Overdag een speen in, waarom??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mop81, 27 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Elk kindje is anders...

Ik zag een speen eerst helemaal niet zitten. Maar zoonlief had een enorme zuigbehoefte dus na een week ben ik er 1 gaan geven. Dat gaf hem veel rust. En dan niet alleen bij het slapen... dat ding wilde hij altijd in, behalve als hij gevoed werd. Anders was het gillen. Daarom dus.
    Dat hij de speen 24/7 nodig had duurde zo'n maand of 8. Sindsdien heeft hij de speen nodig bij het slapen en als hij mopperig is (wat nogal vaak het geval is).
    Maar daarnaast ligt de speen hier beneden op tafel. Ik bied hem niet aan maar als hij hem wil hebben kan hij hem zelf pakken en indoen. En dan speelt hij dus met speen in. Niet nodig, maar ik zie aan hem dat hij het fijn vindt, dus ik ga daar niet moeilijk over doen. Nu wordt hij bijna 1 en ik vind het nog niet nodig hem iets af te pakken wat hij fijn vindt.

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hier hebben ze allebei vanaf het begin een speentje gehad. Tot 6 maanden mochten ze die de hele dag en nacht in. Daarna alleen tijdens slaapjes of als ze ziek waren.
    Ik wil nu als de baby geboren is met N afspreken dat het speentje voor de baby is. Ze is dan ruim 2, dus dan mag het snachts ook wel afgelopen zijn met het speentje.

Vind het bij oudere kindjes ook geen gezicht.

3. MamavC

MamavC Niet meer actief

Mijn schoonzus stopt ook de hele tijd een speen in de mond van haar dochter (15 maanden) Dan is ze op de vloer lekker aan het kruipen en hup ineens die speen erin. Dat snap ik echt niet..

4. Lisann

Lisann Actief lid

18 apr 2014
    182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe de speen van mijn zoon zo vaak mogelijk uit, maar ik merk dat hij het zelf vaak prettig vind wanneer hij last van zijn tandjes lijkt te hebben, dan zit hij vrolijk op zijn speen te knabbelen..
    Dus van mij hoeft het niet persé om hem stil te krijgen, vind het juist heerlijk als hij lekker zit te brabbelen en te gillen wanneer we buiten zijn :D

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Zo hoop ik het ook te kunnen doen.
    Overdag heeft ze hem al niet meer sinds ze een mawnd of 5 was.
    Maar nog wel in bed en heel soms als ze over haar toeren in.
    Ik heb eerlijk gezegd ook geen zin in een strijd om een speentje.
    Ben ervan overtuigd dat ze er ooit zelf mee stopt.

6. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ik vind dat kindjes lekker de speen moeten kunnen krijgen als ze willen, of als ze getroost moeten worden. Maar wat ik niet snap is dat sommige moeders bij de minste of geringste kik dat speentje in de mond doen tot het kind niet anders kan dan stil zijn. Dan denk ik jeetje laat dat kind even kirren of blèren als 'ie dat wil.

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.569
    113
    Zoontje van een vriendin was erg speenverslaafd en zat er overdag ook veel mee.
    Hem maakte de speen heel inactief.
    Op een gegeven moment hebben ze m radicaal afgeschaft en ging hij opeens wel praten en meer bewegen.

Kinderen van 3 die in de winkel door lopen.
    Vindt het echt geen gezicht. Sorry vooral als ze ermee praten en niet te verstaan zijn.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Schuldig. Als je op instorten staat, omdat je al dagen gebler, gejengel, driftbuien en gedoe om je heen hebt en kunt huilen van oververmoeidheid, nou... dan kan ieder kikje te veel zijn en interesseert de mooie pedagogiek je niet meer zo veel.

Er kan echt een heel verhaal achter zitten, als je dit soort dingen bij winkel, speeltuin etc ziet....

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik bedoel het niet specifiek alleen op jou, maar je weet natuurlijk ook niet altijd hoe oud een kindje is. Mijn zoontje is best groot voor zijn leeftijd en word ook altijd ouder geschat. Veel mensen denken dat ie 2,5 - 3 is terwijl hij niet eens 2 is. Zelfs dat hij nog jonger was dachten mensen dat ie al 2 geweest was terwijl hij toen nog maar 1,5 was. Dus dan kunnen mensen denken jeetje zo'n groot kind met een speen in de mond terwijl hij helemaal nog niet zo groot/oud is.

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Wat kortzichtig. Mijn dochter is ontzettend onrustig en er zit haar veel dwars ooo overdag. Dus als ze behoefte heeft aan haar speen (met tut) dan krijgt ze die. Draagdoek en op andere manieren troosten zijn dan niet voldoende.

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Jouw dochter is van 2014 lees ik in je onderschrift.
    Dat is wat anders dan een bijna kleuter die met speen door de supermarkt wandelt. Wat vind je precies kortzichtig?

12. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    nou dat wekt niet hier hoor bij het minste of geringste..
    als dl dat ding niet in wil wordt ze alleen maar boos als we de speen proberen in haar mondje te stoppen:D:D
    maar begrijp wat je bedoelt hoor dat het soms alleen maar gegeven wordt zodat het kindje maar stil is.;)

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik lees dat boven de 10 mnd al geen gezicht meer is?? Mn dochter is 1.5 en echt nog een baby vindt ik.
    De oudste was er met 2.5 vanaf toen konden we ook beter communiceren en zocht hij troost in wat anders.

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.932
    113
    Dat vind ik ook overdreven, tot een jaar of 2 is het ook nog lastig uitleggen waarom het niet mag.
    Maar ik vind er ook een groot verschil tussen zitten of ze hem thuis in hebben als ze moe zijn of ook buitenshuis er mee rond lopen. Dat hoeft toch niet denk ik dan?

Ik zie in de winkelstraat zoveel grotere kindjes (2+) met speen, dat is volgens mij echt om ze rustig te houden. En ik weet wel dat winkelen met een krijsend kind niet echt leuk is, maar het blijft gewenning.
    Zelfde met buggy's, ik zag vorige week ook weer een bijna kleuter, in een buggy en met speen. En natuurlijk misschien is dat kindje wel ziek ofzo, maar ik zie het te vaak..

15. xBella

xBella Actief lid

1 apr 2015
    235
    0
    0
    Helemaal met je eens, hier is het speentje alleen in bed of als we gaan lopen of autorijden.. Het is net wat de ouder hun kindje aanleerd. Nu moet ik zeggen dat ik een heel makkelijk kindje heb, maar ook dat vind ik van de ouders komen.

16. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Hier tot 6 maanden denk ik speen altijd bij me gehad voor als het nodig was. Daarna sliep ze ook overdag altijd in d'r bedje en bleef de speen daar. Als de speen hier in de woonkamer voor het grijpen ligt, zal ze ook de hele dag met speen lopen. Maar nu hij er niet ligt vraagt ze er ook niet om.

In de auto ook niet altijd speen bij me, maar daar valt ze ook in slaap zonder speen.

Ik vind het ook niet nodig dat oudere baby's en dreumessen overdag met speen lopen, maar ieder zijn eigen keuze.
    Op deze manier lijkt het me straks alleen maar makkelijker af te leren.
    Ik heb zelf overigens nooit een speen gehad, maar tot m'n 10e ongeveer geduimd. Dat was helemaal een ramp om af te leren, dus ben wat dat betreft wel blij dat ze een speen heeft.

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn jongste is erg groot voor zijn leeftijd, maar functioneert op een jongere leeftijd. Hij is nu van de speen af maar ik had dus een peuter van 2, die eruit zag als 3, functioneerde op de leeftijd van 1 en dus weleens met een speen rondliep.

Niet te snel oordelen please...

18. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Niet om mebsen aan te vallen of te bekritiseren, maar wel een eerlijk antwoord op de vraag van ts: Eerlijk gezegd vind ik het echt geen gezicht die spenen. Bij een baby ok. Maar vanaf dreumesleeftijd zou ik het echt alleen bij slaapje doen.
    Ik geef toe dat ik dan het geluk heb dat dochter de speen helemaal niet wilde. Gelukkig duimt ze ook niet.

Maar los daarvan, ik vind het er gewoon niet uitzien. En ja, mijn dochter zet het ook wel eens op het schreeuwen in een winkel, of waar dan ook. Dat hoort er nu eenmaal bij, genoeg manieren im haar dat af te leren.

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ach ieder zijn mening. Ik neem altijd een speen mee als ik wegga (tenzij we het vergeten) voor het geval dat. Mij maakt het niet uit dat mijn zoon buiten een speen heeft en ik schaam me daar ook helemaal niet voor.
    Na zijn 2e verjaardag gaan we de speen overdag wel afleren dan vind ik hem wel te groot worden om continue een speen te gebruiken. Maar bij een kind van nog geen 1 jaar snap ik echt het probleem niet. Als ze zich prettig voelen met een speentje geeft dat toch niet. Ze hoeven geen modeshow te lopen dus mij maakt het niks uit of het mooi is of niet.

20. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ja, daar ben ik het mee eens. In mijn ogen echt ontzettend overdreven om een speentje, voor kleine kindjes dus, "er niet uit vinden zien" als ze nog zo jong zijn. Een kind van 3+ met een speen vind ik ook niet echt nodig, maar "geen gezicht".. wat een aanstellerij zeg :p

Mijn dochter gebruikt alleen een speen tijdens het slapen (doet geen dutje meer dus alleen 's avonds), maar ik neem 'm wel voor de zekerheid mee als we een dagje weggaan bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina