Overburen naakt voor het raam - jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maar het is wel een verschil als het een keer per ongeluk plaatsvindt omdat je gordijnen vergeet dicht te doen of dat dit elke dag voorkomt vind ik. Ik voel me er dus ook ongemakkelijk bij.
    Tuurlijk. Naakt rondlopen in je huis mag. Maar elke dag jezelf letterlijk blootstellen in de buurt van kleine kinderen vind ik een ander verhaal. Het is echt van beneden te zien he.
    En gewoon elke dag. Ik erger me kapot maar weet ook: straks als ik weer aan het werk ben zie ik het niet meer.
    Ik blijf het serieus apart vinden. Ik wil hier niet mee opgezadeld worden. Mijn nuchtere ik zegt 'who cares..'. Maar aan de andere kant stoort het me.
    Ik vind ook dat ik me een beetje als een chicken opstel hierin maarja.. het is wel een beetje lastig.

    Briefje ga ik doen!
     
  2. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Wij hebben ook folie en vraag mij ook af of je iets ziet. We hebben overigens overburen. :roflmao::|
     
  3. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.920
    3.968
    113
    Vrouw
    Doet me denken aan de meneer in Amersfoort die een boete kreeg omdat hij regelmatig naakt rondliep thuis. Dat huis stond aan een drukke openbare weg. Ik zou inderdaad gewoon een briefje in de brievenbus gooien met de mededeling dat jullie meer zien dan je lief is.

    Er werd hier boven nog even de wuivende piemel uit het zwembad aangehaald. Het verschil met de kleedkamer is hierin dat een kleedkamer een (bij wet) aangewezen plek is om naakt te mogen zijn. Een ruimte in een woning die gezien kan worden vanuit de openbare ruimte is dat niet. Natuurlijk kan het een keer gebeuren dat je in je blote kont nog even iets uit een kamer moet halen, maar het maakt voor de wet niet uit of je in de badkamer, de voortuin of op een drukke kruising bloot loopt. Je bent naakt zichtbaar vanuit de openbare ruimte op een plek waar dat niet is toegestaan. Al is de meldingsbereidheid uiteraard groter als de buurman dagelijks vanaf zijn balkonnetje de zon tevoorschijn helikoptert of geregeld een lantarenpaal swaffelt.

    Ps: ik zeg niet dat ik de politie zou bellen of dat ik je adviseer de politie te bellen. Ik geef alleen aan dat bij wet gezien het gedrag onjuist is.

    https://www.hartvannederland.nl/algemeen/2009/boete-voor-naaktlopen-in-eigen-woning/
     
    Zara75, RobinBird, Gewooniemand en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.951
    15.255
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja het kan gewoon echt niet hoor. Als ik de douche uitkom moet ik over de overloop en zorg altijd dat de deuren van de slaapkamers dicht zijn zodat niet iemand die achter ons huis met zijn hondje loopt ineens een naakte verschijning ziet staan. Rare mensen bestaan er ook.
     
    citroenrasp en Nina Sanders vinden dit leuk.
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Zie t al voor me (qua rare mensen) als je op vaste tijden doucht en er ineens een klaar zit in een klapstoel...

    Op mn oude werk zaten we in een grote verzameltoren, t middelhoge pand naast ons had een woonbestemming gekregen, niet helemaal geschikt. Op een gegeven moment hoorde ik de service desk aan de andere kant: "wel haaaaaaallooooo daar!" Stond er eentje, van geen kwaad bewust heerlijk op zichzelf zn dansmoves te oefenen in adamskostuum. Meiden begonnen te zwaaien, werd gewoon teruggezwaaid en een dansje extra. Tja, zulkes heb je er ook tussen.
     
    Gewooniemand, Lill, Zonnestralen en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Buckcherry

    26 dec 2019
    77
    69
    18
    Vrouw
    Toen ik de topic titel las moest ik even lachen. Ik dacht gelijk aan 'de gluurbuur' van rembo en rembo :roflmao:.

    Maar dat ter zijde. Ik zou ook een briefje in de bus doen (anoniem) zodat ze weten dat iedereen hun naakt kan zien voor het raam.
     
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Nou dat zou ík dan weer heel gênant vinden. Dat de buren het er eerst even lekker met elkaar over gaan hebben, zonder dat ze naar ons toekomen. Ik hou persoonlijk ook niet van briefjes. Zeker niet van briefjes zonder naam.
     
    GossipGirlxoxo en RobinBird vinden dit leuk.
  8. Elsss

    Elsss Fanatiek lid

    26 jul 2013
    1.939
    3.125
    113
    Je zou het natuurlijk ook gewoon door je man kunnen laten oplossen. Hij stoorde zich er het eerste aan en jij bent je nu druk aan het maken òf en zo ja, hoe JIJ het moet gaan brengen naar de buren? Volgens mij is het vooral het probleem van je man, dus dan mag hij het ook oplossen!

