Ik vraag me iets af..... en uiteraard ben ik de zoveelste overbezorgde moeder die er rondloopt Ik lees zoveel dingen over reflux en verborgen reflux, dat ik er nu aan begin te twijfelen of dat Alyssia dat ook niet heeft.... Zal het even proberen te omschrijven en hopelijk kan iemand me wegwijs helpen.... Alyssia spuugt niet overmatig veel, als er wat uitkomt is het net na het flesje, maar dan loopt het gewoon haar mondje uit. Na haar flesje laat ze vaak gewoon een flink boertje. Maar als ze dan even geslapen heeft na haar flesje en ik pak haar op, dan laat ze vaak nog een boertje en dan komt er wel weer melk uit. Dit is soms 1 tot 2 uur na haar flesje en de melk die er uit komt is dan wat slijmerig en ruikt ook wat zuur. Maar dan nog is het niet veel wat er uit komt. Wel trekt ze soms wat scheve gezichten als ze klaar is met drinken en loopt ze soms rood aan. Ook kokhalst ze best veel, maar zonder te spugen, en dit gebeurt met name in de avonden. Overdag heeft ze hier zowat geen last van. Verder huilt ze ook niet. Is dit normaal? Of moet ik toch even langs de huisarts? Want wat me het meeste doen twijfelen zijn het kokhalzen en de zure melk wat er af en toe uitkomt. Maar aan de andere kant denk ik dan weer, als ze reflux zou hebben, dan zou dat kokhalzen toch ook overdag moeten voorkomen en niet alleen 's avonds? Wat misschien ook niet onbelangrijk is, soms wilt ze haar flesje te gulzig opdrinken...misschien dat dat er ook wat mee te maken heeft?
ik denk niet dat er wat mis is hoor, Sascha kokhalst ook regelmatig en er komt ook wel eens een stuk later (een dikke klodder) melk uit haar mond gelopen. Maar als je ongerust bent kun je natuurlijk een afspraak bij je huisarts maken zodat hij je kan geruststellen
ik zat toevallig gisteren ook de berichten hier te lezen over reflux en was ook gelijk bezorgd over Zorina of zij dat ook heeft, hoe jij het beschrijft is eigenlijk hetzelfde als bij mijn meisje, kokhalzen voornamelijk 's avonds en een beetje melk teruglaten. Vandaag heb ik er extra op gelet, maar heeft ze geen knorrende geluidjes gemaakt en ook niet gekokhalst, wel heeft ze wat spuug steeds uit de mond (ze zou toch nog geen tanden krijgen ) wel fijn dat je dit topic hebt geopend want nu ben ik gelijk ook wat gerustgesteld, ik hoop jij ook
Hoi meid, Zolang je kindje niet overmatig veel huilt, slecht slaapt of onrustig is aan de fles (zijn nog meer symptomen van verborgen reflux) zou ik me niet te veel zorgen maken. Alle kindjes hebben een beetje reflux (dat heet dan wat anders, ben ik even vergeten), maar dat de voeding wat omhoog komt. De maagklepjes zijn dan nog niet helemaal volgroeid, maar dat komt snel goed. Niet alle baby's krijgen er last van, met brandend maagzuur. Daardoor gaan ze veel huilen van de pijn. Ik hoop dat het je helpt minder ongerust te zijn Stel je vragen gerust als je er nog niet uit bent hoor! Ik heb een kindje met verborgen reflux.
Denk ook dat je kleintje geen last van reflux heeft hoor. Mijn dochter heeft verborgen reflux en heeft daar, voordat ze medicijnen had, ontzenttend veel van gehuild. Haar slokdarm was zodanig geïrriteerd dat ze op een gegeven moment constant pijn had. Zeker bij het neerleggen huilde ze veel. Ook na een uurtje slapen werd ze huilend wakker. Ze slikte ook de hele dag door melk terug en had vaak de hik. Het kleintje van mijn vriendin had gewone reflux en die spuugde zoveel dat ze standaard hydrofiele luiers gebruikte ipv monddoekjes. Halve flessen kwamen eruit. De 'symptomen' die jij beschrijft die hebben meer te maken met het gewone mondje terug geven na de fles. Ook als ze gulzig drinken kunnen ze daar wat van gaan spugen. Melk die er na 1 of 2 uur uitkomt is eigenlijk altijd zuur omdat het dan al even in de maag heeft gezeten en met maagzuur is vermengt. Dat kokholzen zou misschien kunnen komen van een boertje dat dwars zit en wat moeilijker omhoog komt of misschien is ze wat verkouden aan het worden en heeft ze wat last van slijm. Door te kokhalzen komt het los en kunnen ze het doorslikken. Kan me voorstellen dat je door alle verhalen over reflux wat ongerust wordt, en wil je het echt heel zeker weten dan zou ik het even aan de HA of CB-arts voorleggen.
Danny heeft in deze ruime 2 weken 5 keer zijn fles leeg gespuugt. de eerste keer was met een week, 2 dagen later weer een keer en gister was het s'middags een keer en s'avonds 2 keer. Nu gaat het weer goed en houd alles weer binnen. Is dit dan ook reflux? of moeten ze daarvoor pas na een uur de fles gehad te hebben spugen? Want als hij de fles er meteen uitgooit zit er geen zuur bij.. we hebben het cb al ingelicht en die zeggen dat hij teveel voeding krijgt. hij krijgt 120/4, hij is iets meer dan 5 kilo zwaar... Dus nu geven we m maar 90/3 en stipt om de 3 uur voeden... valt niet mee als hij na 2 uur weer komt...uurtje rekken is best lang dan.. We proberen hem zijn speen dan te geven, maar die wil hij niet, gaat hij kokhalzen..
Als ze teveel voeding krijgen kan het idd zijn dat ze daardoor veel moeten spugen. Kinderen met reflux kun je vaak beter vaker met kleine beetjes voeden ipv grote hoeveelheden in een keer. Hou het goed in de gaten en als je twijfelt gewoon even bij je huisarts langs om te overleggen.