Ik at dit vroeger wel eens, bij mijn ouders thuis. Mijn moeder deed er dan ook een blik mandarijntjes door en stukjes appel en rozijntjes geloof ik. En ik heb net witlof gehaald, maar niet echt zin met dit weer in warm eten, en wil er dus een salade van maken. Wie o wie heeft er een lekkere witlof salade?
Witlof (duh ) Gekookt eitje Appel Augurk Aanmaken met een beetje mayonaise, super simpel maar super lekker!
Appel, rozijnen, walnoten. Je kan er ook gerookte kipfilet of kaas doorheen doen, stuk brood erbij en klaar!
ik maak hem zo; witlof super klein snijden, mandarijntjes en ananas uit blik erbij, spitskool klein snijden en erbij, dan yoghurt dressing erover en een paar gekookte eieren er klein gesneden door. eventueel walnoten gecrushed erover of wat iemand hier al zei wat honing erover... heerlijk!! krijg er ook zin in, zit ik dan vanavond met mn koolrabi..
Ik deed altijd heel simpel standaard slasaus er overheen met veel kleingesneden appel en een beetje suiker.. heerlijk! (nu wat minder goed voor mn lijn )
ik doe er witlof, met tomaat, gekookt ei, appel, paprika, kappertjes. aanmaken met yoghurt en mayonaise en evt wat cajunkruiden erdoor.
Klinkt allemaal lekker, wordt nog moeilijk Met ei er doorheen lijkt mij ook erg lekker, en degene die er honingdressing bij doet, lijkt mij ook wel wat.
Witlof, blokjes kaas, augurk, pijnboompitten, appel, peper, mayo en balsamicoazijn (schrijf ik dat goed?)
Witlof klein snijden, blikje met partjes mandarijn, walnoten (of zo'n notenmix) en honingmosterddressing! Jammie! Eventueel appel in stukjes er nog bij.. Heerlijk. Krijg er zin in haha.
Nou ik heb honing/mosterd dressing, mandarijntjes op siroop en rozijnen in huis gehaald, eieren, appels en fetakaas had ik nog. Dus daar ga ik nu de witlof salade van maken. Dat wordt lekker smullen hmmm
Alles wat hiervoor genoemd is !!! Verder: paprika, witlof, uitje, augurkje en yoghonaise! Lijkt niet lekker, is het wel Heerlijk fris in ieder geval
Hier ook eens met aardbeien als aanvulling gedaan, was ook weer heel anders, maar lekker hihi. Ga je alles in een doen? Of maak je twee varianten hihi?
Witlof met old amsterdam (kaas), appel en rozijnen. Als dressing: olijfolie met wat peper en beetje knoflook. Lijkt een onmogelijke combinatie, maar is echt zooooo lekker!
Hmm zo lekker allemaal. Hier maak ik het meestal zo: witlof (fijn gesneden) met appel, rozijnen, kaneel en slasaus (of yoghurt/mayo). Heeerlijk!! Ga ook maar eens witlof inslaan en dat morgen even ofzo. Even kijken wat voor variatie ik eens kan gaan maken.
Toevallig vanavond gemaakt. Maar wel erg basic i.v.m. dieet Witlof fijngesneden, komkommer, cherrytomaatjes en blikje tonijn erdoor. Heerlijk fris met dit weer.