Sinds Dax doorslaapt (21.00-23.30 en 00.00- ca. 8.00) slaapt hij overdag zo slecht. Ik hou me al vanaf zijn geboorte aan de 3 R's maar sinds een week of 2 slaapt hij 's morgens 3 kwartier en dan is het hard huilen geblazen en niet meer in slaap te krijgen. 's Middags gaat het ook vaak zo. Met het gevolg dat hij soms buiten zijn nachtrust maar 2 uur per dag slaapt. Heeft hij gewoon minder slaapbehoefte of pak ik het verkeerd aan? Ik ga niet na elke kick naar boven, ik laat hem een minuut of 5 huilen of als hij jengelig huilt wel wat langer maar meestal is hij klaarwakker en gaat dan ook echt hard doorhuilen/schreeuwen waardoor hij echt wakker is.
Moeilijk hoor ... Ik ben nu bezig met het Regelmaat gebeuren (boek van Ria Blom) en daarin staat dat je toch echt langer moet laten huilen ... Mirre kan soms ook wel 10 min of kwartier keihard brullen om dan over te gaan in jengelen en dan als een blok in slaap te vallen ... Overigens moet je volgens mevr Blom de kookwekker op 30 minuten zetten en bij ieder stil moment gaat de tijd opnieuw in (vind ik wel erg ver gaan hoor, gelukkig heeft Mirre nog nooit 30 min gehuild) ... Veel sterkte!
Ik heb hem dus maar eens langer laten huilen net, ongeveer 20 minuten, af en toe was het heel even stil tussendoor. Hij is toch weer in slaap gevallen... Ik vond het wel erg lang overkomen. Ik vraag me dan ook altijd af of als ik hem overdag in slaap forceer, hij dan 's nachts nog wel moe genoeg is...
Rond 2 maanden is er ook een sprong waardoor ze minder kunnen gaan slapen. Dat gaat vanzelf weer over.....
Ja klopt, maar ik had het gevoel dat hij die sprong al gehad heeft met 7,5 week. (Hij is 4 dagen te laat geboren dus dat zou kunnen.) Hij is nu dik 9 weken.
Geef je hem genoeg voeding? Als Fleur slechter ging slapen overdag gaf ik haar altijd wat meer in de flessen en dan ging het weer goed. Heb je al geprobeerd meteen zijn kamer in te rennen bij de allereerste geluiden van wakker zijn en er een speentje in gedaan? Vaak lukt het dan wel om de 2de slaapcyclus te pakken. Succes, M
Oh, en het klinkt tegenstrijdig maar de beter babies overdag slapen de beter ze ook snachts gaan slapen! Dus het is niet zo dat als hij overdag (te) veel slaap krijgt, dat hij dan snachts slechter zou slapen. Fleur slaapt nog steeds 2 x 2 uur overdag en tussen 17 en 18 uur nog een uur en dan van 19:30 tot 08:00 de volgende ochtend! M
Hij krijgt nu sinds vandaag 5 x 180 cc, volgens het bureau is dat best al veel maar ja hij ligt gewoon voor in zijn ontwikkeling, hij was al 55 cm bij de geboorte en woog vorige week met 8 weken 6200 gram. En stel hij krijgt iets te min voeding, zou hij dan al een uur na de fles zo huilerig zijn? De eerste geluiden van wakker zijn zijn meteen huilgeluiden! Hij zet het meteen op een huilen, gaat niet eerst kwebbelen of zo.
die van mij heeft dat ook, altijd al gehad trouwens, tegenwoordig laat ikdr ook een poos huilen met als gevolg dat ze vaak zelf wel weer inslaapt. als ik haar er direct uithaal is er geen land mee te bezijlen omdat ze eigenlijk nog moe is. wel denkt ze nu tegenwoordig als ze wat langer slaapt dat ze direct een fles krijgt, terwijl ze toch nog 1 uur moet dan ofzo pffff een speentje wil ook nog wel helpen
Dax om 11.15 uur uit bed gehaald voor zijn fles. Om 13.15 werd hij moe en heb ik hem weer in bed gelegd en nu heeft hij welgeteld een half uur geslapen voordat hij weer begon te huilen.... Nu ligt hij af en aan te huilen in bed... Pfff
Elena heeft ook hazeslaapjes overdag, maar daarentegen slaapt ze 's nachts prima door. Hm, ik laat haar niet huilen. Sowieso zit ik me nu eigenlijk te bedenken dat Elena bijna niet huilt, alleen als ze echt hongere heeft. Soms gaat ze wel wat hangerig doen en jengelen, maar meestal gaat ze netjes slapen als ik haar in haar bedje leg. Ja, of ze gaat kletsen en schreeuwen tegen haar knuffels en dan weet ik al dat het geen zin heeft om haar te laten liggen, omdat ik al heb ervaren dat ze toch niet slaapt als ze niet wil. Maar, ik mag wel in mijn handjes knijpen met zo'n vrolijke meid! (Wedden dat ze vanavond alles bij elkaar gaat krijsen, hahahaha)
Dit doe ik ook als ze ineens midden in de nacht wakker wordt en het helpt zeker! Dan slaapt ze weer lekker door tot de volgende ochtend.
