wat de prijzen bij anderen zijn is totaal niet relevant... het gaat om het principe. Dat de kosten hoger worden en dat er allerlei overbodige extra's aangeboden worden, voor 50 minuten toezicht. Ik zou daar ook niet blij mee zijn. Misschien eens informeren hoe dat bedrag is opgebouwd en waar de kosten dan in zitten? Als dat bedrag voor een groot deel zit in het aangeboden eten, waar ook vaak nog van weggegooid wordt, dan is het mogelijk een idee dat mensen aangeven waar behoefte aan is, zodat er ook praktischer ingekocht kan worden. Minder kosten, minder verspilling. Kijk eens of je hier naar kan informeren en wat ideeen/oplossingen kan aandragen die de kosten drukken....
Hier kun je het per jaar in een keer betalen; 70 euro voor de onderbouw (die hebben vrijdagmiddag vrij) en 90 euro voor de bovenbouw. Je betaalt voor max 2 kinderen, ook al heb je er meer op school zitten. Je kunt ook een strippenkaart komen voor 5 euro; hier mag je 5 keer mee overblijven. Ze eten met de juf en nemen zelf eten en drinken mee en daarna zijn er overblijfmoeders voor op het plein.
Dat ze eten etc weggooien vind ik ook echt niet kunnen, dus daar zou ik zeker vragen over stellen bij de ouderraad.
Wow. Betalen jullie echt zo veel? *Druipt stilletjes af zonder te vermelden dat dat hier allemaal gratis is*
Hier ook idd. Maar continurooster, en er wordt niks aangeboden. Ze eten en drinken gewoon hun meegebrachte trommels en bekers leeg bij de juf of meester in de klas. En daarna zijn er vrijwillige overblijfmoeders die op het plein toezicht houden. Ik denk dat het goed is om eens te informeren wat de reden is van al dat extra eten, en of het misschien beter is om dat te minderen.
Hier inderdaad niets aangeboden. Je kan wel drank aankopen, maar dan beslis je zelf dus of je iets extra uitgeeft.
Hier is het ook gratis. Maar de kinderen nemen gewoon allemaal hun eigen eten en drinken mee. Ze eten het in de pauze op, de juf eet mee in het lokaal. Maar ik verbaas me vooral over de hoeveelheid eten waar dus geen gebruik van wordt gemaakt? Er staat iemand elke dag soep te koken - en alles wat te veel is wordt gewoon weggegooid? Dat is toch ontzettend zonde als niemand er gebruik van maakt...
Wij betaalden 195 euro voor 4 dagen tso voor een jaar, bij 40 volle weken dus bijna 1,25 per dag (in de praktijk iets meer met feestdagen, studiedagen en zo). Alleen opvang. Dochter heeft wel schoolmelk, iets van 30 cent per pakje dat we aan Campina betalen. Sinds kort bieden ze tussenschoolse activiteiten aan alle kinderen, gratis. Wat betreft die extraatjes, ik vind het dubbel. Het klinkt heel aantrekkelijk, soep en yoghurt aanbieden, al zouden de vla en chocomel niet hoeven. Maar dochter (5 heeft al moeite genoeg om in dat half uurtje haar 2 boterhammen en melk weg te krijgen. Dus aan die extraatjes zou ze niet eens toekomen. Ik zou best wat willen betalen voor een lunch met de klas aan een gedekte tafel met gezond en lekker eten vanuit school.
Ik vind het nog goedkoop! Ik betaal 2 euro per keer en ze zijn voornemens het uit te gaan besteden aan Partou en dan kost het het dubbele! En dan moeten we het eten/drinken ook nog zelf meenemen.
Of het nu goedkoop is of niet, het gaat vooral om de prijsstijging begrijp ik. Helaas zijn dingen als fruit dit jaar duurder, dus is het een logisch gevolg. Door het te spreiden over alle kinderen, vallen de opgehoogde kosten nog mee. Echter, waar de stijging vandaan komt, kunnen ze natuurlijk best melden (of is dat gedaan?) De kosten bij ons zijn voor eenmalig € 3,85 en als je 10x inkoopt € 27,50. Voor lunch betaal je extra als je die niet zelf meegeeft.
Hier is het 2 euro per keer zonder dat er iets uitgedeeld wordt. Bij de andere school is het 1,50. Daar was ik juist blij mee.
Onze vorige school was 2,50 bij een tienrittenkaart en 1,80 ofzo per keer bij een abonnement. Kreeg je niets voor. Op hun huidige school is het gratis, krijg je ook niets voor. Duur vind ik het dus niet, maar zoveel eten weggooien vind ik ook verspilling en daar zou ik niet blij van worden.
Ik zou dit helemaal geweldig vinden, bij ons was overblijf voor 2 dagen per week €20pm. En ze kregen helemaal niks.
Ik vind €1,50 voor bijna een uur kinderopvang goedkoop, ongeacht of er iets aangeboden wordt of niet. Dat er in dit geval nog wel iets aangeboden wordt aan de kinderen zie ik daarbij als een bonus. Maar je zou wel kunnen aankaarten dat er niet zorgvuldig met die aankopen wordt omgesprongen. Soep en vla in de kliko, omdat niemand het eet, vind ik ook zonde. Misschien dat de overblijfprijs niet omlaag gaat, maar daar zouden ze extra fruit of rauwkost voor kunnen kopen (oid).
Ik betaal 6,80 per kind per uur naschoolse opvang... al vanaf 14 uur, want hier hebben we een continuerooster. Door jullie overblijven (en dus geen continuerooster) hebben jullie na school wellicht dat uur opvang weer minder nodig, omdat jullie school later uit is. Dus ik heb weliswaar geen ervaring met overblijven, maar het klinkt me altijd nog goedkoper dan wat ik per uur na school kwijt ben aan opvang, omdat ik werk.
Niet alles gelezen maar vind het ijzonder dat ze zo veel krijgen. Wat een luxe.. Hier 2.20 per keer en alles zelf meenemen.. ze krijgen soms een ijsje dat is het en vind ik al fijn! Werkten jullie beide ook toen ze nog niet op school zaten? De dagopvang was vast veel duurder dan wat overblijfkosten...
Wij betalen 3,50 per keer, maar dan krijgen ze ook verplicht een warme maaltijd + prikwater. Dit is in Duitsland overigens.