wanneer ( welke periode zwangerschap weken) hebben jullie de baby spulletjes aangeschaft? bijv wandelwagen, kamer, badspulletjes, box enz. ik dacht zelf namelijk we kopen elke maand wat maar mijn vriend zegt de hele tijd we hebben nog alle tijd. ( hebben we ook ben ruim 11 weken zwanger) maar ik denk gewoon als we straks de 12 weken echo hebben gehad dat we dan zo langzamerhand toch al wel wat spulltjes moeten gaan kopen. Als het aan mijn vriend ligt kopen we alles pas in december ( ben begin januarie uitgeteld) en dit is toch wel erg laat. dus vandaar mijn vraag wanneer jullie je spulletjes aangeschaft hebben.
Hier ook nog niks gekocht hoor, ik wil in ieder geval de 12w echo afwachten voordat ik grote spullen aan ga schaffen. We zullen pas in september/oktober naar ons nieuwe huis verhuizen, dus kan toch nog niks groots kopen. Dat komt allemaal in het najaar wel, maar wel eerder dan december! Ook ik ben in januari uitgerekend... Het kindje kan zich ook eerder aandienen he Kinderwagen is trouwens wel verstandig om vroeg te bestellen, als je die nieuw koopt. Hier zit meestal een flinke levertijd op. Zo ook bij sommige meubelzaken...
ik zou zeker rekening houden met levertijden! Voor veel dingen is dat soms 8 tot 12 weken! Wij hebben de kinderwagen besteld na de 1e echo. en daarna zijn we ook langzaam gaan kijken voor het kamertje. Dat hadden we heel vroeg al gevonden en kon zo meegenomen worden (was tweedehands) dus dat hebben we opgeslagen bij mijn oma thuis. Verder met het badje e.d. hebben we wel wat later gekocht...maar we hebben dus idd elke maand wat gekocht! Wij zijn alleen (in tegenstelling tot velen) begonnen met de grote dingn!
Hier hebben we vanaf maand 4 iedere maand wat gekocht zodat de kosten ook gespreid waren. Ik heb een overzicht gemaakt van wat wanneer te kopen en dat heeft mij erg veel geholpen. Succes
dingen waarop een levertijd zit zou ik toch langzaam voor rond gaan kijken 3 maanden op een kamertje komt vaak voor. zou zowieso proberen rond de 7e maand in elk geval het kamertje af te hebben... je weet nooit wanneer kleine zich aandient, en je buik word ook groter en zwaarder en dan is het toch fijn als dat af is. andere aankopen zoals badje, kleertjes etc.. dat kan je gewoon verspreid per maand doen
Okee dan mijn tip; Ga alvast rondneuzen, winkels, internet enzo. Maak dan een lijstje met dingen die je leuk vind. Misschien kom je daarna nog wel iets tegen wat je nog leuker vind, dan is het maar goed dat je nog niks hebt gekocht. Voor een aantal dingen is op tijd zijn wel handig ivm levertijd maar die vallen soms ook reuze mee. Dus wees op tijd met kiezen van wandelwagen en meubels. De rest is doorgaans op voorraad. Dan nog een tip; Bij alle winkels zijn geregeld leuke aanbiedingen. Die in de gaten houden scheelt je een hoop geld. Bijv. mama-mazzaldagen van prenatal. Die zijn er in september en april. Voor jullie zou september dan een mooie gelegenheid zijn om dingen die je van prenatal wil tegen 20% korting aan te schaffen! Ook hema, daar regelmatig avonden waarop alles 15% korting is. Rond 12 weken hoef je echt nog niks in huis te halen. Misschien kun je het niet laten....... dat is dan natuurlijk ook prima. Je moet ook doen wat je zelf leuk vind. Maar daarna ligt het heel lang in de verpakking in de kast. En ik baal altijd als ik het daarna met korting in de winkel zie liggen en bij mij thuis ligt het nog in de verpakking....... hahaha Nu is het kleding uitverkoop overal; dat zou leuke gelegenheid zijn om wat kleertjes te kopen. Maar alleen als je geslacht niet wil weten; want anders is het wellicht leuker om te wachten na de 20 wk echo of pretecho als je die gaat doen. Wij weten dit keer het geslacht niet. Hebben een meisje en dus veel roze. Als het een jongen is, wordt er gewoon na de bevalling veel geshopt . Alles is in mum van tijd gehaald of via webwinkel thuisgebracht (vaak volgende dag al). Alles perfect in orde hebben, bijv. 7e maand al is echt nergens voor nodig. Alleen voor je eigen gemoedsrust misschien Maar is makkelijk praten voor een mama die al een kindje heeft en wat meer uit ervaring spreekt. De mama's zonder kindje zullen je ander advies geven; voor geboort van Lotte was ik er ook veel meer mee bezig dan nu. Nu denk ik; prima, komt allemaal wel...... Groetjes en vooral veel plezier met shoppen en rondneuzen!
Wij zijn vanaf de 12 weken echo kleine dingen gaan kopen. Een setje kleren, een knuffel. Met 18 weken een box, omdat we die toevallig tegen het lijf liepen. De rest wilde we pas kopen na de echo bij 21 weken. Ik denk dat we het kamertje rond de 26 weken besteld hebben (35 weken binnen). De kinderwagen rond de 30 weken (dag later in huis), En kleren, aankleding, verzorgingspullen etc vanaf te echo tot 37 weken eigenlijk verspreid.
