*badthermometer: wel gekocht, nooit gebruikt *bepanthen: niet gekocht, kreeg proefmonster in het ziekenhuis maar die is na 4 maanden nog niet leeg *sudocreme: zou geen al te grote pot nemen. ik heb van de proefmonsterpotjes, ideaal, de eerste is pas half leeg *spuugdoekjes: wel gekocht, bijna niet gebruikt -> veel te klein voor die vloedgolven *veel speelgoed, hij vermaakt zich toch wel *borstkolf: zou ik pas kopen/huren als je hem echt nodig hebt. *luierzakjes: vind ze stinken (etos) boterhamzakjes gaat ook goed! *kruiken: je moet ze hebben maar ze liggen hier nog ongebruikt in de kast (kraamtijd bij mn ma gelogeerd) *badspullen(wascreme enzo), doe je heel lang mee *boxkleed van badstof, wel lekker zacht maar daniel plukte er alles uit dus eerst 3x wassen! *zeemanfles: veel te groot gat in de speen (oftwel, meer spugen) *sokken: er blijft bijna niks goed zitten *hydrofielluiers: gebruik ik overal voor! (soms ook voor schoonmaak) *stapel kleertjes: vond het super om hele stapel 2dehands kleertjes te krijgen ivm veel poepen/spugen en het jammer van mn geld vond om veel te kopen *omslagdoeken: in het begin heel veel gebruikt *nagelschaartje met krom knipstuk
Wat een verschillende meningen he. Keuzes zijn zo persoonlijk. Mijn belangrijkste tip; koop niet teveel vooraf. Zeker niet de twijfels. Aan anderen vragen levert niet altijd een eerlijk antwoord op (bijv. in verkoopwinkel), of een persoonlijk antwoord. In het begin heb je nog niet alles nodig, dus veel kan ook later worden aangeschaft. Dan weet je beter wat je wil hebben. Je vraag gaat ook over veel onderwerpen die je kan teruglezen. Dus ook nog een tip; Lees gewoon veel mee op dit forum en sla ervan op wat je zelf handig vind. Of je bijv. een wiegje wil; Is afhankelijk van wat je ZELF wil. IK: ga voor borstvoeding en ben ervan overtuigd dat het beter is dat mijn baby dicht bij me is in beginperiode. Wiegje staat dan ook naast mijn bed. Hier slaapt hij/ zij best een hele poos in (enkele maanden), als het allemaal loopt zoals ik in gedachten heb. Een ander legt de baby meteen op een eigen kamer. Prima; eigen keuze! Wat ik niet vooraf zou kopen: - Veel flessen (je hoort wel eens dat een kindje uit bepaalde fles niet goed drinkt; zit je dan met ... flessen) - Veel kleding (zie andere topics, pas voorbij gekomen) - Wipstoel - Kinderstoel - Logeerbed met toebehoren - Speelgoed (m.u.v. wat er ook voor de leuk en aankleding ligt en hangt zoals mobieltje, knuffel) Zelf houd ik van mooie kwaliteit spullen, val vaak voor de wat duurdere merken. Ik heb er echter veel plezier van als ik iets ECHT mooi vind. Dus daar zoek ik ook naar. De standaard babywinkels vind ik prima voor veel dingen maar niet voor alles. Bezoek veel online winkels met net wat andere dingen of kleine kinderzaakjes/ woonwinkeltjes. En kijk ook geregeld op marktplaats. Heb daar lakentje, hoeslaken, deken, kleertjes, nu ook speelgoed en nog wat andere spulletjes gekocht. Alles mooi dus mooi meegenomen dat het wat kosten bespaard. Met jou 'kooptik' zou ik alleen nog zeggen: koop geen babyfoon met veel fratsen, dat is net als de telefoon (of kan het zijn): gebruik je toch niet. Zaklamp en terugspreekfunctie worden hier niet gebruikt. De liejes wel. Ik ging destijds voor de iets duurdere versie... waarom????? Flauwekul dus, komt aardig in de buurt van jou telefoon, hahaha. Verder hier duurste aanschaf de bugaboo maar geen seconde spijt van gehad; super blij mee. Doeidoei en veel plezier met je erin verdiepen. Haast je vooraf niet, je hebt alle tijd!!
waar ik nog steeds heel blij mee ben is de "maxicosi" van Mutsy,(de traveler. deze kan ook in ligstand, ideaal! je zet hem zo op het onderstel en geen gehannes met overhevelen, en geen gedoe met te lang in de maxicosi zitten.
Even off-topic misschien, maar ik heb Julie's boxkleed van Woezel en Pip al meerdere malen in de wasmachine gegooid (op 30 graden). Staat ook op het etiket trouwens, dat dat gewoon kan. Is supermooi gebleven!
Ik vind de hydrofielluiers ook heel handig. Gebruik ze nog steeds om Thijmen af te drogen en voor allerlei andere dingen. Wat ik wel heel fijn vond was een babyfoon met camera (van Luvion). Dan hoefde ik niet steeds bij elke kik naar boven om te kijken maar kon ik gewoon even op het schermpje kijken. We hebben nu eentje van avent en ik gebruik het lampje dus wel Hij moet echt aan van Thijmen net als de liedjes. Met de kinderwagen is mijn tip: vooral alles uitproberen in de winkel. Bij Babypark hebben ze zo'n 'straatje' waar je alles kan proberen. Ik kwam echt terug met de kinderwagen die we het minst in gedachten hadden... Sudocreme vond ik hier echt vreselijk, als Thijmen iets had werd het daar alleen maar erger van. Vind bepanthen veel fijner.
Wat ik overbodig vond/vind: - Te dure thermobad - Super de luxe luieremmer - Flessenwarmer (leve de magnetron) - Babyfoon met camera functie (gebruik helemaal geen babyfoon meer) - Draagdoek - Projectie mobiel Wel handig: - wipstoel - campingbed