Overburen naakt voor het raam - jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Zou zelf gewoon even langsgaan met de mededeling, goh buurvrouw/buurman, waarschijnlijk heeft u er totaal geen erg in dat u behoorlijke inkijk in uw badkamer heeft en u volledig zichtbaar bent.

    Ik vind het totaal onnodig om publiekelijk de naturist in huis uit te hangen. Dat iemand weleens bij toeval wat naakt op kan vangen is één ding. Iedere dag met je worst en rosbief te koop lopen voor de buren gaat wat mij betreft nergens over.

    Grote kans hier dat ze het trouwens totaal niet doorhebben. Zelf zou ik als mij dit overkwam graag in kennis hiervan worden gesteld.
     
    Gewooniemand, Mammavantwee en Nina Sanders vinden dit leuk.
  2. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Dat maakt het misschien juist wel makkelijk dat niet zo goed kennen ;)
     
    Madelie en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Worst en rosbief :roflmao:
     
    Madelie vindt dit leuk.
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    :roflmao:
     
    Madelie en Iertje81 vinden dit leuk.
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ik zou langsgaan. En altijd beginnen met jullie hebben het denk ik niet door maar... zo hadden onze buren een houten stoel die met schuiven door ons hele huis piepte. Ik ben na heeel lang twijfelen toch langs gegaan. En begin met jullie hebben het denk ik niet door máár. En dat kwam goed aan.
     
    Gewooniemand en Nina Sanders vinden dit leuk.
  6. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    In ons nieuwe huis zit plakfolie over de ramen... het lijkt van binnen alsof je niets ziet maar van buiten zie je echt wel contouren... wij hebben er gewoon een luxaflex voor gehangen.

    Ik zou gewoon even een briefje door de bus doen.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  7. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Dit is ook het eerste wat ik dacht, gooi een briefje in de bus! Hoef je niet eens te vermelden van welk nummer het afkomt. Dat ze dit in ieder geval maar weten en kijken wat er dan gebeurd.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  8. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    Ik zou ook gewoon even langsgaan met het 'Ik weet niet of jullie het doorhebben, maar ...'

    Mochten ze daar niets mee doen, dan kan je je kinderen hen altijd nog 'De Blootjes' laten noemen zoals al eerder geopperd :D
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik heb wel het gevoel dat we wel weer met twee maten aan het meten zijn hier.

    Een eenogige slang in een zwembad kleedkamer van mannen bij kinderen kan wel volgens de algemene stemming.
    Maar naakt in je eigen badkamer in je eigen huis niet:D

    Daar moet wat gezegd van worden!

    Die mensen lopen niet buiten in hun nakie, maar gewoon in hun badkamer. En ze hebben een raam en je ziet het. Is het nodig om briefjes of iemand erop aan te spreken?
    Moeten we overal iets over te zeggen willen hebben?

    ik vind het een lastig iets, tja die personen zijn naakt en je kind kan het zien, maar is het zo belangrijk om hun aan te spreken op hun eigen zijn? Of laten we ruimte voor elkaar om te leven?
     
    Miles, Riverdale87, Kaatje92 en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Je begrijpt het verschil toch wel tussen een naakte man in een herenkleedkamer en naakte buren pontificaal voor hun niet-beklede raam?
     
    Zara75, SAARC, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Hahaha ik zie het al helemaal voor me.
    Wellicht heeft de makelaar het ooit verkocht met de melding dat het een geblindeerd raam was, maar ja, als je dan de lamp aan doet.......

    Ik zou ook een briefje in de brievenbus doen. Zou mezelf vreselijk schamen als ze me dagelijks naakt voor het raam zien staan.
     
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nou dit indd.
    Ik vergeet ook wel eens de shutters goed dicht te doen wanneer ik ga douchen, nu heb ik in principe geen overburen maar er lopen/rijden wel eens mensen door de straat die misschien iets hebben kunnen zien ooit.
     
  13. Star87

    Star87 Fanatiek lid

    21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    En daarbij mag je zeker weten wat je zelf doet in je eigen huis, maar daar hoeft een ander toch niet meteen van mee te moeten profiteren?
     
  14. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik zou gewoon eens vragen of ze wel weten dat mensen het zien.
     
  15. Forumnaam

    Forumnaam Bekend lid

    19 okt 2019
    736
    1.505
    93
    Nou ja, ik wilde eigenlijk gewoon een voorbeeld briefje schrijven, maar op buren rijmt gluren en toen was het kwaad geschied :roflmao:
     
    Riverdale87, Lorena86, YaelStone en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ik denk dat JUIST kinderen er toch niet van op kijken? Jonge kinderen bedoel ik. En zeker als volwassenen/ouders er niet zo een punt van maken, zullen kinderen niet eens bedenken dat het iets is om over na te denken.

    Als je een briefje in de brievenbus gooit zou ik wel even je naam er op zetten of je huisnummer. Anders is het heeeeel sneu voor die mensen als ze het niet wisten/doorhadden, en vervolgens de hele straat 'verdenken' of zich schamen tegenover alle buren.

    O en... Als ze het wèl doorhebben vind ik het persoonlijk toch wel bijzonder. Maar ik zou het wel geinig vinden ook. Tenzij het een vet lekker wijf is waar mn man dan naar kan kijken hahaha! Maar van schattige oude mensjes zou ik geen last hebben. Heerlijk met twee maten meten :D
     
    Kaatje92, Poolvos en maartje84 vinden dit leuk.
  17. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.959
    1.313
    113
    Wij hebben momenteel folie voor de raam gehangen die de schilder gebruikt om dingen af te plakken. Ik ging er altijd vanuit dat.je daar doorheen niets ziet maad nav dit topic ga ik het toch even uitproberen. Wij wonen tegenover weilanden maar er lopen wel veel mensen langs. Zou heel blij zijn als iemand dit zou melden (als het zo is :eek:)
     
    Gewooniemand en Ysabella vinden dit leuk.
  18. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Ik zou persoonlijk het fijn vinden als mijn buren dit zouden melden..

    Ik zou er denk ik niet snel iets van zeggen, of anders een briefje..

    Je hebt het gewoon niet zo snel door.. zo kwam ik er laatst achter dat onze keuken raambekleding ook je vormen laat zien als het buiten donker is.. (keuken hebben wij aan voorkant)
    Uhu ja shit.. wij hebben wel eens samen "gekookt" in de avond daar... :roflmao::eek:
     
    Miles, Kolibrie2, Lorena86 en 10 anderen vinden dit leuk.
  19. wishtobe

    wishtobe Niet meer actief

    Eigen huis betekent niet gelijk dat je zomaar naakt mag rondlopen in huis. Als anderen hier last van kunnen ondervinden is dit niet toegestaan.
    Spreek deze mensen gewoon even aan, hoe gênant het ook is. Misschien weten ze wel dat ze zichtbaar zijn maar niet dat iemand zich eraan stoort.
    Met praten kom je vaak heel ver.
     
    Gewooniemand en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ff vragen of ze zich er van bewust zijn. Niet op een briefje zonder naam of huisnummer!! Ohhh zou dat echt vreselijk vinden als ik dat briefje zou krijgen!!
     
    Madelie, wishtobe en Nina Sanders vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina