Ik krijg het niet voor elkaar om met mijn zoontje het ritme te krijgen van slapen, eten, spelen etc etc. Hij is meestal te lang wakker voor de fles zodat hij na de fles meteen in slaap valt en zo gaat het de hele dag. Hij slaapt vaak maar een uurtje, soms langer en dan sluit het wel aan, maar meestal dus niet. Ik gaf hem altijd tussen 6 en half 7 de eerste fles en deed hem daarna weer naar bed en dan sliep hij tot half 9. Daar begon het meestal want de tweede fles doe ik tegen 10.00 uur, want anders kom ik niet uit op 5 flessen. Dan is hij dus ander half uur wakker en valt meteen in slaap tot een uur later en dan zit er weer zolang tussen. Vanmorgen de eerste voeding om half 8 gegeven en er met hem uit gegaan en toen liep het wel goed tot net. Hij hoort om 17.30 de fles te krijgen, maar is dus weer vanaf 16.15 uur wakker, dus is zo weer moe, dus die latere fles vanmorgen heeft zo ook niet geholpen. Misschien dat hij zo nog in slaap valt en ik de fles later geef dan zit er ook niet zoveel tijd tussen deze en de laatste fles. Zijn er dames die dit herkennen en die tips hebben?
geen tips voor je helaas. mijn mannetje had ook totaal geen ritme maar zo ineens vanaf vorige week maandag heeft ie een ritme, dacht bijna dat ik van mn stoel viel van verbazing. blijkbaar was hij er toen pas echt aan toe of zo
Hier ook af en toe wakker. Ik haal Thijs gewoon uit zijn bed en na een half uur is hij weer moe en dan leg ik hem weer terug. Hij slaapt gewoon kort 45 min- 1 uur. Dan is hij weer wakker, maar te moe om wakker te blijven voor de volgende fles. Dit doe ik nu vanaf 3 maanden en dat gaat prima! Probeer veel regelmaat te doen, maar niet volgens het boekje, maar volgens mijn kindje!
Hier gaat het net zo, de voedingstijden zijn wel vast maar de slaaptijden wisselen nogal. Ze is vaak ook al lang voor de voeding wakker. Dan ga ik meestal maar even wandelen of spelen met dr.. Ook doe ik dan weleens huishoudelijke klusjes en zet ik haar erbij om te kijken Als ze na de fles moe is gaat ze gewoon op bed, dan kijk ik gewoon hoe lang ze slaapt, meestal gaat ze na een uurtje even huilen, soms valt ze weer in slaap en soms echt niet.. Nou ja dan niet, dan haal ik haar er gewoon uit. T zal vanzelf allemaal wel veranderen qua slapen en eten
Ik probeerde in het begin ook heel erg vast te houden aan het ritme slapen-eten-spelen-slapen...alleen werkte dat hier totaal niet. Jasmine slaapt nooit lang achter elkaar door en was vaak al erg vroeg wakker voor de fles. Ik kijk nu veel meer naar wat Jasmine wil. Als zij moe is (jengelen, gapen, duimen, oogjes wrijven) gaat zij lekker naar bed en als zij wakker wordt dan gaat ze er uit, ook als het nog geen flestijd is. Ik heb hierdoor een heel tevreden meisje dat weinig huilt. Hier bestaat het ritme dus ongeveer uit slapen- spelen-slapen-eten-spelen-slapen. Tijden van voeding staan ongeveer vast (kan wel eens een half uur verschil inzitten), maar het slapen is heel wisselend. De ene keer slaapt ze 30 min. een andere keer 2 uur. Mijn tip is om goed naar je kindje te kijken...en je niet al te strak proberen vast te houden aan "hoe het zou moeten". Worden zowel jij als je kindje veel relaxter van denk ik.
Ik deed hier juist zo ontspannen mogelijk en niet volgens het boekje. Nou het werd echt een drama!! Toen ben ik rust en regelmaat en vooral slapen boven in bed ipv de box toe gaan passen, en ging het een heel stuk beter. Dus gewoon goed naar je kindje kijken, je weet op een gegeven moment echt wel wat het beste voor je kleintje is.
Dochter heeft nooit een ritme gehad en dat beviel ons prima. De flessen deden we om de 3,5 tot 4,5 uur en slapen deed ze wanneer zij aangaf moe te zijn. Ik keek gewoon wat dochter nodig had en dat ging prima. Sommige kinderen hebben geen behoefte aan een vast ritme en andere wel.
Heb hem vanmorgen om 6 uur de fles gegeven en nu net weer om half 10. Hij ligt nu weer in bed. Als hij weer wakker word over een uur dan is het 11 uur. Hij krijgt zijn volgende fles om 13.00 uur, dus voor die tijd is hij dan weer moe. Ik zou hem dan dus nog even moeten laten slapen en daarna de fles geven.
Hij was om 11 uur weer wakker vanmorgen, maar werd net weer moe, dus heb hem op bed gelegd. Hij is stil, dus dan de fles maar iets later is hij ook lekker uitgerust. Hopelijk helpt dit
Hoi, En als je hem na de fles probeert even wakker te houden en in de box of op het kleed laten spelen? Dat werkt hier meestal wel. Ik laat haar (als ze in slaap valt na de fles, wat niet vaak gebeurt) even bij me liggen soezen en als ze beetje wakker wordt leg ik haar in de box of op het kleed. Speelt dan even lekker en als ze moe is naar bed. Zo kom ik meestal perfect uit, niet altijd hoor. Ook vaak dat ze voor de voeding wakker wordt hoor. Dan spelen, badje of wandelen. En inderdaad, lekker naar je kindje kijken. Als mijn dochtertje moe blijft gaat ze uiteraard wel meteen slapen. Groetjes
En als je gewoon een fles geeft als hij er 1 wil? Misschien moet je wat meer hem volgen, dan komt er uiteindelijk vanzelf een ritme.
Ik heb zo iets van zodra hij vermoeidheids signalen laat zien wil ik hem in bed leggen. Hij heeft dan echt zijn slaap wel nodig denk ik dan, dus wil hem niet wakker gaan houden. Hij kwam net zelf om 13.15 uur en heeft om 13.30 uur de fles helemaal leeggedronken. Hij ligt nu lekker op de baby gym te spelen
Het is niet zo dat hij meteen wil drinken als hij wakker wordt, maar tegen de tijd dat hij wel wil drinken is hij vaak te moe. Zoals ik het net heb gedaan gaat het goed.
Kijk, dat gaat dan alvast goed Ik zie dat mn toon in het vorige bericht niet zo prettig over komt, zo was het niet bedoeld hoor!