Hoeraaa ik kan draaien (mama blij?)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ilseroc, 17 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Wat wordt mijn kleine vent toch al snel groot! Nog een weekje en dan is hij alweer 5 maanden!!

sinds een week of 2 kan Sem draaien op zijn buik!! Helemaal super :D het bleef beperkt tot draaien op het speelkleed en het gebeurde maar heel af en toe...

maar nu...continue draaien en natuuurlijk nog niet zelf terug kunnen draaien ;) woest worden als mama niet snel genoeg aan komt rennen om terug te draaien en is meneer teruggedraaid dan weet ie niet hoe snel hij weer op zijn buik moet gaan liggen :$:D

tot nu toe nog niet in zijn bed gedraaid, slaapt in een slaapzak met het dekentje strak om hem heen, maar ben benieuwd hoe het lang het duurt voordat ie heeft uitgevonden hoe hij in bed moet draaien ;)
    ( ik zie mezelf al iedere 10 minuten naar zijn bed lopen 's nachts ;))

2. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    's nachts draaien viel hier wel mee, 's middags als mijn zoon geen zin had in slapen draaide hij wel eens op de buik en ging dan donderjagen haha. Maar 's nachts heb ik nooit last gehad van draaien. Nu is hij een buikslaper, maar af en toe als ik kijk ligt hij weer op de rug te slapen. En draait je zoontje al op het aankleedkussen? dan krijg je feest met verschonen haha ;)

3. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Hihi leuk he! Onze dochter was er vroeg bij en draaide al met 12 weken. Eerst ging het nog een beetje met moeite, maar inmiddels ligt ze op haar buik voordat ik met mijn ogen kan knipperen :D Helaas heeft ze het terug draaien nog niet echt onder de knie.... Ze kan het nu lang op haar buikje volhouden, maar ik moet toegeven dat ik er in het begin ook wel eens een beetje gek van werd. Dan draaide ik haar terug omdat ze begon te mekkeren en rolde ze meteen weer vrolijk terug op haar buikje om weer te mekkeren ;) Ook leuk als je ze in ene in de box ziet liggen met armen en benen tussen de spijlen....

Ik heb haar tot nu aan toe maar 1x op haar buikje in haar bedje gevonden en dat was overdag....

4. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Gijs doet t ook sinds een week..

Ook al een keer uit zn bed gehaald, lag ie ook op zn buik.. Maar omdat ie niet meer wist hoe terug op de rug te komen.. dan mem maar "roepen"..

en in de box.. soms gebruikt ie de spijltjes en soms rolt ie gewoon ver genoeg door.. Prachtig om te zien..

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Marin rolt al enige tijd op dr buik, maar is te lui om weer om te draaien.
    Ze kan het wel , heel soms doet ze het.
    Maar meestal jammert ze weer zodra ze opdr buik ligt.
    Maar als ik haar op de rug neer leg draait ze zich direct om....haha

Dus ja soms om moe van te worden

6. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Gelukkig heel herkenbaar dus :D
    Zal de tip van het verschonen onthouden, heb geen zin in poep overal haha

Waar ik eigenlijk wel een beetje bang voor ben is het volgende: als ie nou wel 's nachts op zijn buik draait en nog niet zelf kan terudraaien...hoe zit het dan ivm verstikkingsgevaar dat ie op een gegeven moment te moe wordt om zijn hoofdje omhoog te houden...of ben ik nou een te overbezorgde moeder ;)

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ilseroc, volgens mij gaan ze echt eerst wel hard huilen voordat ze zouden stikken in het matras, dus dan ben je wel wakker!

Julia kan alleen van buik naar rug omdraaien, maar de laatste tijd is ze veel te druk met haar armen en benen en doet ze het niet meer. Andersom lukt echt bijna (ze ligt half op haar buik op haar arm...), maar dat is dan ook juist vooral leuk op het aankleedkussen. Gevolg: ik pak haar benen op om de luier er onder te schuiven, en mevrouw zet zich af en hoep!! Kind vliegt bijna van het kussen af :eek: Is me al een paar keer bijna gebeurd!

Dus pas maar op ;)

Deel Deze Pagina