    (En als je ergens pas vanaf april woont... dat is inmiddels bijna een jaar! Genoeg tijd om je buren te leren kennen, en anders is dit een mooi moment)
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Jemig, wat een gezeur
     
  10. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.287
    4.154
    113
    Ga er maar wel van uit... als het donker is en licht in jouw badkamer dan zie je altijd contouren.
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    ? Je kan ook niet reageren of klikken ..
     
    Picaris, Zara75, Kangerootje en 6 anderen vinden dit leuk.
  12. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Vind het ranzig! Op mijn werk, ik werk op kantoor, zit aan de overkant een pand met studenten erin. Elke dag zat er een meisje voor het raam haar doos te scheren. Ze wist heus wel dat wij het zagen.. ranzig
    Als je je stoort gewoon even op aanspreken. Misschien kunnen ze een folie voor het raam doen hihi
     
    Zara75, Gewooniemand en Nina Sanders vinden dit leuk.
  13. Kirzy

    Kirzy Fanatiek lid

    13 sep 2012
    2.080
    3.136
    113
    Vrouw
    ICT
    Noord-Holland
    @Nina Sanders kent ze opzich al van top tot teen :roflmao:

    Ik zou er gewoon even heen lopen. Kan alleen maar gewaardeerd worden lijkt mij.
     
    Iertje81, wishtobe, Gewooniemand en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Je vroeg toch om een mening?
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    De vorige bewoners hadden ook hetzelfde folie erop en het is niet alleen melk folie maar er zit ook een heel werkje in met ‘dikker’ folie. Ik ga vanavond eens buiten kijken. :D
     
  16. Emilie69

    Emilie69 Niet meer actief

    Eerlijk. Ik vind het ook een beetje gezeur. Tot nu toe had je het nooit gezien. Het is dus niet zo dat ze uren aan een stuk naakt voor dat raam staan of dat je iedere keer dat je uit jouw raam kijkt een naakte man/vrouw ziet staan. Als je nou echt denkt dat ze het niet weten, kan je dat gewoon zeggen, vind ik. Dat zou ik zelf ook appreciëren, want persoonlijk hou ik het ook liever 'binnenskamers'. En ik kan me echt geen wereldschokkende vragen voorstellen die je kind gaat stellen daardoor. Gewoon antwoorden en verder.
    Wat ik me nog afvraag is waarom er woorden als leuter, worst, rosbief,... worden gebruikt. Ik vind dit heel oneerbiedig klinken. Maar misschien is dit omdat ik Belg ben?
     
    Riverdale87, soovi, Sado en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.189
    601
    113

    Maar tot vorige week was het jezelf nooit opgevallen. Dus zo vaak gebeurt het dan ook niet lijkt mij, aangezien je er al sinds april woont ;)

    Anders zou ik je man erop afsturen, jij had het niet eens door tot hij je erop wees. Laat hem dan ook maar zo dapper zijn om aan te bellen, waarom zou jij dat moeten doen :roflmao:
     
    Nina Sanders en Aszz vinden dit leuk.
  18. Zxcvb

    Zxcvb VIP lid

    13 dec 2019
    10.360
    12.052
    113
    Vrouw
    Oh wat lastig! Ik zou van zulk uitzicht ook niet blij worden. Maar om nu even bij de overburen aan te gaan bellen met het bericht dat je alles ziet in de badkamer:confused:
    Dat zou ik niet durven. Ik denk dat ik voor een briefje zou kiezen. Ik weet niet of ik het anoniem of juist niet anoniem zou doen.
    Voor jezelf fijn dat ze niet weten dat jullie het geschreven hebben, maar voor de buren ligt dat anders. Dan kan het heel de straat zijn geweest die dat briefje heeft geschreven. Kan ook knap ongemakkelijk voelen.

    Ik snap echt niet dat er in badkamers grote ramen zitten. Je ziet het wel eens in advertenties: lekker vanuit je had genieten van het uitzicht:eek: ja en de voorbijgangers dus ook:roflmao:
     
  19. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.848
    3.624
    113
    Aangezien het je pas net opvalt als je er al een jaar woont, lijkt het wel mee te vallen. En zou ik het gewoon laten. Dat je kind een keer naakt ziet kan je toch makkelijk uitleggen? Goh die meneer kwam uit de douche. Klaar!

    Een briefje in de bus vind ik wel gemeen. En anoniem vind ik echt asociaal en beledigend.

    Gewoon even aanbellen als het je zo stoort. En ook niet andere beschuldigen, gewoon aangeven "hallo , zijn jullie er van bewust dat als jullie in de badkamer zijn , dat jullie duidelijk naakt te zien zijn vanaf de straat" en als het nodig is, spreek dan vanuit jezelf dat je je er aan stoort.
     
    Sado, bloem82 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Waarom zou een briefje gemeen, asociaal en beledigend zijn? Dat is toch juist níet het geval als je het op een vriendelijke manier brengt? :)
     

Deel Deze Pagina