Wat is dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chocochippie, 10 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Sinds 2 weken ongeveer zit C op andere voeding vanwege de verdenking van kma.
    Dit gaat heel goed, ze is rustiger, slaapt beter en huilt minder.
    Maar nu komt er ineens weer iets anders sinds we deze voeding gebruiken.
    Zomaar ineens trekt ze een zuur gezicht en dan spuugt ze een hele golf speeksel uit die heel zuur ruikt en vervolgens begint ze te huilen en kokhalzen.
    Zo plots als dit begint houd het ook op. Ineens is het over en word ze weer rustiger.

Even ter info, wat ze uitspuugd heeft geen kleur en dit gebeurd zomaar ineens meerdere keren per dag op willekeurige tijdstippen, dus niet na een voeding ofzo.
    Net gebeurde het ook en het is 3 uur na der fles.

Ik weet niet wat ik hiervan denken moet, moet ik nu naar de ha om dit te bespreken aangezien dit begonnen is sinds de nieuwe voeding.
    En weet iemand wat kan dit zijn?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Reflux. Dieetvoeding is dunner, dus die komt nu waarschijnlijk makkelijker weer naar boven. Het spugen hoeft geen probleem te zijn, maar het kán op termijn wel de slokdarm irriteren.

3. Chocochippie

Even reflux gegoogled en daar lijkt het inderdaad op.
    Maar moet ik dan niet maar de huisarts?

Leefregels zoals ik ze zie op google volg ik al op.

4. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Als ze er echt last van heeft dan kan je altijd even langs de dokter. Sommige kindjes krijgen hier medicijnen voor.

5. Danseninderegen

Danseninderegen Actief lid

14 sep 2015
    165
    1
    18
    Na iedere voeding tien minuten rechtop houden
    Bedje wat schuin omhoog zetten met boeken oid
    Dat kan al helpen
    En anders inderdaad naar huisarts voor medicatie. Niet te lang mee wachten omdat de slokdarm dan aangetast kan worden.hier hielp nexium heel goed.
    Je hebt ook verborgen reflux dan komt t wel omhoog maar niet naar buiten dus heb je t niet altijd in de gaten.

6. suus24

suus24 Lid

1 nov 2015
    11
    0
    0
    Arnhem
    Mijn zoontje heeft exact hetzelfde: reflux met kma (zelfde symptomen ). Hij krijgt nexium als medicijn. Spugen blijft maar hij heeft er nu geen pijn meer aan, dus huilt er niet meer om. Dus mijn advies is langs de huisarts.

7. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Tien minuutjes na een voeding was hier echt te kort, minimaal een half uur werkte wel goed.

8. Chocochippie

Ik hou der altijd min een kwartier rechtop na de voeding.
    Regelmatig tussendoor laten boeren.
    Fles roeren ipv schudden etc.
    Allemaal in de kraamweek aangeleerd van de kraamzorg dus dat gaat bij ons automatisch :).

Dan ga ik van de week even naar de huisarts om het met hem te bespreken.

Deel Deze Pagina