Geverfd haar oplichten met olijfolie+honing

Discussie in 'De lounge' gestart door Doublemom, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Hoi dames,

    Ik (van oorsprong blondine) heb een paar maanden geleden mijn haar bruin laten verven. Eronder zat deels uitgegroeid haar, maar ook nog heel veel highlights van blondering. Het bruin staat prachtig, maar ik word gek van de snelle uitgroei. Het kost elke keer veel tijd om dit weer bij te laten werken (ik laat alles doen door de kapper) en ook veel geld. Laatste keer had ik een soort allergische reactie op de verf van mijn hoofdhuid dus nu durf ik niet meer zo goed. Nu is mijn haar wat meermaals geblondeerd is en er dus onder zit ook niet van mega sterke kwaliteit meer, dus mijn haar weer gaan oplichten met highlights durf ik niet aan. Maar met uitgroei blijven lopen tot het bruin weg is, is ook geen gezicht.

    Nu kwam ik online tegen dat er meiden zijn die hun haar lichter maken door het behandelingen te geven met een mengsel van olijfolie en honing. Ook de variant met head&shoulders en verpulverde vitamine C tabletten schijnt te werken. Het zou de verf kunnen afbreken en daardoor je haar weer wat oplichten. Mijn eigen haarkleur is donkerblond dus dit zou een perfecte oplossing zijn om de uitgroei wat minder prominent te laten zijn.

    maar nu dus de vraag; wie heeft hier ervaring mee? Werkt het echt?

    note to self; hierna niet weer mijn haar bruin verven.... :rolleyes:
     
  2. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Ik gebruik Head&Shoulders als ik mijn haren te donker geverfd vind, en dat werkt heel goed! Ik heb gewoon de Classic. Even een paar minuten laten intrekken en je haren zijn daarna echt een stuk lichter!
     
  3. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    13.988
    18.693
    113
    Ik gebruik vaak genoeg olijfolie in m'n haar maar het wordt er niet lichter van. Ik heb bruin haar van mezelf dus niet geverfd, wellicht dat het verschil daarin zit. Zou het gewoon eens proberen.
     
  4. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik zou advies vragen aan de kapper. Misschien kan je het 1 malig laten bleken en dan laten kleuren in de kleur doe (bijna) hetzelfde is als jou haar kleur.
     
  5. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Werkt dit ook als de verf er al weer even in zit? Lees meerdere weken


    Het werkt alleen voor geverfd haar. Schijnt dat het een reactie geeft op de verf maar dat moet dus wel icm honing


    Bleken durf ik echt niet meer aan. Dan breekt er nog meer haar af :confused:
     
  6. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw

    Ja zeker :) het wordt door het wassen altijd al lichter alleen met de Head&Shoulders net even wat sneller
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Als ik m'n haar wil oplichten gebruik ik citroenzuur.
     
  8. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik gebruikte op mijn natuurlijke haar wel een masker van olijfolie en honing. Het werd er wel zacht en glanzend van, maar lichter merkte ik niet.
     
  9. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Kapster hier. Nee heb niet het idee dat dat huis-tuin-keuken goedje gaat helpen. Head&Shoulders zou kunnen helpen de verf te verlichten. Dit omdat het gewoon agressief spul is, goed voor als je roos heb, maar niet voor haarverf. Je zou kunnen overwegen de komende tijd een spoeling te gebruiken tot je permanente haarverf eruit is gegroeid
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  10. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.008
    113
    Nabij Utrecht
    Kan je niet alleen je uitgroei laten verven?? (Randje verven noemen ze dat hier, kost ook een flink stuk minder)
    En dan zou ik een bruin tint lichter doen dan de rest van je haar en dat elke 4 weken herhalen en steeds lichter zodat je uiteindelijk amper verschil ziet tussen geverfd haar en je uitgroei ;)
     
    Nieuwsgierigbijtje vindt dit leuk.
  11. Nieuwsgierigbijtje

    Nieuwsgierigbijtje Fanatiek lid

    12 mei 2018
    1.854
    1.176
    113
    Vrouw
    Dit inderdaad, alleen dan met met een spoeling.
     
  12. Lynne182

    Lynne182 Bekend lid

    7 aug 2019
    774
    742
    93
    Vrouw
    Hebben ze daar niet speciale shampoos en Haar crèmes voor gewoon bij de drogist? Zou niet thuis gaan experimenteren met dingen, helemaal niet als je al eens een allergische reactie met je hoofdhuid hebt gehad. God weet hoe je reageert op huis tuin en keuken middelen.
     
    Doublemom vindt dit leuk.
  13. Doublemom

    Doublemom Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Dit zal ik eens vragen idd. Ik doe nu elke keer ook alleen uitgroei, maar dan wel met wellaplex erdoor waardoor er extra kosten bij komen.
     

Deel Deze Pagina