Ik vind het absurd dat je moet betalen om je kind zijn eigen boterhammen te laten eten tijdens de middag. En dan nog zo'n bedragen... Op maandbasis maakt dat voor sommige gezinnen écht een verschil tussen rondkomen en niet. Ik snap inmiddels dat het naar Nederlandse normen blijkbaar normaal is. Net zoals het feit dat kinderopvang voor jongere kinderen zo duur is. Dat geeft naar mijn gevoel toch aan dat in Nederland ervan uit gegaan wordt dat minstens een van de ouders niet of nauwelijks werkt. Niet per se omdat ze dat zelf willen, maar omdat het financieel gewoon het beste is.
Vast overblijven kost € 2,55 per keer Incidenteel kost € 3,20 per keer En dan mag je alles zelf meegeven. Er is volgens mij enkel kraanwater beschikbaar
En dan krijgen we hier als je allebei werkt nog kinderopvangtoeslag ook. Zelfs dan zijn we voor 2 dagen kdv ruim 300 euro kwijt. En dat noemt de overheid stimuleren dat vrouwen (want het zinn toch meestal de vrouwen die niet of weinig werken in een gezin, hoe gek ik dat ook vind) blijven of gaan werken. Begrijp me niet verkeerd, ik werk 4 dagen en partner 5 en kan dat dus wel makkelijk betalen, maar echt stimulans kun je het niet noemen, als je maar parttime wilt werken.
Hier 2.75 per x overblijven. Gelukkig hebben wij het alleen incidenteel nodig. Met meerdere kinderen tikt het wel aan. Kinderen moeten trouwens zelf hun eten en drinken meenemen.
Psz is echt een rottijd om te brengen als je werkt. En je betaalt je er ook nog scheel voor. Gelukkig heeft mijn vriend flexibele werktijden, maar ik niet en zit echt te twijfelen of ik vanwege de tso / bso niet nog een dag minder, dus 24 uur moet gaan werken .En dat terwijl ik onlangs een hogere functie heb gekregen (en geen idee of ik dat kan combineren)
Wij betalen €50 per jaar en de lunch moet van huis worden meegenomen, van school krijgen ze niets. We kunnen er ook voor kiezen om klusjes op school te doen, zoals leesmoeder, kleutertoiletten schoonmaken, pleinwacht etc. Dan hoef je niets te betalen. We hebben geen continu rooster.
Hier wordt het 2 euro per keer als ze zijn opgegegeven, incidenteel is het 5 euro. Alles zelf meegeven.
Ik vind dat jullie erg laag zitten qua prijs als je ziet wat er aangeboden word. Wij betalen 2 euro per kind per keer. En dan moet je gewoon je eigen eten en drinken mee nemen. Er is dan een overblijf moeder aanwezig die de boel in de gaten houd.