Nou ik mag van geluk spreken, 's avonds huilt Dax dus nooit met slapen gaan. Dan is hij gewoon ECHT moe. Hij krijgt rond 20.00/20.30 uur zijn voorlaatste fles en dan ligt hij vaak al te slapen op mijn schouder met boeren. Om ongeveer 23.30 uur maak ik hem wakker voor zijn laatste fles en dan slaapt hij dus sinds kort door tot 's morgens. Ik heb hem net om 20.00 uur in bed gelegd, wakker, na zijn fles en dan huilt hij gelukkig dus niet. Het is puur overdag, dat gedoe. Afkloppen!
das heerlijk he dat je de avonden in ieder geval voor jezelf hebt. das bij ons nu ook zo hoor. eerst huilde ze savonds ook de hele avond door, nu alleen nog maar bij de fles van 20.00 en dan een half uurtje om in slaap te vallen, maar als ze dan slaapt moet ik dr ook wakker maken voor de laatste fles. soms laat ik dr ook wel eens langer slapen dan vier uren. daar kan ik echt van genieten haha. maar pas op, wan tvorige week is amy elke avond in de weer geweest, you never know
Is het geen buikslapertje? Ik had precies hetzelfde met mijn dochter, die hazeslaapjes. Ik werd er tureluurs van... dit ging zo maanden door (tot ongeveer 6 maanden). Tot iemand op het kdv me vroeg of ze geen buikslapertje was. We hebben het geprobeerd (ik vond het wel eng, hoor), en geweldig... sindsdien slaapt ze soms wel twee uur aan een stuk door. Ze voelt zich erg veilig op haar buikje en 'maait' zichzelf niet wakker met haar armpjes. Ze wrijft met haar handjes over de matrashoes en valt dan snel in slaap. Intussen heb ik ook het vertrouwen dat haar niets kan gebeuren op haar buikje. Misschien een tip voor jou?
Hmm zou ik kunnen proberen ja. Maar van de andere kant vind ik het een beetje zielig om hem zo machteloos op zijn buik te leggen als hij ligt te huilen.
brr beetje eng? amy kan nog helemaal niet goed dr hoofdje op tillen. gaat dit echt 6 maanden duren? iedereen zegt altijd tegen me dat na 3 maanden je een heel andere baby hebt dat ze dan veranderen. daar heb ik me altijd aan vastgehouden! maar dat is dus een fabeltje?
susan, met 3 maanden had ik een heel ander kind ! Het huilen was een stuk minder. Al slaapt ze nog steeds niet door en het overdag slapen gaat soms heel goed en sommige dagen is het een ramp !
dank je judith! dat wou ik even horen, ik merk nl nu al dat het langzamer wat betr word. ( ff afkloppen) ik heb echt letterlijk de weken zitten aftellen. nog anderhalve week
Als hij zichzelf nu al kon amuseren, dan was het misschien ook makkelijker als hij wakker is. Maar hij houdt het hoogstens een half uur vol in de box en dan nog wat in de wipper maar dan gaat hij toch vaak jengelen. Hij kan heel druk zijn als hij wakker is, een beetje een handenbindertje zeg maar.
ja precies suzanne. van mij mag amy best wel de hele dag beneden zitten. daar zit ik niet mee, alleen wil ze zelf niet. na de fles houd ze het ong ook een half uurtje vol id box, maar dan moet ik haar wel vermaken dat half uurtje. ik heb nu een buikdrager gekocht. misschien dat dat de oplossing is.
Ja die heb ik dus ook! Van BabyBjorn. Op zich wel fijn maar niet voor de hele dag. Maar om een uurtje te overbruggen vind ik hem ideaal. Dax ligt nu in de kinderwagen te slapen na de wandeling... Dat gaat meestal wel goed maar ja hij moet ook gewoon in bed kunnen slapen 's middags.
ow da fijn. die van mij ligt weer te krijsen. word dax niet wakker vd warmte ineens als je weer in huis bent. kreeg vanmorgen tip van cb om 15min te lten huilen en elke keer als ze even stil is, weer overnieuw beginnen met tellen. daar ben ik dus mee bezig.en ja zo kom je de tijd weldoor, want tussendoor is ze best wel ff 5 min stil, maar slapen doet ze niet meer volgens mij.
Best veel.. hihihi ja hij slaapt dan meestal door tot de volgende voeding. Even spelen, daarna drinken nog even spelen en naar bedje daar heeft hij ook echt behoefte aan en lacht hij de hele dag
Uhhm nee hij wordt niet wakker van de warmte want ik laat hem gewoon buiten staan . Hij is dan lekker warm aan, dus winterjasje, muts op en ingewikkeld in zijn Lodger (deken). Dan zet ik hem achterom onder het afdak zodat ik hem zie staan. En dan klap ik het achterraam. Kan ik de woonkamer eens luchten en dan hoor ik hem als hij wakker wordt. Doe ik vaker hoor. Als ik hem namelijk met de wieg naar binnen neem, dan wordt hij wakker en gaat hij niet meer slapen.
Dat deed ik ook hoor, gewoon voor de deur laten staan in de tuin. Als ik hem naar binnen wilde rollen en zijn dekentje wilde terugslaan werd hij wakker, zo bleef hij tenminste nog even lekker liggen.