Overdag borst en 's avonds de fles, gewenning?

Discussion in 'Voeding' started by MamaVanSimone, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb nu nog vakantie en overdag krijgt Simone dus de borst, 's avonds is papa thuis en dan krijgt ze de fles en kolf ik.
    De afgelopen 2 dagen was papa thuis en die wil dan wel 's morgens of 's middags de fles geven, maar ondanks dat het wel lijkt of ze honger heeft weigert ze de fles!
    Als we een beetje volhouden drinkt ze uiteindelijk wel maar het gaat niet zonder slag of stoot. Zou het gewenning zijn, dat ze daarom overdag weigert in de eerste instantie? Of is het gewoon een eigenwijze fase, ze is nu iets meer dan 4 maanden oud. De borst heeft ze nog nooit geweigerd....

2. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    verplaatst naar 'voeding'

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kinderen voelen heel goed aan of er een borst in de buurt is als ze een fles aangeboden krijgen. En een borst is veel fijner dan een fles. Geen wonder dus dat ze op zo'n moment geen fles willen!

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik hoor vaker dat kindjes de fles weigeren als mama in de buurt is. Die hebben dan een voorkeur voor de borst, zoals dirksmama aangeeft.
    Mijn zoontje had ook problemen met de fles, maar mijn dochter niet. Die dronk even makkelijk uit de fles als ik hem gaf of ernaast zat. Als er maar melk in zat!

Als je per se wil dat je dochter ook overdag de fles van papa krijgt, zou je kunnen proberen of het helpt als je zelf niet erbij in de kamer gaat zitten. Maar als je zelf thuis bent, waarom zou je dan niet zelf voeden? Is toch veel fijner dan kolven...

5. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik vind kolven niet erg hoor, en als papa overdag een flesje wil geven vind ik dat prima. Als ik kolf heb ik meer dan ze met de fles krijgt dus soms is dat handiger.

We zitten qua voeding sowieso in een vreemde fase, ze komt nu vaak midden in de nacht wel weer en laat er overdag meer tijd tussen zitten. Hopelijk is dat tijdelijk...

Ik vind het nu ook lastiger om te bepalen of ze honger heeft, vroeger sabbelde ze op haar handjes en smakte ze als ze honger had, nu doet ze dat de hele dag zo'n beetje dus kan het zijn dat we gewoon te vroeg eten probeerden te geven.
    Lastig hoor, had je net door hoe het werkte gaat ze ineens veranderen. :)

Share This Page