Overdag erg wakker

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Ava2011, 8 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Onze kleine meid van 2,5 week was afgelopen dinsdag bijna de hele dag wakker. Onrustig in de box en in bed, en in slaap vallen in je armen. 's avonds gewoon goed geslapen, eerst paar keer huilen om speen, maar goed geslapen. Woensdag heeft ze veel geslapen overdag, en vandaag is ze weer grootste gedeelte van de dag klaar wakker geweest. Wel wat geslapen in de box, en een iir in bed, maar toen was ze het zat. Nu ligt ze wel te slapen/rustig in de box.

Is het erg dat ze zo veel wakker is? Evt tips om dit te verminderen? Zou ze bv rustiger worden in een puckababya. Ligt soms te maaien met armen en benen, slaat speen uit d'r mond.....

Bedankt!

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Wat krijgt ze als voeding, borst of kunst? Een puckababy vinden ze vaak heerlijk, maar dan moet er wel verder niets aan de hand zijn met voeding, groei, urine of ontlasting.

Groetjes Adrienne

3. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze krijgt flesvoeding. Ze drinkt hartstikke goed, alle flesjes leeg, spuugt niet en geen darmkrampjes... Op zich de ideale baby... ;)

Als een puckababy niet nodig is, doe ik het liever niet, maar als het haar wat rustiger maakt... Kun je die overdag ook gewoon gebruiken?

Ze ligt nu vanaf half 5 ongeveer al te slapen, en na de vorige fles ligt ze echt in coma... Het lijkt dus niet zo dat ze niet zelf in slaap kan komen, 's avonds slaapt ze ook goed...

Is het normaal dat ze de ene dag erg wakker is en de andere niet?

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoeveel voeding krijgt ze nu, en hoe zwaar is ze ongeveer? Is haar voedingsschema ieder dag hetzelfde?

De puckababy moet ook weer afgebouwd worden inderdaad. Is wel overdag ook te gebruiken.

Het kan wel een beetje op en neer gaan wat slapen betreft, maar niet zo extreem als je nu beschrijft.

Groetjes en ik hoor snel van je... Adrienne

5. Ava2011

Ava2011 Lid

8 dec 2011
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben haar maandag gewogen, toen woog ze bijn 4400 gr. Ze krijgt vanaf maandag 100 flesjes, dag en nacht. Daarvoor zaten we op 90 en af en toe 100.
    Ik heb af en toe het idee dat ze voor de fles al honger heeft. Soms neemt ze dan even genoegen met een speen.... Vannacht lag ze een half uur voor de fles al te brullen. Door luier verschonen en speen heb ik het nog kunnen redden....
    (Heb bij de voedingsdeskundige al de vraag staan of ze geneg krijgt/meer mag....)
    Ik heb de Avent fles me kleinste speen, maar ze drinkt best snel, fles is in 10, max 15 minuten leeg. Is het een idee om voeding te verdikken, of evt voor hongerige babies? (in verleg met cb....)

Omdat ze 's nachts vere goed slaapt, behalve als ze een fles wil, begin ik eigenlijk liever niet aan de Puckababy....

Bedankt voor je reacties alvast en tot nu toe!

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik lees dat ze 7 x 100 ml krijgt, in principe is dat genoeg. Je zou ook een andere flesje kunnen proberen, de dr Brown fles bijvoorbeeld. Daar drinken ze wat langzamer uit. Verdikken kan ook, met nutriton.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina