valt hij is slaap tot half 6 en wilt hij weer en fles.. Hierna valt hij nog even in slaap en word hij rond half 7 wakker en blijft hij wakker..

Iemand tips om hem in z'n eige bedje te leren in slaap te vallen en daar te blijven? Op het cb zeggen ze natuurlijk gewoo Laten huilen maar dit vind ik zo zielig ..

Zou graag van andere moeders wat tips willen

Alvast bedankt !

Liefs

2. Droppie Drie

Droppie Drie Fanatiek lid

Aug 1, 2013
    1,735
    10
    38
    Twee nachten doorbijten; wel troosten en water geven, maar geen melk. Met de hoeveelheid flessen die hij nu 's nachts krijgt snap ik wel dat ie overdag geen honger meer heeft!

Dus... agenda voor het weekend leegvegen en samen met je man elkaar 's nachts afwisselen. Het worden pittige nachten, maar daar pluk je al heel snel de vruchten van!

En als je dan toch bezig bent; ik zou gelijk afschaffen dat ie bij jullie in bed slaapt, zo kom je zelf toch nauwelijks aan je rust toe?

Sterkte!

3. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hier was dat de periode met enorme verlatingsangst, vooral 's nachts. Wij lieten ze dan ook absoluut niet huilen en zaten veel met ze op of ze sliepen bij ons: geen probleem, het was maar tijdelijk. Dat gold hier trouwens ook voor tijdelijk weer nachtvoedingen (al vind ik die van 11 gewoon een late avond voeding).

Hoeveel drinkt hij überhaupt overdag dan? En het andere eten daarnaast? En hoeveel geef je in die flessen 's nachts? Anders half water, half melk en zo gaan minderen?

4. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,314
    10,281
    113
    Omdat hij zelf niet in slaapt valt kan hij snachts ook niet lekker omdraaien en verder slapen. Misschien is het niet eens dorst maar ook een manier om verder te slapen.

Zoals een voorganger al schreef je weekend leeg maken en er voor gaan,dit breekt wel heel erg en ga je er zelf onderdoor.

Onze uk had verborgen reflux en toen dat eenmaal over was moest hij leren om zelf te slapen.onze slaaploze nachten duurde al ruim 8 maanden( 4tot 6 per nacht) dus besloten om wel te laten huilen.

Een nachtritueel heb je nodig om het makkelijker te maken. Gedag zeggen en rommelen op de gang.bij huilen/ jammeren niks doen bij brullen haalde ik hem eruit en troosten hem,daarna opnieuw. Na een aar dagen was er al een groot verschil en kort daarna ging hij lekker liggen en soms nog wat mopperen maar ging ZELF slapen.

Gelukkig werden de nachten ook beter dus het was goed voor ons allemaal.

Het is niet makkelijk maar het leverde ons veel op.

Share This Page