voorhoofdholte ontstekingen

Discussie in 'De lounge' gestart door maartjev, 25 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ha dames,
    heb regelmatig bij verkoudheid last van voorhoofdholte ontsteking, en ben het wel zat...
    zijn er nog tips?? ik hoorde bij de dr oz show (ja dat heb ik echt gekeken) over een netipot, waar je je holtes in je hoofd mee kan spoelen met zout water.. is dat iets? ervaringen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Stomen, neusspray, doorgesneden uit naast je bed en paracetamol. Mijn vriend is ook herstellende. Dr. Oz met de netipot heb ik ook gezien ja, het schijnt heel goed te zijn om dat te doen.

3. Blays

Blays Niet meer actief

Wat Manuela al zegt, veel stomen, halve ui naast je bed, neusspray en paracetamol hebben mij er ook 2 weken lang door gesleept. Beterschap!

4. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Hou op over holteontestekingen.....ben (hopenlijk) net van een kaakholteontsteking af. Heb ik 2x per jaar, maar dit keer was t wel heel erg....kwam zelfs ab kuur en Diclofenac aan te pas en nog was de pijn niet te harden.

5. Bika

Bika Niet meer actief

Netipot werkt echt heel goed!! Maar schrik niet als je dat voor het eerst doet, voelt echt zo ontzettend raar aan!

Nog iets wat niet algemeen bekend is geloof ik: het herstel gaat even snel bij het niet nemen van ab als het wel nemen van ab. Oftewel ab geven ze je wel eens voor het geval dat, maar hebben eigenlijk geen effect.

Pijnstillers is wel een goed idee, je mag 4x 2 paracetamol per dag en 3x 1 400 mg ibuprofen (tegelijkertijd). Diclo heb ik eigenlijk nooit geprobeerd, maar zal vast ook beter helpen dan para en ibu (pas wel op met astma).

En als laatste, stap nooit het vliegtuig in met een holte ontsteking!!! Man ik dacht dat ik dood ging in dat vliegtuig. Gelukkig hoefde ik alleen maar naar Londen en heb ik dat korte stukje uit kunnen zitten. Maar ik doe het nooit weer!

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dit heb ik ook eens gehad, ik schrok me rot. Dacht serieus dat ik een hersenbloeding had ofzo, hoorde en voelde ook echt iets 'knappen'. Bah, de pijn was echt erg.

ontopic, TS alle mogelijke tips die ik weet staan hier al boven, heel veel sterkte. Meestal is het toch ook een kwestie van uitzitten :(

7. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    @Bika, ik slikte op een gegeven moment 5x per dag ibu en paracetamol, was er helemaal misselijk van. Maar t voelde alsof er een naald in mn oor gestoken wordt, er een mes in mn kaak zat en de tanden uit mn mond zouden vallen haha.
    Dus kreeg het voorschrift 3x daags diclofenac en daarnaast nog 3x 2 para

8. silvermist

silvermist Niet meer actief

als ik een verkoudheid voel opkomen slik ik gelijk pilletjes van dr vogel weet alleen niet meer hoe ze precies heten maar is speciaal voor bijholte ontsteking ter voorkoming van :)

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik heb net drie maanden met een voorhoofd en kaakholte ontsteking gelopen.
    Ik kreeg geen AB omdat ik zwanger ben en heb met neussprays lopen rommelen.

Wilde het net opgeven toen de apotheker me Cinuforce van A.Vogel aanraadde.
    Nu ben ik er vanaf!

Succes ermee.

10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    bij mij zijn ze heel erg smal en daardoor heb ik er oveel last van ik wort over 2 weken geopereerd

11. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik heb net een zware holte ontsteking gehad en vond die netipot heel prettig. Het heet in NL een Rhinohorn. Je neus moet er niet TE dicht voor zitten. Je moet goed snotteren zeg maar. Ik vond het erg verlichtend. Te koop bij drogisterij.net.

Sterkte!

12. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik mag niet veel hebben, ben zwanger..!! paracetamolletjes helpen wel beetje tegen de ergste hoofdpijnen, maar daarmee los ik het niet sneller op en dat is wat ik graag wil, het voorkomen/eerder ophouden. ik zal eens gaan zoeken of die cinuforce van dr vogel ma, anders ga ik echt voor zo'n netipot ding denk ik..! bedankt voor al die reacties

13. Bika

Bika Niet meer actief

Maartje, succes! Ik hoop dat het helpt, is inderdaad niet handig tijdens je zwangerschap wanneer je niets mag.

Klinkt erg pijnlijk! Hielp die dico en para zo wel?

Maar pas in de toekomst wel op met die hoeveelheid para en ibu, kan echt schadelijk voor je zijn als je dit langer volhoud. Maximale hoeveelheid per dag is echt 3x ibu 400 en 4x2 para 500.

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Ook ik word binnenkort geopereerd, holtes worden wijder gemaakt en tussenschot word recht gezet omdat ik om de haveklap bijholte onstekingen heb..

pcm ui en stomen verlicht de pijn, maar haalt de oorzaak niet weg.
    bij koorts bellen.
    manlief heeft net 2 kuren achter de rug. kreeg koorts en na een week, toen de koorts al enkele dagen weg was, en hij nog ab kuur had kreeg ie weer koorts dus nog een kuur erachteraan.
    3 weken ziek thuis geweest.

sterkte!

Deel Deze Pagina