Overblijven als je zelf thuis bent die dag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Martini, 23 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Er zijn kinderen die het leuk vinden, maar ook kinderen die het helemaal niet leuk vinden om over te blijven. Ik heb al meerdere keren van de juf gehoord dat er ook kindjes zijn die erg verdrietig zijn dat andere kindjes worden opgehaald en zij niet. Ik zou er nooit voor kiezen, tenzij mijn kind juist verdrietig zou worden als het niet over mocht blijven. Maar persoonlijk vind ik het extreem lange dagen voor kinderen van groep 1/2 en dat zien juffen dus soms ook.

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Als mijn jongste zoontje ziek is of er ligt een dikke laag sneeuw dan blijft mijn oudste over, anders haal ik hem op. Het is een geren en gevlieg maar ik voel me anders schuldig :( hij moet al 2x p week overblijven en hij vindt dat ok, maar wel genoeg.
    Gelukkig gaat onze school volgende maand over op een continurooster waar ik erg blij mee ben. Of mijn zoon er ook blij mee is weet ik niet, maar ik hoef me niet meer schuldig te voelen ;)

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ja, sinds dit schooljaar wordt de TSO verzorgd door de kinderopvangorganisatie en is het bijna 3x zo duur als toen er nog gewoon overblijfmoeders waren. Enige voordeel is dat je geen brood en drinken meer mee hoeft te geven, dus dat scheelt 's ochtends weer tijd.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Nouja als je bedenkt adat mijn dochter 4x per week overblijft.. Vind ik dat toch wel behoorlijk :)

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    ik zou mijn dochter nooit over laten blijven als ik thuis ben met de jongste.
    leuke boel, omdat ik een zusje heb gekregen eet ik tussen de middag niet gezellig meer met mams!Ze is 6 jaar en mag zo graag thuis zijn en ik vind het heerlijk dat ze thuis weer even kan opladen.

maar ik heb haar bijv tijdens mijn verlof ook niet naar de oppas gebracht die wel Door betaald werd. voelt voor mij persoonlijk niet goed, heb mn kind veel te graag om mij heen.

het was/is soms passen en meten want wij wonen 2km buiten het dorp en idd altijd mee in maxi cosi. eerste 2.5 maand vond ik het echt heftig omdat het een huilbaby was.

je kunt gaan bekijken of je kindje het zelf erg leuk vind?
    dl is nu 5.5 maand en ik vind het al zoveel makkelijker, ik ga meestal op het laatste moment heen zodat we maar heel even in de auto hoeven te wachten of buiten

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hier blijven ze vanaf dag 1 over. Alle kids uit het dorp. School zit op 6km rijden dus dan is het zo'n gehaast en onduidelijkheid voor de kids dat ze ma, di, do altijd overblijven of we nou thuis , aan het werk of wat dan ook aan het doen zijn.

Deel Deze Pagina