Overburen naakt voor het raam - jullie mening

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 26 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    100% mee eens.
     
  2. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Helaas eindigen jouw regels zodra jij vanaf bv de openbare ruimte zichtbaar bent, dat valt officieel gewoon onder schending van openbare zeden. Dus als iemand er aanstoot aan zou nemen, is het ‘mijn huis, mijn regels’ geen argument dat stand gaat houden.
     
    Zara75, Mamalove2014, Gewooniemand en 8 anderen vinden dit leuk.
  3. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Prima hoor, als je dan zo nodig je recht wil halen. Dan houd ik m’n gordijntjes lekker dicht... Het zou onze stemming onderling weinig goeds doen.
    Overigens vraag ik mij ook af waarom je dan telkens mijn raam in kijkt. Ik heb in mijn verlof heel wat uren op dezelfde plek op de bank gezeten maar geen seconde bij de buren naar binnen gegluurd.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Gluren is heel wat anders. Gluren is wat onze buur doet elke keer als hij de deur hoort raced hij naar het raam om stiekem te kijken denkende dat we hem niet zien. Hij gaat namelijk helemaal jn het hoekje staan en buigt zijn gezicht een beetje naar voren om te kunnen kijken. Ik heb hier een gruwelijke hekel aan en irriteer me echt mateloos. Dus kijken en gluren zit echt een enorm verschil tussen..
     
  5. Boordevol

    Boordevol VIP lid

    26 jun 2009
    6.072
    4.181
    113
    Ik denk sowieso dat het vrij Hollands is of westers om inkijk in je huis te hebben. Zie dat in andere landen bijvoorbeeld exht niet terwijl men hier bv in de woonksmer vaak niks voor het raam heeft en je zo de woonkamer inkijkt.
     
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Vanwaar je aanvallende reactie? Hoe weet jij nou of ik gluur? Als ik bijv. op de bank zit en mijn baby een fles geef, moet ik dan star voor me uit blijven staren? En als ik lekker op de bank lig, waarbij ik dus naar buiten kijk, dan kijk ik automatisch naar dat raam. Niet omdat ik sta te gluren, maar omdat dat raam zich recht tegenover ons bevindt. Dus nee, ik ben niet aan het gluren. Ik heb tijdens mijn verlof heerlijk de vrijheid om af en toe op de bank te liggen en tijdens een fles weiger ik om enkel recht voor me uit (dat is de tv) te kijken. En dat het me niet eerder is opgevallen komt omdat ik 'normaal' overdag nooit thuis op de bank zit te koekeloeren. :rolleyes::rolleyes:

    Precies dit. Dankje. Blijkbaar is er altijd wel iets wat niet goed is.. o_O

    Ja, maar dat is wel wat anders dan wanneer er zich een groot raam bevindt pal naast de douche. Dus wanneer je zeg maar de douche uitstapt, dan sta je al voor dat raam. Aangezien de wastafel zich aan de andere kant van het raam bevindt (met spiegel), dan sta je dus zo een kwartier naakt voor het raam als je uit de douche loopt en bijv. je tanden wil poetsen en je op wil maken / scheren etc.
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb niet bij je naar binnen gekeken hoor ;)
     
    Nieuwsgierigbijtje en Mammavantwee vinden dit leuk.
  8. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Als ik een "showtje geef" van 3 seconden en er hebben mensen dat meermaals gezien, tsja dan vind ik dat gluren en moet je maar niet kijken :'). En het is niet dat er mensen rechstreeks vanuit hun woonkamer dat raam binnen kijken.

    Deze zomer keek ik toevallig uit mijn dakraam en zag mijn achterbuur topless zonnen in haar tuin. Had ik dan ook een briefje in haar bus moeten gooien?

    En nina vond het nodig om het raam in de gaten te houden en haar buurman in zijn onderbroek zijn tanden te zien poetsen. Dat klinkt wel als gluren ja.
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Precies dat eerste, dat was dus niet het geval. En dat laatste, ook niet het geval.

    Maar blijkbaar weet je het allemaal zo goed, gezien je stellige reacties. prima hoor. Wel jammer van je laatste reactie. Met mijn topic had ik gewoon oprechte belangstelling in de mening van anderen omdat ik het lastig vond hier 'juist' op te reageren. Wel grappig dat jij precies weet dat mijn levensdoel 'gluren bij de buren' is.
     
    Syane, Zara75, Mamalove2014 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.385
    8.497
    113
    Je hoeft niet altijd te gluren he. Als je pontificaal naakt in de buurt van een raam gaat staan dan moet je ook niet verbaasd zijn dat mensen kijken.
    En niet met je naakte lijf te koop lopen heeft ook gewoon met fatsoen te maken.
     
    Syane, Zara75, Mamalove2014 en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Als je hier het ene moment post dat hun rolluiken dicht zijn en dan even later post dat hij z'n tanden staat te poetsen in een lelijke blauwe onderbroek, terwijl het je niet eerder was opgevallen dat hij naakt voor z'n raam stond voor je man er wat van zei.. Levensdoel zou ik het niet noemen, eerder een raar verhaal.
     
    NiVa0230 en Biny vinden dit leuk.
  12. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je is in dit geval de glurende buur die de politie belt. ;)
     
  13. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.299
    19.077
    113
    Ja is echt ontzettend Hollands!
    Volgens mij hebben ze dat in veel andere Europese landen niet eens.
     
  14. dreames

    dreames VIP lid

    9 dec 2007
    7.463
    3.711
    113
    Je mag dus in je huis doen wat je wilt zonder rekening te houden met anderen tenzij het gaat om naar buiten kijken.... zie je daarbij het raam van de buren dan gluur je :roflmao:
     
    Zara75, Gewooniemand, Vergeten en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.507
    4.948
    113
    Vrouw
    Gaat het om jezelf? Je reageert zo aanvallend..
     
    Syane, Gewooniemand en Nina Sanders vinden dit leuk.
  16. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Goh wat ben jij zuur. Je klinkt erg verbitterd.
     
    Syane, Gewooniemand en Nina Sanders vinden dit leuk.
  17. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Neen, ik vind het gewoon irritant dat ze eerst beweerde dat het haar niet kon schelen, maar dat dat duidelijk wel het geval was. Kom er dan direct voor uit dat het je stoort.

    Naar de kant van de tuin heb ik een groot schuifraam zonder raambekleding en ook uitkijk op twee ramen van mijn achterbuur zonder raambekleding vanuit mijn zetel, en heb heus wel meer keuze dan tv en dat raam om te kijken. Ik let ook nooit op die ramen. Mijn ramen aan de straatkant hebben wel raambekleding en zie perfect wat buiten gebeurt, maar niet wat er bij de mensen binnen gaande is. :rolleyes:
     
  18. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Misschien gewoon mijn Belgische mentaliteit dat je je gewoon niet bezighoudt met wat je buren doen?
     
  19. Picaris

    Picaris Actief lid

    12 jun 2011
    302
    120
    43
    Ringkøbing, Denmark

    Is het ook je Belgische mentaliteit om zo onbehoorlijk te reageren op TS en allerlei aannames te doen ?
    Some things can´t be unseen, nou, de zwaaiende buurman is er kennelijk een van. Ze geeft al aan dat ze nadat ze zich er bewust van werd het een dingetje werd. Zeur niet zo.
     
    Syane, Gewooniemand, Madelie en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Het zou fijn zijn als je idd gewoon voor jezelf spreekt. :).
    Maar goed, ieder zn ding he. Fijne dag nog met je ergeren aan mijn posts! :thumup:
     

Deel Deze Pagina