overdag borst weigeren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door senna1979, 18 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Hallo meiden,

Al een aantal weken weigert Marin overdag de borst, als ik haar hoofd naar mijn borst breng dan gaat ze huilen.
    Ik heb ook al geprobeerd om haar speen net voor mijn borst eruit te trekken en dan snel mijn tepel aan te bieden, voorheen werkte dit wel maar nu trapt ze er niet meer in.
    Ik wordt er een beetje gek van, ik ga nu denk ik alleen nog maar `s ochtends en `s avonds voeden en misschien nog een voeding na de broodmaaltijd tussen de middag.
    Nu geef ik haar nog 5 a 6 (ligt aan hoe de nacht verloopt) voedingen per dag.
    Vandaag was ik de hele dag bij mijn vriendin en Marin weigerde de borst met als gevolg dat ik 10 uur zonder te voeden heb gezeten en dit voelde niet echt prettig.
    Hier baal ik gewoon van.
    Zo meiden ik heb ff mijn hart gelucht.

Kus Senna

2. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zie dat Britt1 hier ook een topic over heeft geopend, sorry niet gezien.
    Het verschil is dat Marin niet eens aan wil happen, als ik haar in de houding leg zeg maar dan is het al huilen.
    Ander drinken geef ik eigenlijk nooit.
    Wel krijgt ze tandjes dus misschien heeft ze hier last van.
    Verder kolf ik op mijn werk erg weinig (2 x 80 cc ofzo) dit vind ik ook lastig aangezien ik wel 2 x 160 met Marin mee moet geven.
    Dit maakt mij wel onzeker ondanks dat ik weet dat Marin er waarschijnlijk meer uit krijgt.
    Doordat ik onregelmatig werk is het lastig om een extra kolfmoment per dag in te lassen.

Kus Senna

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mijn kindje drinkt momenteel ook écht minder. Hij had om 12.30 uur een luier aangekregen en om 17.30 gaf mijn man een schone luier en die was amper nat. Wij gebruiken wasbare dus we kunnen het goed voelen. Ik denk dat het aan de leeftijd ligt ?

4. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh, vervelend Nemo, merk je dit ook met kolven (of kolf je niet?).
    Geef je nog "volledige" borstvoeding of bied je ook ander drinken aan?
    Ik merk het ook bij Marin dat ze vaak luiers heeft die amper nat zijn, vaak heeft ze `s ochtends wel een hele natte luier.
    Zou het ook kunnen dat Marin het drinken aan de borst zat is?
    Zou ze toe zijn aan andere smaken, zou dit kunnen, deze smaken kent ze niet en wat onbekend is mis je niet neem ik aan.

Hetgeen waar ik momenteel van baal is dat ik zo veel tijd en energie steek in het kolven, (ik kolf ongeveer 3 keer per dag om die productie op te krikken maar ik heb het idee dat dit geen bal helpt) en dat Marin nu al een paar weken overdag weigert of dat ze 1 borst drinkt en de andere weigert.
    Ik zoek altijd een rustige, donkere plek op, ik neem de rust en de tijd maar dit mag niet baten.
    Misschien heeft het te maken met een sprongetje.

Kus Senna

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik kolf 1x per week op mijn werk. Ik heb daar (nog) geen verschil in gemerkt.

Moeilijk soms he die kleintjes van ons ;)

6. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    Zuid Holland
    Rond de 11 maanden krijgen ze weer een sprongetje toch?

Kus Senna

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik heb geen idee. Ik geloof zelf ook niet zo in dat sprongengebeuren.
    Maar het zal vast wel weer overwaaien.

8. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Heb idd het zelfde. ochtend en avond gaan goed, maar overdag wil hij niet. Behalve als we op bed gaan liggen of als het rustig is op de bank.
    Maar dat is zelden.

9. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn dochter wilde met een maand of 8 niet meer aan de borst overdag, ze was ziek en sindsdien wilde ze niet meer. ze bepaalde dus zelf dat ze niet meer wilde. vanaf toen alleen 's ochtends en 's avonds. In totaal 9 maanden bv gegeven en toen wilde ze helemaal niet meer.

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan had dat ook op die leeftijd. Toen ben ik ander drinken gaan bijgeven. Hij had namelijk wel dorst, hij wilde alleen de borst niet meer.

11. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    misschien nog een idee om vlak voor de slaapjes te voeden als hij/zij een beetje moe is? dat werkt hier vaak. ik voed bijna alleen maar op zijn slaapkamertje maar wel nog 4 keer per dag. elders voeden is vaak echt maar een paar slokjes. ik geef wel ander drinken bij al een poosje. hij drinkt ongeveer 150 -200 ml ander vocht op een dag.

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan drinkt nu nog 's morgens en 's avonds (en 's nachts :() bij mij. Ik vind het wel goed zo.

13. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Arend drinkt ook al weken vrijwel niets meer overdag, ik blijf het steeds aanbieden, maar hij wil alleen 's avonds en 's nachts de borst. Ik vind dat echt heel erg jammer. :(

14. Nemo

Nemo Niet meer actief

Hier gaat het momenteel weer beter. Als hij slecht borst wil drinken bied ik wel water aan daar neemt hij dan ook maar een paar slokjes van. Te druk met spelen heeft hij het dan.

15. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Jippie!

Sinds we afgelopen week op vakantie zijn geweest, drinkt Arend ook weer 's middags! Hij was van de autorit (1,5 uur) zo uit z'n doen dat ik hem in het vakantiehuisje aanlegde en hij dronk!
    Vanaf toen drinkt hij weer lekker 's middags voor het avondeten. Ik ben echt blij :D

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    't Is iets dat overgaat hoor. Op deze leeftijd lijkt alles spannender dan een borst. Truc die vaak werkt is: aanleggen in een prikkelvrije omgeving (gordijnen dicht op slaapkamer) en (half)slapend aanleggen.
    Ze kunnen nog niet bewust willen stoppen omdat ze het nog veel te hard nodig hebben.
    Wat vaak een rol speelt is dat de tsr later op gang komt en ze te ongeduldig zijn om daar op te willen wachten. Dat kun je verhelpen door voor het aanleggen de tsr wat op te roepen door massage of heel kort kolven.

Deel Deze Pagina