Hallo dames, Ik heb jullie mening/ advies nodig. Zelf had ik een startersset van Avent gekocht maar op aanraden van de kraamzorg heb ik ook een difrax (brede fles) gekocht. Aangezien wij geen magentron hebben ben ik op zoek naar een alternatief om het flesje op te warmen. Ik had de Beaba bib secondes in gedachten maar daar past de difrax fles niet op. Nu ben ik dus op zoek naar een flessenwarmer waar zowel de avent als difrax fles op kan. Graag hoor ik wat jullie gebruiken en wat jullie ervaring is. Bedankt!
je zou natuurlijk de dikte (doorsnede) van de aventflessen die je hebt, kunnen vergelijken met de difrax flessen die je hebt.... (ja ik denk ff mee.....)
Wij warmen het flesje op door wat water te koken en dan de fles daarin te zetten (als het moedermelk is). Als het een poedermelk fles is dan warmen we de hoeveelheid water op in de magnetron en doen daarna de poeder er bij. Vind persoonlijk de opwarmers weggegooid geld. Maar goed de een vind dit de ander dat. Ik dacht ik laat je even weten hoe wij het doen. Succes
Ik weet niet zeker of de brede hals flessen van dirax erin passen...qua hoogte sowieso wel...die is hetzelfde als de grote smalle hals en die past er in bij de Avent flessenwarmer. Je zou ook de helft gekookt water en de helft koud water kunnen doen. Wij hadden een voeding die je zo maakte (eerst poeder met de helft gekookt mixen en daarna koud water erbij) Owww en je hebt ook een soort van opwarmer van Beaba....die geeft water op de goede temperatuur... ik ga zoeken!
De difrax brede fles past er wel in, maar je krijgt m er niet meer uit. Ik heb zo'n beabe flessenwarmer, heb m gekregen, maar ik vind het niet praktisch. Magnetron gaat net zo snel. In totaal maar 4 keer gebruikt en staat nu op marktplaats voor 25 euro. Mocht iemand interesse hebben of iemand kennen?
Tja, ze heeft dus geen magnetron. Dus ondanks dat dat misschien handiger is (vind ik zelf ook), is dat dus geen oplossing.. Ik denk voor flesvoeding dat het handigst is warmwater (gekookt) met koud aan te vullen. Voor bv heb je daar nl niets aan. Ik heb de avent flessenwarmer, weet niet of de diffraxflessen er in passen, maar wil de binnenkant wel even voor je opmeten..
Bedankt voor jullie reacties! Zoals ik al aan gaf zijn wij niet in bezit van een magnetron dus we kunnen de flesjes niet via die weg opwarmen. Water koken kan natuurlijk ook maar mij lijkt dat je (vooral s'nachts) zo snel mogelijk de fles klaar wil hebben? Als ik water op zet dan ben ik wel een paar minuten verder voordat die eindelijk gaat koken. @ Sarah84: aan die hebben wij inderdaad ook gedacht want volgens mij kunnen daar alle flesjes op. @ AMS: zou je dat willen doen ? Ben benieuwd naar andere reacties
Gewoon water koken lijkt mij het handigst, dan kan de een bijv. de luier verschonen en de ander een flesje klaarmaken. Ik snap alleen echt niet waarom je van de kraamzorg een difraxfles moet kopen als je al flesjes van Avent hebt.
Hallo Voor BV vind ik het makkelijkst vind ik het om water te koken en dit in een maatbeker te doen. Fles erin en flesje is zo warm. Voor s'nachts:doe kokend water in thermosfles, heb je altijd kokend water binnen handbereik. Let wel op: bij difraxflessen blijft het water in het onderste randje zitten, even goed droog maken!!! Als je flesvoeding geeft: koop dan van die poederbakje waar je de afgemeten voeding in kan doen (ook van difrax te krijgen bij DA), warm water haal je uit de kraan, poeder erbij, klaar! Als je liever kokend water gebruik, weer met de thermoskan werken succes!
Inderdaad, heel vreemd advies om difrax te adviseren. Vriendin van mij vind het enorme rotflessen. O.a. vanwege alle losse onderdelen. En..... reden die al werd genoemd; in onderste randje blijft water zitten. Wat gevaarlijk zeg als dit op je baby druppelt. Avent en difrax hebben beide ontluchtingssysteem dus begrijp de reden ook niet. Maar misschien heeft het met de drinktechniek van je baby te maken (o, nee zie dat je nog niet bent bevallen, dan vind ik het echt al helemaal een heeel erg vreemd advies) Opwarmen in kokend water gaat, zeker met kleine hoeveelheden, erg snel. Sneller als een flessenwarmer . Thermofles met kokend water vind ik de beste tip tot nu toe. Zo deed ik het ook onderweg.
De aventwarmer is iets breder dan 6,5 cm, maar als je fles breder is dan 6,5 denk ik niet dat je hem er makkelijk uit krijgt.. De hoogte is 16 cm .. Anders kun je ook met je flessen naar een winkel gaan en gewoon passen.. Heb ik destijds met de sterilisator ook gedaan..
Borstvoeding in kokend water opwarmen is niet zo heel erg goed, het beste is in water van maximaal 35 graden. Maar dat duurt wel erg lang, dus wij gebruiken een flessenwarmer en dan een iets warmere temperatuur. Ik vind een pannetje warm water ook prima, maar vriendlief vond een flessenwarmer in het ziekenhuis zo handig, dat hij er ook 1 voor thuis heeft gekocht . Wij hebben er nu 1 van topcom, als een Avent fles erin past, past een smallere fles er toch ook in? Wij gebruiken allebei. In het ziekenhuis hadden ze een flessenwarmer van Avent en daar pasten ze ook allebei in.
De difrax past wel in een aventwarmer, maar als je een grotere hoeveelheid hebt (straks). Dan zit de helft van de voeding boven het water. Dit komt door de dikke bodem van de difrax fles, niet echt handig vond ik. Maar ik zou nu nog geen extra flessen kopen. Als avent niet goed zou gaan, heeft je partner of iemand anders toch zo een andere fles gekocht?
en wat een geld zeg voor zo'n ding! zou ik toch echt gewoon een simpele magnetron aanschaffen! ben je misschien voor 40,- klaar, en ook ideaal voor andere dingen toch?
Wij hebben een magnetron maar gebruiken 'm haast nooit, alleen soms voor popcorn . Ik zou dus echt geen magnetron aanschaffen om een flesje op te warmen, een flessenwarmer is veel kleiner. Die van ons kostte trouwens maar 17,50, net gebruikt en hij werkt prima