Hier pas na de 20 weken echo (kinderwagen besteld). De rest van de dingetjes eigenlijk pas heel laat want we moesten eerst nog verhuizen (bij 34 weken ofzo)
heb inderdaad ook nog niet zoiets van wil nu al alles aanschaffen maar heb toch de drang om ites te gaan kopen. wist eigenlijk niet dat er ook wachttijden op de spulletjes zaten. we zullen eerst eens lekker rond gaan kijken. we hebben volgende week vakantie dus dan kunnen we eens gaan snuffelen.
ik ben ook vanaf het begin heel internet afgegaan om te bepalen wat ik wilde hebben....bijv kinderkamer had ik al uitgezohct...maar pas besteld met 4/5 mnd...duurde week of 6...kinderwagen ook rond mnd 6 in huis...kheb net alle laatste spullen ( zoals lakentje, dekentje etc) besteld via internet...dat komt over een week of 4/5 binnen....box ook in mnd 6...kleding al heel veel gekregen, heb zelf maar een paar dingen gekocht.. Vanaf het begin ook al op geboortekaartjes zitten orienteren...heel lastig...heb sinds 2 weken eindelijk een ontwerp af...hoef alleen nog maar te bestellen... Moet nog ene maxicosi hebben, lamp en een kleedje voor op de grond ofzo...ohja en luiers haha...maar zoals je mannetje zget...je hebt tijd zat...maar voor je eigen gemoedsrust...zou ik lekker zorgen dat je tussen 25 en 32 weken de grote dingen hebt...en dan rustig aan alle laatste dingetjes kopen vanaf die tijd....er zijn zoveel leuke dingen... En wat tegen mij steeds maar weergezegd wordt is dat ik nog zoveel krijg..:s haha succes
Hier ook nog zo'n dieseltje wat betreft het inkopen van...... Met nog 8 weken te gaan hebben wij nog een heleboel praktische dingen die we moeten aanschaffen. Natuurlijk heb we de afgelopen maanden wel wat kleine dingen gekocht maar meer omdat ze in de aanbieding en/of zooooo schattig waren. Zodra ik met verlof ga, zal het wel goed komen. Kinderwagen hebben wij 5 weken geleden besteld (ook aanbieding) en afgelopen zaterdag opgehaald. Een commode hebben we nog niet maar weten wel welke we gaan kopen. Wiegje komt uit de familie en is klaar.
babykamer besteld met 13 weken (verwachting is dat deze pas eind juli binnen is) Kinderwagen met 13 weken gekocht. Vanaf week 20 alle andere spullen gekocht wekelijks. Ik heb nu alles in huis. Het is nu een kwestie van de kamer opknappen en alles op zijn plekkie zetten en natuurlijk w8 op de meubels. ik had mezelf een deadline gesteld: voor eind juni wilde ik alles in huis hebben. Ben blij dat ik het gedaan heb, want elke minuut die ik nu loop in een winkel is er voor mij 1 teveel ivm bekkenklachten en oververmoeidheid.
ik ben met de 20 weken begonnen met het aanschaffen van spulletjes. Ik ben begonnen met de kinderwagen. Met de 22 weken heb ik mijn kamertje besteld, en die is afgelopen week binnen gekomen. De kleine dingen (die ook veeel geld kosten) hebben we hier en daar wat gehaald. Als ik wat leuks tegen kwam dan nam ik het gewoon mee. Dus nu zijn we bijna helemaal klaar.
Wij hebben de babykamer besteld toen ik 16 weken zwanger was. De levertijd zou 10 weken zijn, maar dat werd 14 weken, dus toen ik 30 weken zwanger was kwam de babykamer. Kleertjes heb ik pas gekocht na de 20 weken echo, toen wisten we het geslacht. En de rest heb ik over de weken verspreid.
Wij hebben de kamer, kinderwagen, box etc in de 15e week besteld. Deze werd tegen de 27e week geleverd. De rest van de spulletjes heb ik inmiddels ook al gekocht, dit heb ik in de tussenliggende tijd gedaan. Zo'n beetje alles is nu klaar, we moeten alleen nog een paar kleine dingetjes afwerken / bijkopen.
We hebben rond de 20 weken een dagje babypark gedaan en daar eigenlijk alles aangeschaft. van kamer tot wattenstaafdoosje, lakentjes etc etc Wagen en kamer hadden uiteraard levertijd (12 weken geloof ik) We zijn op een doordeweekse dag gegaan, helemaal ideaal. En hebben alles thuis laten bezorgen. Uiteraard wel steeds kleertjes en speelgoed tussendoor gekocht
Hier ook alle aankopen verspreid.. Maar achteraf heb ik hier wel spijt van. Heb op deze manier uiteindelijk veel meer uitgegeven dan de bedoeling was. Als ik alles in één keer had gekocht had me dit waarschijnlijk bespaart (kortingen van de winkel zelf, beetje pingelen... en keuzes maken of zo'n printje of dat merk nou echt wel nodig is...)