Hallo, Ik zou graag willen weten hoe lang jouw kind deed over het behalen van het zwemdiploma B en C. Graag met een toelichting hoeveel weken precies. Het gaat om enkele lessen en niet over turbozwemmen of andere speedcourses. Thank you!
Langer dan 3 maanden. Moet daarbij wel zeggen dat ze B en C haalt bij een zwemvereniging en die stellen wel wat meer eisen aan de technieken. Ziet er nu supernetjes uit (wel handig aangezien ze door wil gaan met zwemmen ). Bij de zwemschool waar ze zwom voor A had ze binnen 6 weken B kunnen halen en dan nog zo'n 6-12 weken voor C. Maar kwaliteit vonden we zo slecht dat we dit niet gedaan hebben: leuk een diploma maar als je nog nauwelijks kunt zwemmen stelt het niet zo gek veel voor.
Wij hebben ook een goede zwemschool en vinden het ook heel belangrijk! Hopelijk gaat onze jongste ook door met zwemmen na het ABC!
We wilden sowieso laat beginnen ivm dat ze nogal klein was voor dr leeftijd. En door omstandigheden werd dat nog weer later... Voordeel is wel dat ze elke les ook druk bezig is met leren zwemmen en dus als samen met een jongetje dat ook net wat ouder is als snelste gaan in dr groepje.
Ze is nog bezig voor B, al ruim 6 maanden en ze zal op z'n vroegst over twee maanden af kunnen zwemmen. Komende week is er ook afzwemmen en dat had ze wellicht kunnen redden, alleen mag ze al vier weken niet zwemmen ivm oorontsteking...
Bij ons was het diplomazwemmen maar om de 3 maanden. Dus dat duurde dan al sowieso 6 maanden! Mijn dochter had tussen A en B een afzwemmoment gemist, dus dat duurde al 6 maanden. Toen zat er tussen B en C door de zomervakantie (waarin de dure zwemlessen wel doorgingen) zelfs 4 maanden. Dochter had er helemaal geen zin meer in en ik vond het niet nodig om door te gaan alleen voor dat C diploma op papier (ze kon immers goed genoeg zwemmen alleen geen mogelijkheid tot het halen van het diploma). Dus C heeft ze niet meer gehaald maar had ze dat wel gedaan had er 10 maanden tussen A en C gezeten.
A. Deden ze het langste over (hadden ook schoolzwemmen en thuis zwemmen 2x per week, daarna 1x week). B. 6 Weken. C. 6 Weken.
Hier ook om de 3 maanden. Na 6 weken ken ik 2 kinderen, maar die hadden 2 uur per week les, kom je op hetzelfde uit.
Hier A in bijna 2 jaar, waarvan de eerste 6 maand echt watervrij maken, want hij was er bang. Nu half jaar bezig met B en denk tegen de zomervakantie B. Mits hij eindelijk eens door het gat duikt en ze zijn zwakke techniek iets door de vingers zien. Techniek is iets uit de motorische ontwikkeling die niet helemaal lekker verliep, daardoor nu rare slag. Duiken kan hij wel in de buurt van het gat. Maar lijkt het zeil niet door te durven. Maar hij heeft het afzwemmoment van nu toch al gemist, dus nu weer een paar maand rustig oefenen. En ook nog 2 maand pauze gehad door een verhuizing naar een andere stad. Deze zwemles zwemt ook alle lessen met kleren. Dus hij hoeft niet eens B te halen, we zwemmen gewoon door tot de zomer. Maar hij oefent in ieder geval goed. En aan het uithoudingsvermogen ligt het niet..
Hier bestaat de kans dat het 3 mnd wordt voor B. Haar zwemtechniek is niet op alle fronten goed. Mocht het wel lukken dan heeft ze 6 weken over B gedaan.
Mja dat doet onze zwemvereniging dus absoluut niet heb ik inmiddels begrepen. "als je kind hier een diploma haalt dan kan het ook echt zwemmen" aldus ex-zwemjuf die ik toevallig elders ontmoette. Die vertelde dat we weleens kinderen met A-diploma van een andere verenigjng komen die bij de onze uberhaupt nooit hadden mogen afzwemmen. Ben benieuwd... Hoop er in ieder geval geen 2 jaar over te doen maar dat schijnt geen uitzondering te zijn bij deze vereniging. We betalen overigens 230 per jaar. Erg goedkoop heb ik het idee. 3 kwartier zwemmen en niet in de schoolvakanties.
A: 10,5 maanden (45/50 minuten les) B: 6 weken (60 minuten les) C: bijna 4 maanden (60 minuten les) (ik dacht 3 maar heb dus verkeerd gekeken en verkeerd gestemd, langer dan 3 maanden moet het zijn) afzwemmen iedere 6 weken wat inmiddels veranderd is naar iedere 4 weken nu de jongste zwemt.
Beide keren binnen 6 weken het volgende diploma. Maar met A had hij ook wel voor B kunnen afzwemmen, en met B ook wel voor C.
Hier is er 1x per maand afzwemmen. A heeft ze bijna 23 maanden over gedaan. B is ze nu 11 weken mee bezig maar die verdomde borstcrawl doet mevrouw ineens niet goed meer omdat ze het vervelend vind dat ze dan steeds in en uit het water moet met haar hoofd. Geen idee hoe lang dat dus nog gaat duren.... Hier overigens 45 min per les
Hier zijn het blokken van 3 maanden in de diplomagroep, ze hebben een half uur les per week. Hier B en C meteen gehaald, dus 3 maanden telkens