heeft hij dat al een tijdje of echt sinds doorslapen. hier gaat t eindelijk wat beter, ik merk dat ze ouder word. en als je hem uit bed haalt nu hoe is hij dan? als hij dan rustig is leg je hem lekker in de box of wipstoeptje misshcien valt hij daar wel weer in slaap. ik heb ook wel mensen gehoord die hun baby er voor een half uur weer uit halen en daarna weer in bed leggen. hier werkte dat niet. je zoontje kan wel lang opblijven! amy houd het hoogstends anderhalf uur vol en als ze dan maar een uurtje slaapt is het wel heel lang tot de volgende fles
had ik nou maar niets gezegd, hier is het ook weer feest. precies n uur geslapen. speen methode geprobeerd maar nu is ze helemaal overstuur. ze is geen fan van de speen. mijn pink wil ze ook niet. even uit bed halen, troosten en terugleggen heeft ook neit gerwerkt. nog meer tips?
Ik heb hem vandaag dus eens wat langer laten huilen en hij is mooi weer in slaap gevallen. Wel een aantal keer weer even huilen, even stil, even huilen etc. Heb ik hem om kwart over 3 uit zijn slaap moeten halen omdat we naar de osteopaat moesten met hem. Nu ligt hij na terugkomst in zijn maxicosi te slapen dus ik laat hem maar even liggen. Waren ze op dat gebied maar al groot he hihi!
Pff 2 uur lang wakker? das best pittig vind ik, weet je zeker dat je niet de eerste slaap "tekenen" over het hoofd ziet? (al is het maar een klein gaapje) Noah slaapt meestal na een uurtje alweer en ik leg hem bij het eerste gaapje wakker in bed, soms valt hij in slaap zonder te huilen en heel soms jengelt hij eerst een beetje geef ik hem na 2 minuten zijn tutje en valt hij alsnog in slaap. Dus misschien echt goed kijken naar de slaap tekenen en na een minuutje of 2 jengelen even kort troosten op de manier die bij jou kindje het beste werkt en dat keer op keer herhalen op dezelde wijze alleen de volgende keren dat je tijdens hetzelfde slaapje naar boven gaat steeds langer maken (5 min 10 min) en als hij echt niet wil zou ik hem lekker oppakken en bij me laten slapen oid (bij mij komt het nu nog maar zelden voor dat ik vaker dan één keer naar boven moet en dat hij niet in zijn bedje slaapt) Succes hoop dat je er wat aan hebt!
hoe lang heb je hem laten huilen dan? ik heb amy ook maar laten huilen een poosje. ze wil niet bij me op schoot ofzo ze wil dan gewoon helemaal niets. ik ben 2 keer naar boven geweest en getroost. uiteindelijk viel ze in slaap. ( tot de deurbel ging en ze daar wakker van schrok) grrrr
Ik heb hem een 20 minuten laten huilen, maar dat was niet aan 1 stuk, soms was het heel even stil tussendoor. Het probleem is dat hij nooit de volledige tijd tussen de voedingen slaapt. Als ik hem kort na de fles in bed leg dan is hij veel te vroeg wakker voor de volgende voeding en dan wil hij vaak ook helemaal niks zoals jij omschrijft Susan28. @Zomaar, slaapt Noah dan na een uurtje in en dan door tot de volgende voeding? Hoeveel uur slaapt hij dan wel niet per dag?
ow 20 min? das niet veel hoor. zou ik dan de volgende keer weer proberen als ik jouw was. tis toch t beste dat ze vanzelf weer in slaap vallen. vanmorgen heeft ze wonderbaarlijk wel v voeding tot voeding geslapen. ik laat dr meestal langer huilen en sorry maar ik kan me er niet schuldig over voelen. savonds huilt ze ook zowiezo een half uur soms langer. ze huilt zichzelf met name savonds meestal in slaap. wat moet ik dan? er steeds heen gaan verergert het gehuil alleen maar. misschien heb ze t wel nodig ff frustraties van zich af huilen ofzo. ik probeer dr ook altijd zo lang mogelijk op te houden, maar op n gegeven moment word ze gewoon vervelend en als je dan te lang wacht komt ze helemaal niet meer in slaap